Hrvatski i svjetski glazbenici ujedinjeni u borbi za svoja prava

Oglas

hgu-logo

Hrvatska glazbena unija ustrajna je u svojim pokušajima da se izbori za bolje pozicioniranje glazbene industrije u Hrvatskoj. Sredinom ožujka ove godine u Splitu je održan sastanak predstavnika Hrvatske udruge poslodavaca, Hrvatske glazbene unije i Hrvatskog društva skladatelja gdje je, osim suradnje navedenih udruga, naglasak sastanka bio na temama kako postići da se kulturne i kreativne industrije, gdje spada i glazbena industrija, bolje pozicioniraju u odnosu na institucije, ministarstva i lokalnu upravu i samoupravu.

HGU danas je krenula korak dalje i medijima uputila službeno priopćenje koje vam donosimo u cijelosti.

Nakon što su se hrvatski glazbenici ujedinili u borbi za pravednije digitalno tržište, za svoja prava krenuli su u borbu zajedno i sa svjetski poznatim kolegama. Pedesetak istaknutih europskih glazbenika iz nekoliko država EU među kojima su Annie Lenox, Robbie Williams, Nick Cave, ali i hrvatski gitarist Elvis Stanić te glazbenica Mirela Priselac Remi supotpisalo je pismo predsjedniku Europske komisije Jean-Claude Junckeru u kojem traže zakonske promjene koje bi glazbenicima garantirale pravedniju raspodjelu prihoda na internetu.

pismo hguMeđunarodna udruga International Artists Organisation pismom traži od Europske komisije da zakonskim rješenjima zaštiti glazbenike. Zakonska zaštita koju traže ne bi stvorila dodatni trošak krajnjim korisnicima, tj. slušateljima, nego bi se preraspodjelom postojećih prihoda između posrednika i glazbenika pravedno vrednovala važnost izvođača za poslovni model koji trenutno prevladava na internetskom tržištu glazbe. Činjenica je da je od deset najtraženijih imena na internetskim tražilicama u svijetu, njih čak sedam su pjevači, pjevačice ili glazbene grupe koji zahvaljujući svom trudu, radu i talentu proizvode sadržaj koji privlači na internet stotine milijuna zainteresiranih ljubitelja glazbe, a za to ne dobivaju nikakav prihod.

Zahvaljujući tehnologiji, distribucija glazbe do krajnjih korisnika danas je najjednostavnija, najbrža i najjeftinija u povijesti, a slušatelji koji na internetu traže svoje omiljene glazbenike zasigurno nisu svjesni da izravnu financijsku koristi imaju isključivo velike korporacije i razni posrednici, dok do samih glazbenika od tog ogromnog prometa i profita ne stiže ništa, ili gotovo ništa.

Analiza koja je nedavno napravljena u Francuskoj ukazuje da od 9,99 Eura, koliko u toj zemlji košta mjesečna pretplata za glazbeni servis Spotify, tek 0,46 Eura na kraju stigne do samih glazbenika. Dok kod Itunesa, od 1,99 Eura po pjesmi, do izvođača stigne tek 0,08 Eura – dakle manje od 60 lipa.

IAO Artist Letter Signed FINAL

Više informacija o Hrvatskoj glazbenoj uniji može se pronaći na službenoj internetskoj stranici www.hgu.hr .

Ček dis aut