Udruga PROMO o položaju rock glazbe u kulturnoj politici Republike Hrvatske

udruga-promo

Udruga Promo pozvala je ovaj petak, 28. listopada sve kolege i novinare na press konferenciju u baru/klubu Kavez na kojoj je udruga iznijela svoje viđenje položaja rock glazbe u Hrvatskoj nakon višegodišnjih aktivnosti članova udruge Promo za priznavanjem rock glazbe kao javne potrebe u kulturi i tom prigodom izdali su priopćenje za medije koje donosimo u cijelosti.

Položaj rock glazbe u kulturnoj politici Republike Hrvatske

Položaj rock glazbe u kulturnoj politici Republike Hrvatske, takav je da nakon mandata bivšeg ministra, možemo i dalje samo govoriti o borbi za elementarnim priznavanjem rock glazbe kao kulture. Istovremeno, u svijetu jedan rock autor dobiva najviše priznanje za svoje umjetničko stvaralaštvo.  Kao organizatori koji već godinama omogućuju hrvatskoj publici da posjećuje rock koncerte vjerujemo da će dodjela Nobelove nagrade za književnost Bob Dylanu, konačno u Hrvatskoj osloboditi rock glazbu popularne etikete da se radi o komercijalnoj glazbi. Tom etiketom se sustavno i zbog raznih interesnih pobuda diskreditiralo umjetnike i publiku koji su u rock glazbi pronašli svoju artikulaciju. Jasno je da će daljnje diskreditiranje rock glazbe kao ne-umjetničke forme od sada samo diskreditirati onoga tko bude na tome ustrajao. Tom etiketom se poslužio i bivši ministar Hasanbegović kada je destruirao započeto rješavanje višedesetljetnog zapostavljanja rock glazbe kao javne potrebe u hrvatskoj kulturi.

Podsjetimo da je na inicijativu Udruge Promo 2015. godine Ministarstvo kulture uvelo podvijeće “Rock glazba – festivali i klupski programi” za koje je bilo predviđeno 2 milijuna kuna koje je stručno vijeće rasporedilo prema objektivnim i mjerljivim kriterijima koje je postavilo samo ministarstvo kulture (međunarodna relevantnost, tradicija održavanja programa, cjenovna pristupačnost hrvatskoj publici, program sadržan od autorskih bandova od kojih najmanje 30% trebaju biti hrvatski bandovi). Bivši ministar je prepolovio sredstva i samovoljno izbacio programe koji zadovoljavaju sve navedene kriterije Ministarstva, npr. INmusic festival, a upravo je INmusic omogućio jedino gostovanje Bob Dylana u Zagrebu. Nepoštivanjem objektivnih i mjerljivih kriterija, koje je upravo Ministarstvo kulture raspisalo u sklopu javnog poziva, bivši ministar je dokinuo transparentnost u provođenju natječaja za podvijeće “Rock glazba: festivali i klupski programi”, afirmirajući svoju samovolju i u konačnici rezultiralo još jednim primjerom neformalnog povećanja ministrove moći. Nepoštivanjem odluka vijeća koje su se temeljile na mjerljivim i objektivnim kriterijima Ministarstva kulture, bivši ministar poručio je javnosti da će podrška programima ovisiti o njegovoj milosti, a ne o tome zadovoljavaju li programi raspisane kriterije ili ne.

Udruga Promo u tom pogledu pozdravlja izbor nove čelne osobe Ministarstva kulture i vjeruje da će nova ministrica kulture ispraviti pogreške svog prethodnika te povećati budžet za rock glazbu i poštovati odluke stručnog vijeća. Gospođa Obuljen Koržinek u svom dosadašnjem radu u struci prepoznata je po kvalitetnim rješenjima koja su pomogla unaprjeđenju raznih djelatnosti u kulturi u Hrvatskoj te vjerujemo da će ministrica Obuljen Koržinek pomoći da rock glazba u Hrvatskoj dobije mjesto koje joj u suvremenom svijetu i pripada.

Konačnim priznavanjam rock glazbe kao kulture od strane Ministarstva kulture, odnosno osiguravanjem barem minimalnog budžeta za rock glazbu i poštivanjem odluka stručnog vijeća od strane nove ministrice kulture, stvoriti će se okvir u kulturnoj politici Republike Hrvatske koji će moći primjenjivati i lokalne uprave i gradski uredi za kulturu na svojim razinama. Udruga Promo očekuje da i pojedini gradski uredi za kulturu prepoznaju važnost ove inicijative te također uvedu programske linije za rock glazbu i približe se kulturnim potrebama svojih stanovnika. Grad Zagreb, Split, Osijek, Rijeka, Varaždin, Pula trebaju biti nositelji u primjeni suvremene kulturne politike koja će podržavati rock glazbu na adekvatan način.

Značaj programa rock glazbe nije samo kulturnoj vrijednosti rock glazbe, on je također prisutan i u gospodarskoj-turističkoj vrijednosti te u društveno-socijalnoj vrijednosti. Festivalski programi rock glazbe generiraju značajne turističke prihode sredinama u kojima se održavaju, a u socijalnom pogledu omogućavaju mladim ljudima realizaciju karijera u glazbenom području. Važno je istaknuti da klupski i festivalski programi podižu kvalitetu života mladih ljudi u Hrvatskoj u pogledu kulture, a podizanje kvalitete života presudan je faktor koji može smanjiti ili zaustaviti iseljavanje mladih iz Hrvatske.

Udruga Promo okuplja organizatore koncerata kvalitetne suvremene autorske glazbe u Hrvatskoj, a ispred ove inicijative udruge stoje i sljedeći koncertni organizatori i glazbeni klubovi: INmusic festival, SuperUho festival, Vintage Industrial Bar, Tvornica kulture, Klub. Zagreb, Močvara, Žedno uho, Pozitivan ritam, Klub Palach, Distune Promotion, Seasplash festival, Multikultura, Outlook festival, Dimensions festival, Attack, Terraneo Festival.