ELECTRIC SIX – Kill (2009)

electricsixkillNa kraju prvog desetljeća novog milenija, rijetko nailazimo na autore koji svake godine objavljuju novi studijski album. Takav potez se često smatra komercijalno neisplativ ili u krajnjoj liniji kreativno neizvediv, no Electric Six možemo čiste savjesti ubrojati u skupinu izvođača koji redovito izbacuju nova izdanja, a istovremeno ne gube na kvaliteti, tj. da ne prolaze kroz očitu kreativnu krizu ili to barem uspijevaju neprimjetno prikriti.

Ovi otkačeni detroitski rockeri na šestom albumu uz svoju uobičajenu zafrkantsku ”disco-garage-punk-trash” ideologiju na trenutke prizivaju i tvrđi zvuk s prvog albuma ”Fire” iz 2003. Te ključne godine su promijenili prvobitno ime The Wildbunch u Electric Six, potpisali veliki diskografski ugovor i najviše zahvaljujući hit singlovima ”Danger! High Voltage” i ”Gay Bar” postigli neočekivani komercijalan uspijeh. U godinama koje slijede objavljuju seriju odličnih albuma, no istodobno su često ignorirani u širim medijima što ih čini jednim od najpodcijenjenih bandova u ovom desetljeću. Predvođeni pjevačem i frontmanom Dick Valentineom, band često koketira s najrazličitijim žanrovima, spajajući ponekad nespojivo u jedan inteligentno-duhovit i originalan zvučni kolaž koji s vremenom postaje njihov prepoznatljiv zaštitni znak.

Taj provjereni recept uspješno funkcionira i na novom albumu beskompromisnog naziva – Kill. Ako je vjerovati glasinama koje pristižu iz Electric Six stožera, njihov novi uradak bi na neko vrijeme mogao biti i posljednji, s obzirom da se članovi banda sve više posvećuju side projektima, pa sentimentalan glazbeni podsjetnik na ”Fire” još više dobiva na simboličnosti. Album otvara odlična ”Body Shot”, klasična eksplozivna Electric Six pjesma, ujedno i logičan izbor za prvi single. ”Waste Of Time And Money” i ”Egyptian Cowboy” spadaju među ponajbolje pjesme na albumu i glavni su kandidati za buduće favorite na koncertima. Izdvojimo još nešto laganije ”Steal You Bones” i ”My Idea Of Fun” koje predstavljaju svojevrstan kontrast od ostatka materijala, pri čemu se razlikuju i tekstualno dokazujući da Dick Valentine još uvijek može neokrznuto spojiti emotivnu baladu s dozom precizno odmjerenog zdravog humora.

Neizbježan je zaključak da se Electric Six kroz svoj rad prvenstveno dobro zabavljaju, kao što se nesumnjivo dobro može zabaviti i uz njihovu glazbu. Ovaj album glazbeno gledajući ne predstavlja veliki odmak od klasičnog Electric Six zvuka, ali apsolutno spada među njihove ponajbolje uratke.

napisao: Nikola Neral