Recenzija: Savak – “Best of Luck in Future Endeavors”

savak

Piše: Emanuela Tomino

Jedan od najboljih nastupa u Močvarinoj jesenjoj koncertnoj sezoni, onaj ikone američkog nezavisnog rocka osamdesetih – Mike Watta i njegovog Il Sogno del Marinaio otvoriti će američki Savak donoseći najsvježiju porciju punk rocka.

Unatoč tome što su na brooklynskoj sceni tek godinu dana, Savak objedinjuje zbroj nekoliko desetljeća debelog glazbenog iskustva šesteročlane jedinice koja je odrastala u Washington DC-u u zlatnim godinama Dischord Recordsa. Jednom trećinom direktni nastavak garage punk benda Obits, koji je nakon tri albuma odlučio staviti ključ u bravu, bend čine i fragmenti bendova Edsel, Enon, Holy Fuck, Nation of Ulysses i The Cops, a za dodatni šmek odlučili su se tu ispreplesti naizgled međusobno nespojivi utjecaji od Buzzcocksa i Minutemena do Venturesa i Funkadelica.

Početkom ljeta ove godine, Savak su za Comedy Minus One objavili debitantski album “Best of Luck in Future Endeavors” kojim balansiraju između zaraznih melodičnih refrena i mračnije, melankolične lirike evocirajući sretnije doba glazbene kreativnosti oštrih post punk ritmova. Iako se na momente ovo zavidno glazbeno iskustvo gubi u nedorečenosti, pogotovo prekrasan masni zvuk „morphinskog“ saksofona koji se tužno rasplinuo u, inače zvučnoj, predzadnjoj pjesmi „Call It A Night“, deset glazbenih brojeva u trajanju nešto dužem od pola sata čine album vrijedan slušanja. Nespretnost se možda može pripisati raskidu s prethodnim bendom i oslobađanju kemije s novim, tako da ovaj album prvijenac možemo prihvatiti kao rebound fazu nakon koje se nadamo konkretnoj eksploziji stvaralačke slobode. Energična uvodna “Alive In Shadows”, pamtljiva „Drop The Pieces“ i plesni najavni singl “Reaction” glazbene su udice kojima ćete se zakačiti za ono što bi moglo postati vaš novi omiljeni album koji je prava mjera čvrste punk klasike i plesnih psihodeličnih pop ritmova za dnevno slušanje.

Osim LP verzije, album je dostupan za download na iTunes i Bandcamp platformama no, ne sumnjam da će ono najmagičnije iskustvo biti upijati ovo glazbeno vrelo sutra uživo na samom izvoru u Močvari.

savakSide A:

1. Alive In Shadows