Recenzija: BORNA ŠERCAR’S JAZZIANA CROATICA – Jazziana Croatica Big Band / (Aquarius Records, 2014)

Jazziana-CDBORNA ŠERCAR’S JAZZIANA CROATICA
Jazziana Croatica Big Band
(Aquarius Records , 2014.)
piše: Dinko Husadžić Sansky

Kad pogledam police s kolekcijom nosača zvuka hrvatskog jazza, koja je, uzgred rečeno, ma što netko mislio, poprilično bogata (ovo govorim u smislu da sam sretan što naš jazz ima toliko izdanja!), jedno fino mjesto zauzimaju 4 CD-a Borne Šercara. To nije malo. Cijela jedna glazbena historija i životna priča. Tri su s jednim od najautentičnijih naših jazz bandova – „Jazziana Croatica“, a jedan je Borna Šercar Trio plus odlična pjevačica Sabrina Hebiri, nazvan „Event“.

Uvijek sam rado pisao o Borninoj glazbi, bogata je, autentična, profilirana. Poput njegova slikarstva. A to slikarstvo i ta glazba u djelotvornoj su simbiozi.

Četvrti CD, u suradnji s Big Bandom te posebnim gostom, legendarnim Ernieom Wattsom, pokazuje da je Jazziana zreli band, u potpunosti formiran, s jasnim glazbenim pogledima.

Naravno, riječ je  o znanim nam skladbama s ranijih albuma, no ovaj put su te skladbe dobile novo ruho, jer su uz standardnu postavu Jazziane proširene izvođačima iz Big Banda, što ne samo da je svirački otišlo jako puno naprijed, nego je udahnulo nove poglede na autorski Bornin rad.

Doista, jedna je priča kad su u igri četvorica ili petorica stalnih članova koji se u dušu poznaju i dišu sinergijom, a nešto drugo je kad se u priču „upletu“ glazbenici različitih profila, stilova, zamisli…e, to i jeste bio problem koji je, čini se, Borna odlično riješio…svirka s Big Bandom uigrana je dostatno da se pomisli da su zajedno jako dugo.

Ključne skladbe s prva dva albuma Jazziane Croatice sada slušamo oplemenjene sudionicima poput Luke Žužića, Andreasa Marinella, Zorana Majstorovića, Antonia Gečeka, Zvonimira Bajevića, Mirona Hausera, Marina Ferketina, Zvonimira Šestaka, Roberta Vrbančića, Maria Bočića, Hrvoja Rupčića, Elvisa Penave, Branka Sterpina… cijeli jedan mlađi i sjajni naraštaj hrvatskih jazzista!

Borna je na album uključio i Ružićevu „Morešku“ te Hojsakovu „Balkaniku“ koja mi je zarazno intrigantna (posluhnite Hojsakovo gudalo!) još s albuma „A Little Book of Notes“. Borna igra pošteno, ne stavlja bubnjeve u prvi plan, oni su tamo gdje bi trebali biti i da nije Borna spiritus movens cijelog projekta. To je dobro.

Ernie Watts, saksofonist svjetskog glasa (znan nam i iz suradnje s Hadenovim Quartet West, s Frankom Zappom, Rolling Stonesima, ali i Dizziyem Gillespieom, Marvinom Gayem, Kenniyem Burrellom…dalo bi se nabrajati!) svojim tenorom stavlja Borninu skladbu „New Red Dwarf“ u jednu novu dimenziju…Borna je tu suradnju zaslužio, i to treba biti zabilježeno na najfinijem papiru buduće povjestice hrvatskog jazza.

Pohvale svakako i standardnim članovima – Vojkanu Jociću, Zvjezdanu Ružiću i Tihomiru Hojsaku. A Saša Wozdecky? Naravno, meštar od zvuka!

Ček dis aut