New Model Army – Today Is A Good Day (2009)

NEW MODEL ARMY – Today Is A Good Day
Attack Attack Records (2009)

nmaNakon tridesetak godina djelovanja, New Model Army na svom novom, jedanaestom po redu studijskom albumu predstavljaju stilski vrlo različit zvuk, koji na trenutke djeluje kao šaroliki sažetak cjelokupne karijere. Band je zbog socijalno-političkih tema većinu karijere često potpuno nezasluženo etiketiran kao punk, a kroz cijeli svoj opus na vrlo inteligentan način koketira s raznim žanrovima, od svojih post-punk korjena, folk rocka, gothic rocka do metala koji je najprisutniji baš na ovom albumu.

Naslovna pjesma ”Today Is A Good Day” nije slučajno odabrana za otvaranje cijele ploče. Pjesma započinje prepoznatljivom čvrstom bas linijom, svojevrsnim trademarkom ovog banda i nastavlja se zaraznim metalskim rifom koji dokazuje da su NMA u tradicionalno dobroj formi. Nakon energijske bombe, album slijedi predivna balada ”Autumn”, s vrlo pjevnim refrenom i pridruženim zborom. ”Peace Is Only” i ”States Radio” su klasični NMA u rockerskoj maniri, a cijela stvar se na trenutak smiruje u ”God Save Me” koja je možda i najslabiji trenutak albuma. Na samoj sredini kulminiraju u fenomenalnoj ”Disappeared” , a odmah zatim i u ”Ocean Rising”, vrlo uspješnom remakeu pjesme frontmana Justina Sullivana s njegovog solo albuma ”Navigating By The Stars” iz 2003. godine. Slijedi energična ”Mambo Queen Of The Sandstone City”, laganija ”La Push”, a gnjevne ”Arm Yourselves & Run” i Bad Harvest” su pjesme zbog kojih jednostavno volite New Model Army. Album zatvara ”North Star” s mističnom atmosferom i odličnim gitarskim radom.

Cjelokupan dojam je da New Model Army danas zvuče itekako svježe i imaju još apsolutno mnogo toga za reći. Stari fanovi sigurno neće biti razočarani, a ”Today Is A Good Day” je vrlo preporučljiv album koji definitivno spada među njihove najbolje uratke u posljednjih petnaestak godina.

Popis pjesama:

Today Is A Good Day
Autumn