Anđelo Jurkas – “Daj se, Ines”

Novi glazbeni projekt ex glazbenog kritičara, autora, pisca i redatelja Anđela Jurkasa bit će treći samostalni studijski album nazvan “Klasika” (izlazi iduće godine) na kojem će predstaviti drugačije čitanje klasika i evergreena ovih prostora.

Anđelo Jurkas i Ines Huskić Yness

Ne radi se o albumu obrada već drugog rakursa i drugačijih pogleda na pjesničke klasike, poetske evergreene i rock standarde prostora Hrvatske, regije i bivše Jugoslavije. Po autorovom izboru sastavljenom od nekih od najljepših pjesama i najvećih hitova svih vremena, napisana je kompletno nova glazba i tekstovi dočim su motivi slični.

“Daj se, Ines” prvi je od singlova, pjesama i videospotova kojima će Jurkas predstaviti treći samostalni glazbeni album. Pjesma je snimljena u zagrebačkom studiju ‘Dubrava Calling’ tijekom ove godine, a video spot jesenas u Zagrebu, uz prvu dramsku ulogu Ines Huskić Yness, domaće  pjevačice/radio voditeljice s adresom u Amsterdamu. Režiju supotpisuju direktor fotografije Petar Varat i Jurkas, kamerman je Petar Varat koji je ujedno i montirao spot.

Cijeli je projekt začet prije nekoliko godina reakcijom jednog zagrebačkog akademika koji je napao autora nakon njegove objave na društvenim mrežama, drugog čitanja klasika Vesne Parun “Ti koja imaš nevinije ruke”. Pretvorivši je u “Ti koji imaš nevinije ruke”, promijenivši perspektivu čitanja pjesme i staviviši se u poziciju muškarca koji proživljava sličan scenarij autoričinom Jurkas je prozvan kako ne smije dirati svetinju misleći da se klasik Vesne Parun ne smije reinterpretirati. Ušavši u otvorenu polemiku, braneći slobodu izraza bilo koje vrste kreativnog djelovanja i umjetničkog izražavanja, Jurkas je odgovorio pišući knjigu i snimajući nov glazbeni album koji se temelji upravo na drugom čitanju i reinterpretaciji klasika.



O nastanku pjesme “Daj se Ines”, Jurkas je rekao: “Kao golobradi, musavi student, ljubitelj knjiga, glazbe, filmova, uvijek bih imao veliki problem s autoritetima, pa tako i nametnutim čitanjima i tumačenjima klasike. Slike kišnog Zagreba, pa kišne Rijeke, kišnog Beograda po kojima bih šetao ne samo tokom jeseni kad loviš samoću prije nego ona ulovi tebe. I onda anagrami te famozne, emotivne Ines. I Arsenove i Radine. Ljudima kojima imaš izbor samo diviti se. Uvijek je djelovalo preozbiljno, previše u kaputima, previše melodramski, tragičnije, uostalom generacijski jaz je bio prevelik da bi jednako percipirali čežnju i strast i ljubavi i Ines. A opet fantastično. Meni je draži happy end. Želim vjerovati u ljubav koja nema prepreke ni šifru s negacijom Ines. Jedino što sam se uvijek pitao je bilo zašto se nije dala i kako bi izgledalo da se ipak dadne. I godinama i ljudima. Vrijeme je bilo potražiti odgovore s nekih drugih adresa…”

Nakon debija “Soundtrack života” (2012.) i drugog “Off The Record” (2013.) s kojih su skidani singlovi i videospotovske teme (‘Volim te’‘Nestajanje’‘Gdje počinje svijet’‘Jebi ga’‘Daj 5’‘A tko si ti?’,‘Danas’‘Pozitivac negativac’, …) u produkciji Hrvoja Marjanovića/Setta iz Krankšvestera, treći album‘Klasika’ uz autorske stvari donosi nova čitanja velikih pjesama koje će bti otkrivene vremenom približavanja datuma objave albuma.

Ček dis aut