Recenzija: NORD – “Play Restart”

NORD by Ira & John

NORD – “Play Restart”
Geenger Records, 2017.
(LP/CD/Download)

Etiketa Geenger Records nesumnjivo postaje sinonim probranog zvuka redajući pod svoje okrilje vanserijske primjerke domaće alternativne scene, prepoznajući u njima kreativne momente koji balansiraju na rubu nametnutih žanrovskih okvira i dopuštaju si slobodan skok iznad sigurne zone prosječnosti. Svima njima, neovisno o glazbenim afinitetima, svakako je zajednički analitički pristup zvuku, kao i visoka razina produkcije i prezentacije.

Među, ponajviše od strane mainstream medija, nepravedno zanemarenim imenima u posljednje vrijeme iskače ime NORD. Riječka četvorka ovaj petak, 21. travnja, predstavlja svoje debitantsko izdanje – album „Play Restart„.

1. Lo-Hi
  2. Running Man
  3. Play Restart
  4. Shadows
  5. So Alive
  6. Mexico
  7. Killing Me, Killing You
  8. Remake

Izdavačka i autorska kvaliteta ovog kolektiva utemeljena je u glazbenoj genealogiji članova koji su još u predmilenijskoj eri hrvatske glazbene scene eksperimentalnim pristupom probijali granice – stilske, mentalne, geografske,… Uz pjevača i basista Mihaela Prosena (ex-Father) i gitarista Vedrana Vučkovića (ex-Unlogic Skill), često prozivanima veteranima nacionalne underground scene, soničnu slagalicu debitantskog izdanja upotpunili su Tino Margan na bubnjevima i najnoviji član benda, Ivan Jović na gitari, poklanjajući mu dodatnu stilsku širinu. Upravo širina glazbenih utjecaja koja je protkana kroz osam autorskih pjesma predstavlja ono najbolje od pop kulture s iskonskim rock stavom.

Ovaj studijski „restart“ omogućio je članovima NORD-a da, unatoč metal predznaku prijašnjih glazbenih projekata urone u dosadašnju glazbenu jednadžbu, iznova analiziraju njezine elemente i preslože ih prema vlastitim vrijednostima, razbijajući time ustaljenu praksu poimanja popularne kulture kao a priori loše. Pamtljive gitarske teme i pitka melodičnost dominiraju dosad objavljenim singlovima „So Alive“, „Killing Me, Killing You“ i „Shadows“, dok se složenije progresivne konstrukcije protežu ostatkom albuma u još uvijek nesigurnom balansiranju između formalizma i potpune stilske slobode. Unatoč tome radi se o odličnom studijskom izdanju koje pored uspješnog autorskog pristupa nosi nasljeđe svjetskog strandarda i po pitanju produkcije. Svih osam uradaka na albumu kvalitetom je ujednačeno i odabir favorita prepušten je subjektivnim percepcijama, a pored zaraznih riffova i zanimljivih eksperimentalnih izleta, uhu ugodna boja Mihaelovog vokala dodatno potencira mogućnost da „Play Restart“ osvoji i publiku i kritiku.

Kako je najavljeno od strane Geenger Recordsa, njihovo shvaćanje rock glazbe zasniva se na konceptu beskonačne kreativnosti, stoga je anticipacija noviteta od strane ove riječke četvorke time slađa.

Ocjena : 8.5/10