Oglas

Luka Veselinović uspješan je riječki basist i kontrabasist sa zagrebačkom adresom, dobro znan po suradnji s eminentnim imenima domaće i svjetske glazbene scene. Kao polaznik prestižnog Berklee College Of Music i član njegovog all star jazz benda, imao je priliku nastupati s glazbenicima kao što su Terry Lynne Carrington, Darren Barrett, Tiger Okoshi, Dave Buda, Dave Santoro, Bruce Gertz, Barry Smith, Dave Santoro, John Lockwood, dok je na domaćoj glazbenoj sceni ostavio trag na brojnim albumima.

Kako se u nekim trenucima stvari savršeno poslože, u Bostonu je zaživio njegov autorski Veselino Jazz Project, s kojim je 2012. godine objavio debitantski album “Magnetic Whale”. Svoju avanturu nastavljaju novi izdanjem “Romantic Egg is Going Home”.

Novo izdanje predstavili ste ovo proljeće u zagrebačkom urbanom klubu Booze and Blues, no za one koje nisu imali priliku prisustvovati njegovoj promociji, reci nam nešto više o ovom zanimljivom uratku.

Luka Veselinović: Novi album estetski je prirodan nastavak na prošlo izdanje. Razlika je, po meni, u tome da je malo otvoreniji i pristupačniji za slušanje. Iako su mi neki kolege nakon tog koncerta u Zagrebu rekli da je bilo dosta intenzivno iskustvo za slušati (u pozitivnom smislu 🙂 ) meni se čini da, iako su kompozicije aranžmanski dosta kompleksne, zapravo je sve vrlo fluidno i lako je za slušati. A to mi je potvrdila činjenica da se album sviđa i djeci, kao i mnogim ljudima koji nisu glazbenici. To me veseli, što ta intuitivna energija bez intelekta dopire do ljudi. To me zaista veseli.

Sam proces stvaranja albuma, cijeli session njegovog snimanja ovjekovječen je i kamerama u studiju kako bi se mogla osjetiti njegova energija, imalo uvid u sam kompleksan proces…

Luka Veselinović:
Pa da, cijelo snimanje u studiju sam odlučio snimiti i sa četiri video kamere jer živimo u eri YouTube-a i video je danas definitivno najjači medij. Možda ako ste glazbenik koji već ima ime koje je svima poznato možda vam to ne treba, jer će tada vaši fanovi jedva čekati vaš novi album. Međutim, ovaj glazbeni projekt je relativno tek u nastajanju i mislim da su video snimke bile dobar potez. Može se vidjeti band kako svira, osjetiti naša energija i glazba, a usput sam naučio raditi i na kompleksnom video softweru za editiranje… 🙂 Mislim da album i glazba imaju dobar potencijal i da će se uspjeti probiti do većeg broja ljudi. A kad postoji veći broj ljudi koji to vole, onda to samo po sebi traži koncerte, nove albume i razne druge stvari, jer je ta veza međuovisna.

Iskustvo na bostonskom Berklee College Of Music rezultiralo je i zanimljivom suradnjom na ovom albumu, točnije na pjesmi “Away”…

Luka Veselinović: 
Pjesma “Away” nastala je još u vrijeme dok sam studirao u Bostonu. Snimili smo ju za prvi album, međutim meni se nije svidjelo kako je ispala, pa sam je “pustio na miru da odleži”. U to vrijeme imao sam prilike biti combu trubača Darrena Barretta, zaista jednog od najboljih profesora na Berkleeu i učiti od njega. On je inače dobio stipendiju za Monk Institut i sudjelovao je u projektu koji je nagrađen Grammyjem. Izuzetno me inspirirao i svojim sviranjem, a i komponiranjem. Osjećao sam da mi vjeruje kao studentu, ali i kao glazbeniku. U isto vrijeme osjećao sam se malo usamljeno i daleko od kuće. U takvom emotivnom ozračju nastala je pjesma “Away”. I eco, snimili smo je nekoliko godina kasnije, a meni je palo na pamet da bi bilo savršeno da Darren gostuje na toj pjesmi, pa sam ga to i zamolio.

Zanimljivo je da je ovo glazbeno putovanje počelo spontano odlaskom na petotjedni seminar, a rezultiralo stipendijom na prestižnom glazbenom studiju. Hrabar korak u tom trenutku, prije sedam godina, višestruko se isplatio.

Luka Veselinović: Da, isplatilo se definivno. 🙂 Relativno nakon početka mog sviranja bas gitare tražio sam nekoliko godina neku glazbenu akademiju na koju bih išao. Posjetio sam ih nekoliko u Europi i niti jedna mi nekako nije sjela. Vrijeme je polako išlo, i tijekom nekoliko godina bilo mi je potajno jako žao da nisam nigdje otišao. Svirao sam već profesionalno i skupio neki novac sa strane i planirao kupiti auto. Međutim, umjesto auta pojavio se Berklee 5 Week Summer Program na kojeg sam odlučio ići. Nisam planirao nakon toga upisati se kao student. Međutim, ta cijela škola, njihov pristup, energija, profesori su me jednostavno odmah “kupili”. Neplanirano sam i otišao na audiciju i dobio od njih odličnu stipendiju, koju sam jednostavno morao iskoristiti. Morao sam otići tamo. I otišao sam.

S jednim ovakvim iskustvom, koji bi savjet dao mladim glazbenicima koji tek traže svoje mjesto pod „glazbenim suncem”?

Luka Veselinović: Zaista je nezahvalno davati savjete kad osjećam da još toliko toga ne znam. Možda najbolji savjet koji mogu dati jest da slušate svoj vlastiti instinkt, a ne tuđi. Da priznate gdje ste najlošiji i radite na tome. Da si priznate što ne znate i učite nove stvari, popunite sve rupe koje vam ne dopuštaju napredak. Uvijek tako razmišljati. Te stvari ne moraju nužno biti samo glazbeno vezane. Sve u životu je povezano, i kada kvalitetno savladate nešto gdje ste bili loši, to se sve skupa zbraja i na kraju napredujete kao ljudsko biće i kao glazbenik.

Jazz kao fenomen djeluje poput eliksira života na glazbenike. Kemija koja spaja šaroliki spektar kreativnih ljudi neovisno o geografskim i stilskim kretanjima ujedinila je i tebe s brojnim glazbenicima pop, rock i jazz izričaja.

Luka Veselinović: Ima puno različitih mišljenja što znači Jazz. Ta riječ i žanr imaju svoju tradiciju, koja je doduše jako kratka ako gledate koliko daleko u povijest glazba ide. Što više slušam glazbu i sviram, sve više mi bježi ta definicija Jazza. Volim slobodu ritmičke i harmonske interpretacije koju nudi Jazz, ali isto tako i ne volim da to budu granice mog razmišljanja. Ne volim razmišljati ni u terminu žanrova, najviše volim termin: Glazba. To mi zvuči najistinitije. Dobar “punk” band radije ću poslušati nego loš “jazz” band. Ali sama činjenica da ljudi žele svirati, a ne baviti se ratovima me veseli, tako da zaista poštujem sve koji pokazuju interes za glazbu.

Jedna od interesantnih situacija, ujedno i veliki kompliment, dogodila se kada je Speech, pjevač Arrested Developmenta, inspiriran tvojim glazbenim radom odlučio isti iskoristiti na najavnom singlu svog novog studijskog izdanja.

Luka Veselinović: To je jedna lijepa stvar koja se dogodila. Ja sam svojevremeno kao i mnogi drugi slušao Arrested Development i bili su jedni od velikih hip hop bandova devedesetih. Dobar groove, tekstovi, pamtljive melodije, ples… Kad me kontaktirao njihov menadžer mislio sam da je to samo jedan od spam mailova. Međutim ispostavilo se da nije tako, i ušli smo u pregovore, potpisali ugovor i pjesma “I dont See You At The Club” je postala nihov glavni singl sa novog albuma. Jako mi se sviđa pjesma, groova baš kako treba.

Svjedočimo vremenu kada i na prostoru Lijepe naše jazz živi punim plućima. Glazbena kretanja trenutno su toliko energična, slobodna i inspirativna da jazz ne nalazimo izoliran na margini klubova već ulazi u sve pore kulturnih zbivanja. Sigurno je iznimno zadovoljstvo prepustiti se ovom valu?

Luka Veselinović: Zaista je tako. Puno puta sam znao čuti komentare kako je Jazz mrtav, da ga nema, da nema scene i tako dalje. Nije mi nikad zapravo bilo jasno od kuda ta ideja dolazi. Zato jer, ako vi mislite to onda je to tako. Zapravo što god čovjek odluči povjerovati, za njega je to tako. Valjda je uvijek lakše pomisliti da je negdje drugdje lakše ili bolje. Ne znam. Ima puno dobrih jazz glazbenika i starijih i mlađih, puno novih i dobrih albuma, sviraju se dobri sessioni, glazbenici se druže, podržavaju jedni druge…. To je scena, to je glazba i življa je nego ikad. Zapravo uvijek je bila živa, konstantno se mijenja i to je tako.

Svojedobno si to potvrdio osobno, a i kao što je to svojstveno jednom jazz glazbeniku, stremiš toj slobodi da ovo izdanje maksimalno zaživi live nastupima. Nakon bogate ljetne koncertne sezone, kakav je koncertni raspored Veselino Jazz Projecta za nadolazeće jesenske dane?

Luka Veselinović: Dosta smo svirali ljetos sa Veselino Jazz Projectom i vrlo sam zadovoljan. Uspio sam organizirati malu ljetno/jesensku turneju koja je po meni bila vrlo uspješna. Sve je još evoluiralo u odnosu na CD i dobilo novu boju. Jako sam uživao svirati sa dragim prijateljima i sjajnim glazbenicima kakvi su Vojkan Jocić, Lenart Krečič, Pedja Milutinović i Zvjezdan Ružić. Spremam uskoro nove svirke, puno je posla oko traženja kvalitetnih svirki i dobrih bina, ali kada mi to uspije, svo zadovoljstvo se vrati kroz glazbu i zaborave se sve organizacijske muke. Veselim se svim nadolazećim svirkama.

Zahvaljujem u ime Mixera na tvom interesu da s nama podijeliš svoje vrijeme i misli.

Hvala, vrlo rado i sa zadovoljstvom. Hvala i vama na pozivu.

(Emanuela Tomino/Mixer.hr)

Oglas