Predstavljanje CD-a antologije hrvatske elektroakustičke glazbe u &TD-u

Oglas

anto

U srijedu, 15. lipnja, u 18 h, u Caffeu Teatra &TD, u Zagrebu, bit će predstavljen CD “U potrazi za novim zvukom: 1956 – 1984 – Antologija elektroakustičke glazbe hrvatskih skladatelja” objavljen u nakladi Croatia Recordsa i Multimedijalnog instituta.

Dvostruki album s bogato opremljenom knjižicom “U potrazi za novim zvukom: 1956 – 1984 – Antologija elektroakustičke glazbe hrvatskih skladatelja” po prvi put na jednom mjestu okuplja domaće pionire eksperimentalnog zvuka. Na dvostrukom CD-u nalaze se djela skladatelja kao što su Ivo Malec, Branimir Sakač, Miroslav Miletić, Milko Kelemen, Dubravko Detoni, Silvio Foretić, Natko Devčić, Igor Kuljerić, Marko Ruždjak, Zlatko Pibernik, Josip Magdić, Davorin Kempf, Zlatko Tanodi i Mladen Miličević.

Za naslovnicu albuma je korištena slika Julija Knifera „Meandar 1“ (1961.), likovno oblikovanje potpisuje Nikolina Steković, a izvršnu produkciju Petar Milat i Multimedijalni Institut.

anto2

Urednik Antologije Višeslav Laboš koristi sveobuhvatni pojam elektroakustičke glazbe koji ovdje uključuje konkretnu glazbu, elektroničku, sintetsku, računalnu, kao i djela za akustičke instrumente i vrpcu, a vremenski okvir definira nastankom skladbi od 1956. do 1984. godine.

Unutar uzetog okvira, urednički koncept i način odabira djela uvrštenih u Antologiju vođen je načelom uključivanja prve elektroakustičke skladbe pojedinog autora, ali i onih izuzetno značajnih, kako za pojedini skladateljski opus tako i za povijest hrvatske elektroakustičke glazbe. To ne znači da pojedina prva djela nemaju i umjetničku vrijednost, nego se želi naglasiti da kod njih umjetničko vrednovanje nije bio prvenstveni kriterij odabira. Prvi rad pojedinog skladatelja u novom mediju znači početak istraživanja i upoznavanje s novim zvukovnim jezikom, njegovim načelima i mogućnostima, zbog čega se često ne radi o najuspjelijim djelima autora unutar određenog medija izražavanja, a čime bi se ovakav urednički koncept na prvi pogled moglo shvatiti kao medvjeđu uslugu predstavljenim skladateljima. No, ovakvim je konceptom urednik imao namjeru predstaviti između ostalog i prve pokušaje i odgovore domaće akademske glazbene zajednice na pojavu elektroakustičke glazbe i tadašnje nove tendencije. Upravo se ta ideja dade iščitati i iz naslova izdanja: U potrazi za novim zvukom.

Zato su kao polazište za ovu „Antologiju“ važnije činjenice da je Malec već sredinom 50-ih godina prošlog stoljeća djelovao u Parizu u jednom od prvih elektroničkih studija, kao i da je Sakačev „Svemirski pejzaž“ prvo elektroakustičko djelo realizirano u Hrvatskoj, a do danas je ostalo neobjavljeno, kao uostalom i većina djela na ovom dvostrukom disku.

Ulaz na predstavljanje je slobodan.

Ček dis aut