Rambo Amadeus – “Show business zahtjeva ipak neki show, bez toga bi bio samo goli, surovi business”

Oglas

foto-jelena-jovanov-1
(Photo: Jelena Jovanov)

Antonije Pušić, poznatiji pod pseudonimom Rambo Amadeus osebujni je crnogorski glazbenik s beogradskom adresom, nomenklator, kroničar i satiričar turbo folka i samoprozvani Svjetski Mega Kilo Car. Poznat po britkosti i satiričnim tekstovima te uistinu vrhunskoj virtuoznosti na gitari, pjesnik i medijski »manipulant« koji iza sebe ima diplomu PMF-a, mnoge jedriličarske medalje, u naslijeđe je ostavio mnoge prepoznatljive skladbe poput „Urbano, samourbano“, „Plastik fantastik“, „Otišo je svak ko valja“, „Turbofolk“, „Dik tu kava“, „Rano za početak, prekasno za kraj”, “E moj Rambo, ostara se”, “O’ruk, sad ga lomi”, “Privatizovat” i mnoge druge. 

Jedan, jedini, jedinstveni Rambo Amadeus održat će premijerni nastup u Vintage Industrialu ovaj četvrtak, 8. prosinca. Ovoga puta Rambo u Zagreb stiže sa svojim sextetom i nešto izmijenjenim repertoarom. Najavio je da će standardne pjesme biti stilski pomjerene jer je napokon gotov njegov izum – gitara s dva vrata od kojih je jedna fretless, a druga – standardna. O gitarama, jedrenju, ekološkim projektima i nadolazećem nastupu izmjenili smo par riječi…

rambo

Premijerni nastup u Vintage Industrial Baru, za razliku od Saxa!, gdje si svojevrsni rezident. Što očekuješ, izuzev drugačije okoline?

Kad god sviram u novom prostoru, nadam se dobrom zvuku prije svega. Od toga zavisi sve ostalo. Zahvalan sam Saxu što me  svojim redovnim i srdačnim pozivima praktično “udomaćio“ u Zagrebu, svakako  mojoj nestalnoj prirodi promjena je po nekad neophodna.

Što si nam pripremio sa Five Winnetous sextetom? Uz novu gitaru, u kojem smjeru će ići aranžmani pjesama? 

Ono što je odmah primjetno je – manje se pjeva, muzika više diše, dolazi u prvi plan. Pjevanje je tu minimalno, samo da publiku podsjeti o kojoj se numeri radi.  Instrumenti , rasterećeni tog bremena dobijaju svoju pravu ulogu, boju i autentičnost. Sada imam više vremena, koncentracije i pažnje da čujem uopće što se zbiva na bini, i da se bavim korekcijama, finesama.

Chukamoto Sunđer Bob Didley Ementaler Maserati Kuplung
Chukamoto Sunđer Bob Didley Ementaler Maserati Kuplung
„Chukamoto Sunđer Bob Didley Ementaler Maserati Kuplung“ je skoro 2 mjeseca aktivan. Kombo fretlessa i standardnog vrata. Kako si zadovoljan za sad i od kuda inspiracija, osim, naravno sirom?

Ranije sam imao fretless. Na Gibson l6 s mi je majstor ugradio fretbord bez pragova od abonosa. Bio sam izvanredno zadovoljan, ali… nedostajala je standardna gitara, a teško je usred jedne iste pjesme mijenjati instrument. Projektni zadatak bio je jasan. Da ima oba vrata, frets, fretless, da stane u kofer od standardnog stratocastera, i da bude lakša od standardnog  Les Paula.  Od tuda i ideja da se buši, bude šuplja, pa su  Ementaler sir i Spužva Bob bili logičan primjenjeni design.

S obzirom da ovo nije prva gitara sa potpisom, što ti je inače bitno kod gitare kao instrumenta. Na što stavljaš naglasak?

Zvuk, ergonomičnost. Da je kao alat dobra, trajna, otporna. Zatim i da je izgledom unikatna, show business zahtjeva ipak neki show, bez toga bi bio samo goli, surovi business.

Osim instrumenata, znamo da ti veliku ljubav predstavlja more i jedrenje. Gdje je zaiskrilo?

Ništa nije zaiskrilo, otac je imao barku s latinskim jedrom, bila ih je puna Boka do pojave motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Onda su poptuno nestale, pa je sedamdesetih godina otac prvi stavio nazad latinsko jedro, i kao dječak od 5-6 godina sam morao da idem s njim na jedrenje, da držim škotu od floka. Sa 8 godina mi je ipak bilo ljepše da se “upišem” u klub, nego da idem s njim. Barka mi je djelovala staro i sporo u odnosu na jedrilice iz kluba.

Drvena Barka HN 79, vlasništvo familije Pušić
Drvena Barka HN 79, vlasništvo familije Pušić

Kako napreduje projekt Solarnog jedrenjaka?  Za sad znamo da je trup cuttera obnovljen, no ipak ćete korisiti novi i lakši trup i da je plan porinuća sredina 2017-te.

Da, ekologija je prevladala. Koristimo Enevigo trup napravljen u west sistemu, identičnih dimenzija i linije klasičnog cuttera, ali puno lakši, tvrđi, trajniji, bez zahtjevnog održavanja. UNDP fond za Crnu Goru pokazao je zanimanje da financira sljedeću fazu, pa se nadam da ide sve po planu. Ideja je da brod bude osim unikatan, i maksimalno funkcionalan, ergonomičan, baš kao i gitare koje sviram.

Da li su na pomolu još poneki ekološki osvješteni projekti za kojima Jadran žeđa?

Da, razvijam patent – elektrogenerator koji pokreću morski valovi, ali koji se ne mora podešavati za veličinu vala, što ga prilično pojednostavljuje i čini jeftinijim. Zapravo kombinacija pontona za marine koji “melje valove” i pretvara ih u struju, a mandraću osigurava mirno more, bez “pliskavica”.

Nosiš li duge gaće zimi ili već u kasnu jeseni pa kroz cijelu zimu i rano proljeće?

Nosim ih i ljeti, noću , na moru.

Kojih se pet albuma našlo na tvojoj osobnoj playlisti posljednje vrijeme?

Slušam muziku sa YouTuba, pa uglavnom ni ne gledam koji je album.The Meters – Rejuvenation, Jimmy Smith, Dizzy Gillespie, Wes Montgomery, Coltrane… Sve snimci i muzika koja je svirala kad sam se ja rodio. Valjda to ima neke veze.

Oglas