Bolesna Braća – Veliki umovi 21. Stoljeća

bb240 piše: Admir Sinani

Nakon što su izašli u eter sa prvim singlom i pjesmom Stari reper koji najavljuje novi album Veliki umovi 21. stoljeća, Bolesna braća dala su na znanje kako su okupili bend i svoje lucidne podloge pod ravnanjem beatmakera i producenta Baby Dooksa zamijenili za uštekane gitare te počeli pjevati skoro u istom omjeru koliko i repaju.

Bendovska varijanta Bolesne braće zasigurno će razočarati tvrdokorne hip hop fanove koji ih prate još od zlatnih vremena Blackout kolektiva kada su Bizzo i Baby Dooks svojim kreativnim maštarijama uveseljavali sve repere željne britkog humora koji je uzor i jednom kralju apsurda Ajs Nigrutinu, ali novo izdanje naći se i mnoštvo novih obožavatelja koje će nešto ozbiljniji hiphop/rock/funk crossover zvuk vjerojatno oduševiti.

Tekstualno, i dalje pokušavaju ozbiljnost društveno-ljudskih odnosa i tema ukalupiti u svoj vulgarno -perverzni smisao za humor, ali njihove bolesne paralale i usporedbe kao da su istrošene pa kad slušamo već spomenutog Starog repera ili Utjehu kod Đurđe, dojam je da će se ovakav stil više sviđati nekakvoj alter indie publici koja trpi pop pjevušenje sa ponešto repanja. Prava rapsodija klupskog r’n’b/funk zvuka osjeti se na pjesmi Mali dečko gdje refrenom krstari pokojni kralj funka Dino Dvornika u suradnji sa „kraljom reklama“ Baby Dooksom. Klasičan zajebantski flow prisutan je na Mali majmun čita kao pokušaj ismijavanja dizanja kredita gdje glasan operni glas Kristijana Beluhana više iritira nego što pridonosi zabavi.

Edo nakon Leksaurina ima novi bend, T.B.F. i Elemental su bend sami po sebi, Kandžija je okupio Gole žene, Frenkie ima Montirani proces i na kraju su i Bolesna braća našli svirače. Shvatljiva je želja svakog glazbenika za skupinom vrhunskih instrumentalista koja čuva leđa te donosi uzbudljivost i adrenalin live svirke, umjetničku improvizaciju i širi raspon zvuka. Međutim, Bizzo i Baby Dooks plivali su kao riba u vodi kroz Dooksove parodične dancefloor matrice na koju se njihov parodičan rep lijepio super momentalno. Radio fanfara kao putokaz uspjeha nije samo nostalgičan pokušaj bijega u bolja vremena hrvatskog hip hopa već su pjesme tog albuma jednostavno toliko upečatljive da se niti jedna sa Velikih umova nije uspjela približiti jednom hitu poput hita Looka i Borna. S druge strane, ostaje nam pričekati promociju albuma za koji su i sama Braća izjavili da je rađen za live svirke gdje će zvučati glasno i moćno pa možda upravo taj segment ono što će izbrisati pomalo dosadnjikav osjećaj studijske snimke.