Recenzija: Igor Geržina – “Bucket List”

IGOR GERŽINA – Bucket List
Status Produkcija, 2016.
Piše: Dinko Husadžić Sansky

Igor Geržina je hrvatski  saksofonist koji svojim umjetničkim radom i pozicijom koju zasluženo zauzima i kod nas,  a bogme posebno vani, lagano postaje paradigma. Njegovi su nastupi uvijek poseban doživljaj i takva komunikacija s publikom rijetko se viđa u svijetu jazza, ali i pop ili rock  glazbe. Jednostavno, Geržina je saksofon po sebi, sama bit i smisao tog divnog glazbala.

Nagrade poput Porina ili Statusa već su tu po defaultu i zdravorazumskoj logici, odavno je on nadrastao neke granice i zasigurno pronašao svoj sretni glazbeni Zlatni Gral; možemo sad uživati u toj glazbi i piti iz njegova glazbenog Grala osjećajući ideje koje  Igor s nama nesebično dijeli. A i publika na radijskim postajama na četiri kontinenta…

Taj fini glazbeni put ide od zagrebačke Akademije, preko bostonskog Berklee College of Music, do klasične i pop glazbe, jazza, soula… imena ljudi s kojima je svirao i surađivao idu na listu who is who u svijetu vrhunske glazbe.

Geržina je objavio pet albuma, od kojih je „Sax Album“ bio nominiran za nagradu Porin u dvije kategorije, njegov treći album, „Metropolis“, ušao je pod kožu jazzoljupcima diljem svijeta….smooth jazz postao je glazbenom rijekom u kojoj Igor odlično pliva i to je svijet kojem u potpunosti pripada.

Četvrti album  „One Click World“ dobio je dva Porina za 2014.: „Najbolji instrumentalni album” i „Najbolja instrumentalna izvedba“.

Peti album, „Bucket List”, definitivno je veliki iskorak u glazbenom svijetu Igora Geržine. Okupio je oko sebe glasovite glazbenike – uz Igora tu su još i Jurica Leikauff (Wurlitzer, Hammond, Fender Rhodes, Roland V combo ) , Mario Klarić (bubnjevi) , Kristijan Zebić (bubnjevi) , Robert Vrbančić (bass) , Alen Svetopetrić (bass) , Dubravko Vorih (bass, gitare) , Elvis Penava (gitare) , Davor Doležal (gitare) , Mladen Malek (gitare) , Robert Fertl (gitare) , Elvis Stanić (gitare) , Josip Grah (truba) , Maasej Kovačević (klavir) , Goran Kovačić (klavijature) , Magdalena Chovancova (tenor saksofon) i Frank Folgmann (gitare). Uz ovakvu ekipu očekivanja nam rastu, ljestvica je visoko podignuta, i mislim da smo dobili upravo ono što nam ovakva imena i moraju dati – sjajnu glazbu!

Iako je Igor skladao sve skladbe, veseli da je ostavio prostora glazbenicima koji gostuju, tu je riječ o odličnim glazbenicima različitih osobnosti,  no prostor za njihove osobnosti  je tu… ali na koncu je sve u funkciji cjeline i koncepta albuma kakav je „Bucket List“.

Uz ovo nedvojbeno razumijevanje među glazbenicima, tu je i odlična slušljivost albuma. Smooth jazz često jeste takav, ali Geržina i tu pazi kako ne bi prošao granicu slatkorječivosti i podilaženja publici; držim da je ovdje čak riječ o jednom specifičnom odgajanju publike, Igor gotovo poput naratora priča svoju jazz priču i tu nema zamjerke. Iskren do daske, nudi svoju životnu jazzističku jednadžbu – ljudi moji, to sam ja, uzmite ili ostavite, to je moje viđenje svijeta, života, glazbe, duhovnosti, smisla….ja sam, dakle, saksofonist i nudim vam saksofon…i to je to…