Mephisto’s Requiem – “Cilj nam je otvaranje očiju koje su zasljepljene medijima”

Oglas

Mephistos-Requiem2
(Photo by: Tora Tkalec)

INVASION FROM THE EAST, putujuća koncertna karavana bendova s Miner Recordings etikete, napokon dolazi u Zagrebu sklopu Velike Rock Eksplozije #9. Ovog puta pet će bendova pošteno protresti interijer kulturnog zagrebačkog kluba KSET, upravo u godini kada klub slavi 40 godina postojanja. Domaćini koncerta su veterani hrvatske hardcore i metal scene –BAD BLOOD – koji će ovom prilikom promovirati novi album “Inner Core”. Zlokrvaši su u goste pozvali drage im prijatelje iz bendova KYMERA (Osijek), FROM ASHES (Koper, Slovenija) te zagrebačkih teškaša RUM SMUGGLERS i MEPHISTO’S REQUIEM.

Mephisto’s Requiem vraća se na scenu najavnim demo singlom s nadolazećeg albuma “Sulphuric Landscape”. Nakon dugogodišnje pauze i povratka korijenima postave, bend je odlučio kao trojac, uz prepoznatljivu sirovost, dati novi život starom materijalu. O svemu tome prodiskutirali smo brzinski s članovima benda.

Predstavite našim čitateljima ukratko projekt po imenu Mephisto’s Requiem.

Projekt je nastao 2006. kao dio borbe protiv NWO-a, a dvije godine kasnije u tematiku počinjemo ubacivati i borbe sa „samim sobom“ koje su ustvari produkt otpora programiranom načinu života. Tada smo funkcionirali kao trojac i veliki utjecaj na projekt je imao tadašnji bubnjar Dario Jakopović – današnji bubnjar Post-Coital Silence-a, te smo pjesme ustvari radili kao „ kratki sadržaj“ sa što jasnijom porukom naših komunikacija i djeljenja informacija na temu najmasovnijeg oružja čovječanstva koje su danas lako dostupne zahvaljujući internetu.

Ime „MEPHISTO’ S REQUIEM“ nastalo je igrom riječi značenja „ ubili smo Boga u sotoni“ – barem njenom fizičkom obliku koji je po Faustu već zarobljen u vlastitom paklu. Baš radi toga, kao simbol-logo projekta odabrali osmi simbol Necronomicona. 2009. smo se predstavili javnosti u KSET-u, a ubrzo nakon toga nastupali sa tadašnjim velikanima zagrebačke metal scene kao što su: „Machine Insufficiencyˇ, „Dead Garden Cult“, „Godlike“, „Mass Hypnosis“, „Overpower“ i … S vremenom smo obišli veći dio Hrvatske i stekli mnoge fanove, no bilo je izmjena u postavi, koju smo prošle godine zapečatili i projekt nakon 9 godina postaje bend. Danas smo mi koji tvorimo Mephisto’s Reqiem: Zlajo – Zlatko na bubnjevima, Džodan – Tomislav na basu i vokalu i Anča –Ivana na gitari.

Mephistos-Requiem3Svoju glazbu karakterizirate kao diagnostic metal. Kakva je konstrukcija žanra kao takvog?

Diagnostic kao žanr ! – hahaha, to nam je pitanje često postavljano. Pa sami smo si ga nadjenuli jer se jednostavno ne želimo kategorizirati u neki “mainstream” žanr metala. Kako bi naš basist hejter reko : „Happy/ power/ progressive – vegetarian/ grindcore i ostali junikorni“ . Bili smo svrstavani u svašta, od gothic-a, death-a do industrial-a, no baš tu separaciju glazbe žanrovskim žigosanjem želimo razbiti i podsjetiti na srž metalurgije, međusobno poštovanje i suradnju bendova, publiku koja je ujedinjena bez obzira slušao Alexi Laiha, Hetfielda, Cavaleru, Shagrath, … jednostavno prepustiti se energiji i snazi glazbe, a ne se ograničavati ili još gore prepucavati koji žanr je više “čru”, a koji više cool.

Često kao cilj navodite buđenje kolektivne svjesti, djelovanjem kroz glazbu izražavajući jaku tekstualno poruku svima. Kakva je vizija Mephisto’s Requiema?

Kao što smo već u predstavljanju projekta spomenuli cilj nam je otvaranje očiju koje su zasljepljene medijima, podsjećanje na ono tko smo – što smo, a pokušava se zamesti i baciti u zaborav. Halo ljudi, ima nas, svi smo svjesni situacije života, kako što funkcionira, koliko je nepravde i gaženja, „igranja monopolya“ velikih glavonja, dok smo mi samo pijuni na njihovoj 24 karatnoj ploči, a nitko ne reagira. Sve su to „teorije zavjere“ i globalna javna tajna znana svima.

Upravo ste objavili i singl „Warning“ kao alarm za buđenje svijesti. Objavom singla iznjeli ste i kritiku upućenu metal sceni te ju prozvali „natječajem ljepote“. Može li se sva krivica baš svaliti na medije i industriju u trenutku kada se većina bendova odavno okrenula indie izdavaštvu?

Da. „Warning“ je produkcijski rođen u Glazbenoj Kući kao produkt suradnje i prijateljstva bendova, kao i članova istih, gdje će se snimiti cijeli „Sulphuric Landscape“.

Sva krivica jest u medijima koji su plasirali strane bendove kao takve, a demo/ unsigned i ostali underground bendovi su se ugledali na takvu vrstu produkcije koju i sami prakticiraju. Nama se osobno od toga diže kosa na glavi. Ljudi opustite se, glazba nije natjecanje, niti izbor za miss. Stvaraš je jednostavno jer to voliš. Uz današnju tehnologiju i opremu nije neki problem napraviti da to sve lijepo, glatko i zvuči sterilno, kao da se natječeš konfiguracijom. „GLAZBA NIJE NATJECANJE“ kako bi naš dragi prijatelj rekao, „VEĆ SE RADI PRSTIMA, USTIMA, SRCEM I MUDIMA !“

Osnovan 2009., Mephisto’s Requiem tek nakon sedam godina donosi prvi demo. Što je prolongiralo taj čin?

Činjenica da su se gitaristi konstantno mijenjali uvelike je doprinjela tome da pjesma izađe tek sada. Kako je koji član dolazio tako je prilagođavao i mijenjao prema sebi, sve dok nije došla naša Anča sa 60 kila bučica u torbi i rekla: „Kakve su to pizdarije?“. Od milja ju zovemo antivirus.

Veliki problem osim izmjene članova stvarale su i „selidbe garaža“ – onaj tko ima bend i bavi se glazbom znat će koliki su problem vježbaone, troškovi proba, održavanja opreme … No unazad godinu dana smo riješili i te tegobe, spustili sidro, definirali postavu, podvukli crtu i krenuli.

U ovom trenutku odlučili ste se vratiti korijenima kao trojac. Je li moguće zadržati kompleksnost zvuka koju su kritičari hvalili nakon pridodavanja članova bendu?

„Roots bloody roots“. Da! Odlučili smo se vratiti kao trojac, istina. Nekako tako najbolje funkcioniramo, razumijemo se i relativno se brzo organiziramo. Dokle god bend funkcionira kao cjelina skroz je nebitno koliko članova on ima. Otkada je Anča ušla u bend i preuzela žice u svoje ruke ne brinemo se za kompleksnost zvuka. Možemo samo reći da će naš zvuk biti još čvršći, još teži i još agresivniji nego do sada.

Recite nam nešto više o pripremama za objavu albuma “Sulphuric Landscape” i planovima za njegovu promociju.

Na albumu se intenzivno radi, dovršava se s obzirom na remake materijala, te se nadamo da će nas prilike poslužiti i da će svjetlo dana ugledati već sljedeće godine. Snimanje će definitivno biti odrađeno u Glazbenoj Kući, kao i masteriranje materijala, jer želimo sudjelovati kao bend u svim segmentima i koracima stvaranja albuma od sviranja, preko svađanja i mixanja pa sve do samog izdavanja, a za to treba vremena i volje, pa s toga ovim putem pozdravljamo i zahvaljujemo se Danielu Badanjaku i Damiru Ostrugaču iz Glazbene Kuće koji su nam i omogućili snimanje ovog singla.

InvasionFromTheEastPlakat3092016

Oglas