Oglas

Lukas Kranzelbinder, u povodu nastupa što će ga sa svojim sastavom Shake Stew 18. listopada održati na festivalu Jazz.hr/jesen u dvorani Blagoje Bersa Muzičke akademije u Zagrebu.

Shake Stew je moj kreativni laboratorij

Ovogodišnji festival Jazz.hr/jesen, što će se u organizacioji Hrvatskog društva skladatelja održati od 18. do 21. listopada na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, svojim će nastupom otvoriti austrijski septet Shake Stew. Čini ga skupina nekonvencionalnih austrijskih glazbenika, odreda zanimljivih improvizatora i osobnosti na novoj europskoj jazz sceni koji tragaju za novim zvukom i mogućnostima stvaranja glazbe izvan granica postojećih žanrova. Album “The Golden Fang”, koji će promovirati u Zagrebu, zasniva se na bogatom zvuku, širokom rasponu glazbenih zamisli i utjecajima koji uključuju razne vidove umjetnosti.

Lukas Kranzelbinder, foto: Severin Koller

Lukas Kranzelbinder: U Zagrebu ćemo svirati glazbu s našeg prvog albuma “The Golden Fang” kao i neke nove skladbe! Shake Stew je odsvirao toliko koncerata u 2017. da nove pjesme konstantno izlaze iz energije benda – tako da nikad ne znamo točno što će se dogoditi sljedeći put kad dođemo na pozornicu! Shake Stew je energičan i zabavan groove-stroj s hipnotičkom mješavinom afrobeata i jazz groovea protresen intenzivnim i tajanstvenim zvukovima stvorenim kombinacijom dva bubnjara i dva kontrabasista! Bit će to paklena svirka.

Kako gledate na bas u jazz glazbi?

Lukas Kranzelbinder: Volim to glazbalo i njegove brojne mogućnosti, toliko da sam morao uvrstiti dva basista u Shake Stew.

Kako ste otkrili kontrabas?

Lukas Kranzelbinder: Prijavio sam se u školski sastav kao klavijaturist, ali budući da smo bili dvojica klavijaturista, a ni jedan basist, pitali su me hoću li se prebaciti.

Kako ste ostvarili nekonvencionalan pristup sviranja tog glazbala?

Lukas Kranzelbinder: Od samog početka sviranja kontrabasa zavolio sam način sviranja i glazbu Davea Hollanda, a divim mu se još danas, no puno se toga promijenilo tijekom godina. Na početku, kada sam učio jazz glazbu, dosta sam naučio od glazbenika kao što su Charlie Haden, Charles Mingus i Dave Holland, također od mog učitelja Petera Herberta. Ali što sam tijekom godina sve više ulazio u dubinu glazbe, počeo sam otkrivati različite zvukove i glazbu iz drugih dijelova svijeta. Na primjer, glazba naroda Gnawa iz Maroka posljednjih je godina izvršila ogroman utjecaj na me. Zbog toga sam također počeo svirati Guembri, marokansko glazbalo slično basu.

Zašto ste odlučili svoju kreativnost ispoljavati izražavajući se kroz jazz idiom?

Lukas Kranzelbinder: Za mene je jazz bio most koji me odveo prema ogromnom glazbenom svijetu milijuna i milijuna različitih zvukova. Jazz bi trebao dati mogućnost da istražite svoj unutarnji zvuk i u glazbu pretvorite sve što vas nadahnjuje, što također može značiti da ponekad morate odstupati od tradicionalnih zvukova jazz glazbe i otvoriti se svemu što se događa u svijetu. Shake Stew je moj kreativni laboratorij u kojem mogu kombinirati sve utjecaje koje sam upijao, što naravno uključuje jazz glazbu, ali i puno afričke i orijentalne glazbe.

Kako biste se pozicionirali na današnjoj jazz sceni?

Lukas Kranzelbinder: Danas puno mladih sastava radi na vlastitom zvuku i pokušava stvoriti nešto što ljubiteljima glazbe daje poseban doživljaj nečega što ne mogu osjetiti sve dok ne odu na koncert. Beč ima doista živopisnu scenu i uživam što sam, zajedno sa Shake Stewom, njezin dio.

Kako gledate na budućnost jazz glazbe?

Lukas Kranzelbinder: Ako se njezin fantastičan razvoj nastavi istim tempom, mislim da je budućnost ove glazbe vrlo svijetla. Ljudi počinju na pojam jazz gledati puno otvorenije i odvojeno od povijesnog konteksta – ne u lošem nego u dobrom smislu – što vam daje priliku da ljude lakše zaintrigirate glazbom koju svirate. Želio bih kod publike pobuditi emocije dok sluša moju glazbu. Volim ih odvesti daleko – gdje god žele ići!

Kako pokušavate razviti vlastiti pristup?

Lukas Kranzelbinder: Volim biti nadahnut mnogim različitim stvarima. Većina melodija i ritmova dolaze mi u najneobičnijim trenucima. Zato pokušavam snimiti ili zapisati sve u bilo kojem trenutku. Pokušavam mnogo putovati i imam otvorene oči za svu glazbu koja se događa u ostatku svijeta. Volim putovati u Afriku, ali također volim se nadahnjivati knjigama. Primjerice, knjiga “Inherent Vice” Thomasa Pynchona izvršila je snažan utjecaj u osmišljavanju prvog albuma Shake Stewa “The Golden Fang”.

(Davor Hrvoj)

Ček dis aut