Recenzija: SOWAS – “Golden Veil”

SOWAS – “Golden Veil”
DIY, 2016
(CD/YouTube)

Više puta sam istaknula svoje neprikriveno oduševljenje glazbenim projektima koje je posljednjih godina iznjedrio sjever Hrvatske. Među projektima koji plijene pažnju svojom kreativnošću, jedinstvenim pristupom glazbenoj jednadžbi i samostalnom produkcijom koja stoji rame uz rame s vrhunskim svjetskim izdanjima svakako se ističe varaždinski electro/alternative bend Sowas.

Njihovo debitantsko izdanje „Golden Veil“ objavljeno je u studenom 2016. i unatoč činjenici da sam primjerak albuma dobila na preslušavanje nesebičnom gestom samih glazbenika još tada, podsvjesno sam sabotirala objavljivanje ove recenzije. Daleko od toga da ovo izdanje ne zaslužuje vašu nepodvojenu pažnju, dapače. Radi se o osobnoj averziji prema verbalnom nadinterpretiranju umjetnosti poput glazbe, koju je nužno osjetiti isključivo kao intimno emotivno iskustvo, i samim time zazirem nametati subjektivni doživljaj kao referencu vrednovanja nečijeg kreativnog izraza.

Naslovnica albuma, Oliver Potočnik

SOWAS – “Golden Veil” popis pjesama:

1. Before
  2. Here
  3. Dressed in Black
  4. Disappeare in Light
  5. Like a Seed
  6. You forgot to close the window on a rainy day
  7. Hypnotized

Kroz ovo DIY izdanje i njegovih sedam autorskih uradaka protkano je dugogodišnje glazbeno iskustvo i senzibilitet prema klasicima prog i electro scene koje su objedinili Siniša Sović na gitari i basu, poznati varaždinski fotograf iza kojeg je višegodišnje glazbeno iskustvo s bendovima Sagan, Faraway Morning i Astrahan, zatim glazbenici okupljeni oko Jam Rituala, Grooveboxa i NuArsa – Luka Sović i Marin Kereša na klavijaturama, Matija Burek na bubnjevima, Oliver Potočnik baršunastim dionicama saksofona na „Disappear in Light“, vanserijski vokali – Martina Friščić i Neven Stipčić te Domagoj Ivanković kao gost, na prvu favorita, pjesmi „Before“. Osim floydovskih gitarskih tekstura, divisionovskih basističkih mantri, portishedovskih samplova, album baštini svjetski strandard i po pitanju produkcije za koju su zaslužni Petar Horvat, Siniša Sović i Marin Kereša.

Hipnotizirajući samplovi, sneni vokali, studioznost i inteligentan progresivni pristup glazbi samo su dio kvaliteta debitantskog izdanja na koje se čekalo gotovo tri godine. Kompleksne instrumentalne kulise ovih vrhunskih sedam uradaka možda neće doprijeti do šire publike na lokalnoj razini, no svaki ljubitelj istančanijeg zvuka svrstati će ovo izdanje uz omiljene albume Pink Floyda, Anatheme, No-Mana, Archivea, Portisheada…

Ocjena : 9.5/10