Nils Petter Molvær u Ljubljani

Oglas

nils_petter_molvaer16. studenog u kinu Šiška u Ljubljani nastupiti će norveški trubač Nils Petter Molvær, koji je u Zagrebu svirao još 2001. godine. Smatra se pionirom nu-jazza i posebno fuzije jazza i elektronske muzike, što je maestralno demonstrirao već na svom debitantskom i još uvijek i najpoznatijem albumu Khmer iz 1997. godine, snimljenom za Manfred Eicherov ECM.
Rođen je i odrastao na otoku Sula, u Norveškoj, a sa 19 godina počeo je studirati muziku na konzervatoriju u Trondheimu. Ubrzo se pridružio sastavu Masqualero, uz Arilda Andersena, Jona Christensena and Torea Brunborga. Masqualero je snimio nekoliko albuma za ECM prije nego što je Molvaer dobio priliku za autorski prvijenac.

Taj je album bio sve prije nego tipični ECM album – na podlozi ritma hip-hopa zvukovi Molvaerove trube po pristupu i kreativnoj upotrebi elektronike podsjećali su na Milesa Davisa iz 70-ih. Po prvi puta u povijesti ECM je izdao single s tog albuma: “Song of Sand”, I to u trostruko remixiranoj verziji Nakon toga trebalo je tri godine da izađe drugi album Solid Ether, nakon kojeg je napustio ECM. Odonda je snimio nekoliko albuma, te snimao filmsku i kazališnu muziku .

Muzika Nils Petter Molvaera ujedinjuje jazz, house, ambiental i elektroniku, stvarajući po vlastitoj definiciji „moguću zvučnu kulisu“, odnosno „sklad i ravnotežu kristalne čistoće zvuka akustične i elektronske muzike.“

Oličenje takvog pristupa je i posljednji album Hamada, izdan sredinom godine, kojeg Molvaer i promovira turnejom koja ga dovodi u Ljubljanu. Radi se o tihom, suptilnom, besprijekorno produciranom albumu – nordijskoj pomalo tamnoj strani fusiona. Molvaer nije autor koji „igra na prvu loptu“ i njegove se melodije i zvučni pejsaži polako uvlače pod kožu. Zvučna je slika fluidna, a tekstura je često bitna koliko i melodija. Ipak, Molvaer zadržava koherentnost skladbi umješnošću majstora sa izgrađenom jedistvenom vizijom, koja je obilježila sve njegove albume, od Khmera do Hamade. U tome mu pomažu stari i pouzdani suradnici Eivind Aarset (gitara), Björn Engelmann (mastering), Anders Engen (udaraljke), koji će se s njim naći i na pozornici u Ljubljani.

napisao: Dinko Prpić



Oglas