Igor Geržina: Trebao sam nastupiti u Hollywoodu na jednom velikom smooth jazz festivalu, ugovor je već bio potpisan, ali je festival otkazan zbog krize

Oglas

igor-gerzina

Kada je 2012. godine Igor Geržina izdao album “Metropolis”, domaći, ali i svjetski relevantni mediji, izvijestili su da je riječ o vrhunskom uratku. Glazbeni urednici iz Engleske, Australije, SAD i dr. ga od milja zovu “Croatian Sensation”, a pjesme mu se puštaju na mnogim specijaliziranim smooth jazz radijskim stanicama i emisijama. Sve to, ali i nedavni izlazak novog singla “Dream For The Future”, razlozi su zašto smo razgovarali Igorom. Pročitajte!

Ako se ne varam, vaš glazbeni put počeo je s violinom. Otkud želja za saksofon?

Ne varate se, sa sedam godina sam upisao violinu u muzičkoj školi. Na violini sam završio 2. srednje, osvojio neke nagrade na republičkim takmičenjima, ali ju nikad nisam doživljavao ozbiljno. Glazba mi je u to vrijeme bila samo slobodna aktivnost. Tek kada sam s 15 godina počeo svirati saksofon, glazba mi je postala prioritet i shvatio sam da to želim raditi u životu.

Jeste li od početka voljeli svirati ili ste tek kasnije to zavoljeli?

Svirati sam oduvijek volio. Jedno vrijeme sam svirao tamburicu u kvartovskom KUD-u. To je bilo super: stalno smo išli na izlete… Služim se klavirom, pomalo sviram i klarinet. Svirao sam stvarno različite vrste glazbe: klasiku, jazz, pop, rock, zabavnjake… Svirao sam house s DJ-ima, new age… Za vrijeme studija imao sam solistički nastup uz pratnju Zagrebačke filharmonije, a par tjedana kasnije s Boškom Petrovićem u BP Clubu.

Kakva su vaša iskustva studija u inozemstvu? Možete li ih usporediti sa studentskim godinama u Hrvatskoj?

U odnosu na naše glazbene akademije koje su striktno klasične, razlika je velika. Barem na Berklee College Of Music, gdje sam ja bio. Tamo je nastava organizirana puno fleksibilnije, program je puno više orijentiran na praktična znanja i različite vrste glazbe: od klasike, preko jazza, do pop i rock glazbe, filmske glazbe, produkcije i svega što je danas dio music businessa. Ja sam uzimao neke predmete koje kod nas ne možeš slušati kao npr. Songwritting, Afro-pop ensemble, Music production & engineering, Music business i slično.

Kako stignete uskladiti glazbene i obiteljske obaveze?

Teško. Dobro bi mi došlo još nekih 5-6 sati u danu… Ponekad se pogubim u rasporedima. Škola, muzička, sportska… zadaće, roditeljski sastanci. Najteže je razvažanje djece za vrijeme gužve u gradu i parkiranje.

Sudjelovali ste na preko 70 izdanja, možete li izdvojiti neko od tih kao posebno?

Sad je već skoro 90 izdanja i na to sam posebno ponosan. Ako moram izdvajati, to bi bili albumi Dina Dvornika, Songkillersa, Josipe, Parnog Valjka, Massima, Elvisa Stanića, Matije Dedića, Rex Richardsona, Ty Causey-a .. i naravno 4 moja solo albuma. Spomenuo bih da sam sudjelovao na prva dva live DVD-a u Hrvatskoj: Gibonni Millenium koncert i Parni Valjak 25 godina.

Postoji li netko u Hrvatskoj ili inozemstvu s kime niste surađivali i snimali, a voljeli biste?

U Hrvatskoj sam stvarno surađivao s mnogima… ali volio bih možda podijeliti pozornicu (ili studijski mikrofon) s Arsenom ili Meritas …. a u inozemni popis je stvarno dugačak 🙂

Je li vaš prvi album “Sax Album” doista prvi smooth jazz album u Hrvatskoj?

Mislim da je. Smooth jazz stvarno ne postoji kod nas. Ako griješim, ispravite me.

S albumom “Metropolis” probili ste se u eter mnogih zemalja. Kakav je osjećaj znati da ti se skladbe izvode u Engleskoj, Australiji…?

Sad mi se albumi emitiraju na 4 kontinenta i to mi je stvarno jako drago. Imam jako puno radijskih urednika iz Europe i Amerike s kojima komuniciram putem e-maila i društvenih mreža. Na mojoj Facebook stranici možete naći postove iz Britanije ili npr. Australije s play listama na kojima se nalazi moja glazba u setu s izvođačima kao što su: Incognito, Jeff Lorber, Mezzoforte, Brian Culbertson ili Dave Koz.

Je li bilo kakvih ponuda za koncerte u inozemstvu nakon albuma “Metropolis”

Trebao sam nastupiti u Hollywoodu na jednom velikom smooth jazz festivalu, ugovor je već bio potpisan, ali je festival otkazan zbog krize. Trenutno pregovaram za jazz festival u Cairu, a promociju albuma ću vjerojatno na proljeće imati u Linzu.

Jeste li osjećali kakav pritisak pred izlazak albuma “One Click World”, obzirom na uspjeh njegovog prethodnika?

Apsolutno jesam. Već sam se ulovio kako kalkuliram dok komponiram… Nešto kao ‘što bih sad trebao napraviti, kakav zvuk oni očekuju.. ‘ i slično. Onda sam se sjetio da sam Metropolis radio po principu da se meni mora svidjeti svaka kompozicija koju stavljam na album i da ona koja meni nije dobra, bez obzira što mi kažu drugi, ne ide na album.

Imate i album duhovne glazbe “Očev dom”. Što vas je potaklo da snimite taj album?

To je album na kojem sam bio gost na jednoj ili možda dvije kompozicije. Mislim da je Marijan Brkić to producirao. Na internetu piše da sam ja glavni izvođač … to je greška.

Nedavno ste snimili pjesmu i spot sa zborom Izvor iz župe sv.Josipa. Kako je došlo do te suradnje? Kako je bilo snimati s njima?

Ja sam veliki ljubitelj gospel glazbe i oduvijek sam htio napraviti kompoziciju koja ima taj zvuk. Dream For The Future je pjesma koja govori o vjeri u budućnost (iako je to u današnje vrijeme depresije teško prodati) i mislim da su članovi zbora Izvor to odlično interpretirali. Donijeli su baš onu vibru koju sam htio u pjesmi. Mislim da je sve skupa odlično sjelo. Video spot smo snimali na Medvedgradu, a to je lokacija koja sama po sebi već ima karizmu, redatelj Goran Kovačić je napravio odličan posao, tako da sam stvarno jako zadovoljan.

Kakva vam je bila 2014. i koji su planovi za 2015. godinu?

U 2014. sam izdao nekoliko singlova sa video spotovima, ostvario neke dobre suradnje, tako da sam s kreativnim dijelom zadovoljan. Pripremio sam i puno novog materijala, a za 2015.g. planiram izlazak novog albuma, nadam se na proljeće. Pojačano radim na bookingu u inozemstvu, iako nije lako jer se svugdje osjeća kriza. Novi album bi trebale obilježiti suradnje sa stranim glazbenicima …

Ček dis aut