Naslovna fotografija Spleen G, autorica Kim Špiljak

Spleen G, zagrebačka četvorka tokom kratkog bivanja na sceni zaredala je zanimljive svirke među kojima su im se posebno omilile one na pozornici INmusica i koncert sa živućom legendom Rambom Amadeusom. Oba nastupa obećavajuća su pozivnica za ono što nam slijedi za kraj tjedna.

Zanimljivu stilsku fuziju Spleen G objedinili su na nedavno objavljenom debitantskom izdanju “Aquarium Giraffe” koje će nam servirati ovaj četvrtak u zagrebačkom klubu Sax! Uz svirku na koju nećete ostati ravnodušni, kao i na nova glazbena iznenađenja nastala u međuvremenu, svakako ne propustite ovom prilikom svoju glazbenu kolekciju obogatiti i fizičkim izdanjem albuma koji je pravi mali umjetnički dragulj.

Kraj prošle godine ostao je u znaku debitantskog izdanja koje smo napokon dočekali nakon tri godine. S obzirom da smo već debelo ugazili u 2018., rado ćemo se osvrnuti na prethodne mjesece i izvući najsvjetlije trenutke 2017. u kontekstu benda. Po čemu je posljednja godina ostala pamtljiva za Spleen G?

Ostala je pamtljiva po velikom broju dobrih nastupa na kojima smo izoštrili sviračke vještine, po muzičkoj kolaboraciji sa Tone Tuorom te vizualnoj kolaboraciji sa Brunom Rođakom. Posebno mjesto u našem srcu ima singl “Krokodili”, uživali smo radeći na toj stvari i na spotu. Prošle smo godine prvi put ušli u studio i snimali materijale. To je bilo uzbudljivo, puno smo naučili i o sebi i o vlastitoj glazbi, ispunili smo dječačke snove i napokon izbacili taj album. Bila je to godina u kojoj su se stvari nekako počele otvarati i kada smo proširili vlastite horizonte.

Otkrijte nam koje su to zanimljivosti pratile realizaciju vašeg prvijenca „Aquarium Giraffe? I moram ovo pitati, u vašem slučaju što je bijaše prvo – naslovnica ili naslov albuma“?

U početku bijaše naslovnica. Sama naslovnica inspirirana je tekstom iz pjesme “Giraffe”, gdje se postavlja iznimno važno pitanje: “Tko se tamo skriva u akvariju?”. Jako nam se taj artwork svidio i jednostavno je morao biti lice albuma. Autor tog remek djela je Bruno Rođak. Što se tiče zanimljivosti, bilo ih je mnogo; na momente nismo bili sigurni koliko pjesama želimo staviti na album, na kraju smo se odlučili za manji broj pjesama i smatramo da smo dobro odlučili. Sam proces snimanja bio je hektičan i lud, u tjedan dana usred prvog mjeseca i najžešće zime eto nas u Kramasonik studiju snimamo album. To iskustvo nećemo nikada zaboraviti.

Naslovnica albuma, autor Bruno Rođak

Vaš neslužbeni peti član svakako je Bruno koji je zaslužan ne samo za naslovnicu albuma već i zanimljiva vizualna rješenja spotova poput posljednjeg za „Limunsku kiselinu“. Što je spojilo vaše glazbene i njegove umjetničke afinitete?

Bruno je bio prijatelj benda od samog početka i nekako je prirodno i spontano krenuo raditi sve više i više vizuala inspiriranih psihodeličnim svijetom Spleen G-a. Bilo je evidentno da će doći do suradnje.

Vratimo se malo na vaš album. Spomenuti singl „Limunska kiselina“ poslužio je kao prvi studijski demo koji vam je otvorio mnoga vrata pa i ona INmusica. Jeste li s njom počeli graditi i album? Ispričajte nam riječ više o vašem posljednjem glazbenom putovanju. Koja je bila premisa iza ovog debitantskog izdanja?

“Limunska kiselina” je vrlo brzo nakon svoje geneze postala svojevrsni favorit benda i u trenutku kada je izašla je nekako najbolje sažimala naš rad, ali nismo s njom počeli graditi album niti je naposljetku završila na albumu. Sa ovim debitantskim albumom htjeli smo uloviti sirovu svirku i energiju benda te otvoriti slušatelju vrata u čudni svijet Spleen G-a gdje je sve moguće. Također, album je bio izvrstan alat za projeciranje našeg specifičnog humora.

I na kraju svega, jeste li zadovoljni njegovim ishodom?

Svakako, to je naše prvo dijete i lijepo je. Nadamo se da će izrasti u stabilnu i odgovornu osobu.

Groove koji stvarate nosi elemente jazza, prog rocka, hip hopa..svega pomalo.  Za nekoga tko nije do sada imao prilike upoznati se s vašim opusom, kako biste najlakše približili njegove karakteristike?

Zamislite da su Frank Zappa, Herbie Hancock, Buldožer, Rambo Amadeus, Vlatko Stefanovski, Led Zeppelin, John Zorn, James Brown, Outkast i Anderson Paak imali dijete.

Više puta smo se u razgovoru s bendovima složili  da se glazbena scena i publika bude, da počinje titrati i da nam se to dopada. Što mislite, koji je to moment koji bi, ili je, probudio ovaj šaroliki stilski moving?

Scena je živa i na nama svima je (bendovi + publika) da ju obilno hranimo i držimo zdravom. Nadamo se da će što više ljudi shvatiti da se zaista događa nešto novo, uzbudljivo i da toga ima za birati. Tada će sve biti moguće.

Svaki glazbenik, svaki bend sa sobom donosi cijelu paletu momenata koji su oblikovali njihov kreativni smjer. Koji je to trenutak definirao vas osobno?

Početne probe gdje smo glazbeno kliknuli, počeli formirati vlastiti identitet i shvatili da imamo nešto posebno. Bili su to dani jeftinog humora i druženja, bilo je prekrasno. E i onaj put kad smo jeli janjetinu sa Rambom Amadeusom u Karlovcu.

Kao vaša najveća kvaliteta definitivno se ističu vaši live nastupi. Kakvu nam to glazbenu poslasticu spremate u Saxu?

Spremamo obred čišćenja uma i tijela od negative, vrući groove, nove materijale i naravno brdo brdo sprdancije i zezancije. Morate doć’, bit će fenomenalno.

Koja je daljnja vizija i plan za Spleen G? Koje svirke uz najavljeni program u Saxu držimo na radaru?

Nastaviti snimati materijale i izbacivati ih da nahranimo sve glazbeno gladne ljude. Slijede nam svirka 15.4. u MSU u sklopu MIMO programa i svirka u Vrbovcu 28.4.

(Emanuela Tomino/Mixer.hr)