Drugi dan 5. Visualia Festivala – večer mappinga držala Pulu budnom do iza ponoći

Oglas
Svjetlosni paviljon Twisted, Dean Skira

Fotografije: Slaven Radolović

Mapping Night, druga večer jubilarnog, petog pulskog Visualia Festivala bila je posvećena 2D i 3D video mappingu. Selekcija najboljih radova s dosadašnja četiri festivalska izdanja oživjela je povijesnu fasadu na starogradskom Forumu, zvonik katedrale na Trgu sv. Tome te čitavu rivu kojom su opet gospodarili Svjetleći divovi u režiji Deana Skire.

Uz to, sve tri festivalske večeri od 20 sati do ponoći „aktivan“ je i stalni postav od 15 svjetlosnih i videomapping instalacija raspoređenih po čitavom gradskom središtu, od Portarate, preko Danteovog trga i Doma hrvatskih branitelja do Foruma i Kandlerove ulice, pa preko Titovog parka do Arene ispred koje posebnu pažnju privlači svjetlosni paviljon Deana Skire „Twisted“.

Twisted je prvi put predstavljen u sklopu Festivala svjetla u Zagrebu koji je organizirala Turistička zajednica grada Zagreba (TZG Zagreba) koja je ujedno omogućila njegovo predstavljenje u Puli. Zagrebačka publika mogla je uživati u instalaciji Twisted od 16. do 19. ožujka na lokaciji kod Vranicanijeve poljane i Art parka ispod Strossmayerovog šetališta.  Zahvaljujući suradnji s TZG Zagreb, pulska publika može uživati u ovoj svjetlosnoj instalaciji tijekom sva tri dana festivala.

Mapping Night Multiverse, N. Kraljic

Na reviji najboljih mapping uradaka Visualia Festivala u petak su se našli radovi trojice pulskih umjetnika Jeana Samboleca, Saše Đuračića i Nenada Kraljića. Kraljić se predstavio šestominutnim 3D mappingom „Multiverse“, Sambolec desetominutnim „3D Mapping Forum“ i nešto kraćim „Phaneron 11“, a Đuračić ili umjetničkog imena Undertoon autor je „D-Stroya“ i „Mappingtoona“.

Mapping Night D -Stroy, Undertoon

Sva trojica „izlagala“ su na Forumu, dok je na zvoniku katedrale emitiran „Traveller 13“ 3D video mapping Jeana Samboleca i Anie Ladavac. Potonji je projiciran i u više navrata tijekom večeri pa nisu ostali zakinuti ni kasniji posjetitelji i šetači koji su i druge festivalske večeri Pulu održavali budnom sve do iza ponoći.

Jean Sambolec svestrani je umjetnik, bavi se 3D vizualizacijom i modeliranjem, animacijom, elektroničkom glazbom, zvučnim efektima te fotografijom. Njegov „3D Mapping Forum“ prvi je mapping u njegovoj 3D karijeri i prvi takav javno projiciran u gradu Puli 2013. godine u sklopu prvog izdanja Visualia Festivala. Njegov drugi rad, također 3D mapping, „Phaneron 11“ apstraktna je priča o geometriji u vremenu i prostoru, a rađen je u crno-bijeloj tehnici, dok je „Treveller 13“ osmišljen i precizno građen upravo za zvonik pulske katedrale, a sastoji se od nekoliko sekvenci i prikaza dinamičnih boja, ilustracija, oblika i animacija. Rezultat je suradnje Samboleca i Anie Ladavac.

Saša Đuračić, također Puljanin, vodi vlastitu nezavisnu produkciju animiranih filmova Undertoon iz koje izlaze kratki crnohumorni crtani filmovi, a poznat je i kao autor animiranih glazbenih videospotova domaćih i stranih izvođača te animiranih reklama. Njegovi video mappinzi „Mappingtoon“ i „D-Stroy“ Puljani i njihovi gosti mogli su vidjeti na trećem i četvrtom izdanju Visualia Festivala. U „Mappingtoonu“ koristi elemente nadrealizma i putovanja kroz razne dimenzije prostora, a „D-Stroy“ je priča o superjunaku koji se rješava uljeza iz svemira koji žele napakostiti našoj, ovozemaljskoj dimenziji.

Nenad Kraljić, zaljubljenik u specijalne efekte i 3D animaciju, po struci je diplomirani industrijski dizajner, a u Puli je 2008. godine osnovao vlastiti Vacuum studio. Mapping „Multiverse“ odlikuju vizualno atraktivne sekvence u skladu s najsuvremenijim tehničkim mogućnostima 3D animacije. Kakofonijom slike i zvuka pruža niz vizualnih poticaja te zaokuplja pažnju svojevrsnim efektom iznenađenja.

Instalacija Point of View, Marko Bolkovic & Visualia Group

Pulska Visualia Group okuplja desetak kreativaca, programera, dizajnera rasvjete i multimedijalnih umjetnika koji u sklopu udruge Sonitus djeluju od 2013. godine. Voditelj kolektiva je Marko Bolković, a uz Samboleca, tu su još umjetnici Zoran Licul, Mia Petrić, Saša Idrizov, Igor Vasiljev, Daniel Horvat, Iva Milaković, Igor Malić, Linda Markušić, Matija Hlatkij i Nikola Miletić te pridruženi članovi.

Članovi kreativnog kolektiva redovito provode tehnološka eksperimentiranja i izrađuju nove instalacije, a njihov najnoviji rad, svjetlosnu instalaciju Point of View možete pogledati u Domu hrvatskih branitelja. Njihovi radovi izlažu se na europskim festivalima svjetla i novih tehnologija, a mappinzi osvajaju nagrade.

Jean Sambolec s mappingom “Transcendence” zapažen je na međunarodnom Mapping Festivalu u Gironi, gdje je osvojio prvo mjesto, a “Why Not” Saše Đuračića izborila je finale na natječaju “1 Minute Projection Mapping 2016.” u Japanu, u konkurenciji 79 prijavljenih radova iz 25 zemalja svijeta, te je prikazana na tamošnjem Festivalu. Upravo je ovih dana u Niigati, Japanu održan event Lightning Festival u sklopu kojeg su prikazani nagrađeni radovi prošlogodišnjih finalista sa spomenutog festivala tako da je Undertoonov rad još jednom putovao do Japana.

Organizatori Visualia Festivala u Puli su udruga Sonitus, Turistička zajednica grada Pule, Arheološki muzej Istre te Udruga kineziologa grada Pule, a pokrovitelji su Grad Pula, Hrvatska turistička zajednica, Istarska županija i županijska Turistička zajednica.

Oglas