Recenzija: Krešo i Kisele Kiše – “U potrazi za bijelim zecom”

u-potrazi-za-bijelim-zecom-kreso-i-kisele-kisePiše: Goran Božić

Kada ovako pogledam ispisan naziv benda i vidim tri kapitalizirana slova “K” pomalo morbidni um to povezuje s poznatim akronimom K.K.K. no, budimo realni, jedina poveznica ovih momaka s zloglasnom američkom organizacijom je što su svi bijelci. Tu prestaje svaka sličnost. Bend smješten u jedan od najliberalnijih gradova lijepe naše donosi svoj treći, studijski album pod nazivom: “U potrazi za bijelim zecom”. S druge strane, taj bijeli zeko, je li samo aluzija na Freudovog prijatelja ili naznaka da živimo u zemlji deluzija. Nadam se da ću saznati prije nego što svog zeca nađem.

Ipak bez daljnjeg filozofiranja, jer ni dečki ne filozofiraju previše, album je toliko realan, toliko pun ljudskosti, jer se bavi svakodnevnim negativnim temama, a opet toliko odiše optimizmom i zabavlja. Ma kakvo “Hladno Pivo za niži sloj”? Hladno Pivo je već odavno omekšalo, kako u predjelu abdomena svojih članova, kako tekstualno. Krešo i Kisele Kiše su svježi, čvrsti! Tekstovi su “In your face”, a što se inih tiče, treba upakirati cijelu jednu priču u par-minutnu formu. Kao i sa filmovima, lako je snimiti dugometražni, sve objasniti. No većina zna zašto su kratkometražni vrhunac filmske umjetnosti.

Sam album sadrži sedamnaest stvari no presluša se u dahu. Podsjećamo, radi se o kratkim stvarima gdje je najdulja Jutro uz harmoniku. Traje tri sekunde manje od tri minute. Harmonike nema ali tekstopisac Krešo je tako lijepo opisao jedan narodni dernek uz parafraziranje Pejakovićeve “Ako odem prijatelji”. Za uho još više zapinje stih: “Svi znaju tko pije, a nitko tko plaća”, koji doslovno pogađa srž hrvatske svakodnevnice, pogotovo u ovoj 2016. godini. Meni je osobno, kao rođenom Banijcu, favorit singl koji je svojedobno najavljivao cijeli album,“Veseli stroj”. Lijep opis magične naprave za proizvodnju rakije iliti zabave za niži sloj. Možda je klišej, ali pozivam momke da probaju pravu banijsku šljivu! Druga od zvijezdica na, doslovno, zastavi sa njih sedamnaest, je predzadnja “Tupo ga gleda”. Stvarčina! Uz segmente reggae ritmova opisuje neugodnu situaciju u kojoj smo se svi mi muški našli barem jednom, željeli to priznati ili ne, a to je mlohava ćuna. Ne od Mile Kekina kako sam Krešo zbori. Spominje se tu i famozni Čika Kure iz kultnog srbijanskog filma “Rane”. Fenomenalna svirka i jedan ženski vokal kao uvod u cijelu priču. Deseta, “Voajer sa Kostabele”, moj um opet pomalo i zločesto vuče prema Zabranjenom Pušenju i njhovom manijaku iz gimnazijskoga parka. Sad, pitanje, ima li stvarno takvih voajera i egzibicionista u Rijeci? Pomalo, i za kraj ove recenzije, jer zašto bi ona bila dulja od albuma o kojem progovara? Na tragu uspješnica nekih drugih bendova, trebalo bi spomenuti “Ti si moj hit”, obradu istoimene stvari popularne, također riječke Grupe 777. Klišej, “Ups! I did it again”, ne zbog naslova, ali iako remake ovo je zaista moj hit!

Nažalost, dosta je stvari koje nisam ni spomenuo, što ne znači da su išta manje dobre. Obzirom da je bend cijeli album ponudio na besplatno preuzimanje na njihovoj Facebook stranici, ne košta baš ništa da se uvjerite kako treći put i Bog pomaže.

Za sam kraj, osvrnuo bih se na sve gore napisano i sva postavljena pitanja. Doista ih ima! Neka ovaj tekst bude samo uvod u intervju s Krešom koji će svakako biti uskoro objavljen, a nakon kojeg će puno toga biti jasnije. Stoga pratite Mixer.hr, ali i rad benda “Krešo i Kisele Kiše”.