Denis Razumović Razz “For Believers Only” (Dallas Records, 2014.)

Oglas

razzpiše: Dinko Husadžić Sansky

Osobno držim da je Razumovićev stvaralački napredak na EKG-u hrvatskog jazza krenuo uzlaznom putanjom koja se dugo neće zaustaviti, novi nosači zvuka zasigurno će i nadmašiti album “In Umbra”, što je sasvim logično za glazbenika poput Razza. Veliki trud, entuzijazam i jazzistički svjetonazori, dali su nam glazbenika bez kojeg hrvatski jazz nikako ne bi bio to što jeste!

Ovo sam napisao 2009.godine i objavio u knjizi „Pogled na jazz/Zapisi iz jazz svemira“, uz još niz tekstova posvećenih Razzovim živim svirkama.

„Skromno“ citirajući samoga sebe činim to iz jednog razloga – bio sam u pravu! Mali korak za čovječanstvo, ali veliki za čovječuljka poput mene. Nije Razz samo nadmašio „In Umbra“, album na kojim svira i autorske skladbe i znamenite jazz standarde, nego je albumom „For Believers Only“ ponudio jedan od najjačih autorskih radova u povijesti hrvatskog jazza.

Drago mi je da sam i ranije bio vjernik Razzova saksofona, novi album je učvrstio moju vjeru u njegovo glazbeno poslanje, definitivno Razz ne prodaje maglu lakovjernicima…Pet-šest godina intenzivnog rada u pripremi ovog albuma, odlična ekipa kojom se okružio, snimka tehnički poprilično maestralna…i hrabri autorski radovi – eto, sve se slaže s naslovom. S tim da, višekratnim slušanjem, dolazim do zaključka da bi Razzova „jazz religija“ mogla dobiti još fini broj vjernika, onih mlađih generacija koje nisu na „ti“ s jazzom…očekujem mnoge konvertite iz banalnih glazbenih svjetonazora u „jazz religiju“ Denisa Razza.

No, netko će reći kako možda malo pretjerujem, ali poslušajte i budete čuli.

Zavidnu tehniku muziciranja formiranu još na „In Umbra“ Razumović je ukrotio i potisnuo ego. Nema se tu što dokazivati, brojne nagrade i priznanja, prihvaćanje od struke…sve je to učinilo svoje tako da Razz jednostavno uzme alt, tenor, sopran ili flautu i …svira!

Kolikogod stvari stavljali u ladice, red Arta Peppera, red Parkera, red ovoga ili onoga i to isticali kao vrijednosti „In Umbre“ i općenito Razzova sine qua non i stila kojeg je godinama gradio, sad je to, na novom albumu, čak i nebitno, jer Razz posjeduje svoje fraziranje, svoj ritam, svoje „prolaze“, svoj glazbeni duh…možemo tražiti u skladbama natruhe tih upliva velikana kojih se ne treba ustručavati, i posvete njima, dakako, ali nema potrebe…nisu niti impresionisti izmislili uljane boje, nije niti Degas izmislio pastelu…nije Razz izmislio alt saksofon niti je on bio uzor Pepperu ili Parkeru, već oni njemu…ali sad je došlo vrijeme kad Razz mlađima postaje Pepper ili Bird…i uskoro će se reći, znaš, taj i taj…on ti je novi Denis Razz.

Razz je pazio na odabir suradnika, pozorno je birao ljude koji su stajali iza njega. To nije nebitno. Postignuta je sinergija. Ljudi se kuže. Osjećaju ideju, razvijaju je i pretoče u dobru glazbu. Bez toga ne bi išlo. Od pomalo neobične prve skladbe „Marina C.R.“ pa do završne „Termitology“, koja je i fina posveta riječkoj punk sceni, ta sinergija teče bez previše kompliciranja, to je ta stvaralačka zrelost autorova i realizatorsko umijeće ostatka ekipe. Extremno najzaraznija je bluzirana „Mr.Pumpan“ koju sam često slušao u živim izvedbama na Razzovim svirkama, i potencijalni je hit albuma, uz „HKD Stompin“ i naslovnu „For Believers Only“.

Valja zapaziti i skladbe finog baladičnog ugođaja kojima Razz daje dobru „roundmidnightovsku“ atmosferu, kakva je „Baby Give Me a Chance“…koju možemo vrtiti u beskraj, u finoj atmosferi večernjeg ugođaja i drage osobe u blizini…na vama je odabir vina.

Ozbiljan album jednog u potpunosti zrelog jazz svećenika…nikakva dodatna čuda nisu potrebna. Iznimno dobro!

Oglas