Bez fige u džepu – Tram 11 i Zagreb briju k’o jedno

Piše: Emanuela Tomino

U današnje vrijeme kada svaki pojedinac i društvo u cjelini svijet oko sebe sabotiraju idejama o tome kako stvari trebaju biti postavljene u našim i tuđim životima, teško je nekoga uvjeriti da je unikatni hip-hop spektakl u Domu sportova bio mnogo više od pukog povratničkog koncerta Tram 11. Vrlo je lako zaboraviti da u tim kontrolirajućim odnosima između medija i glazbenika ipak egzistira pojedinac kojeg u akcijama i reakcijama vodi ljubav prema onome što radi i stvara.

Unatoč nečijim neostvarenim očekivanjima, ne radi se o romantičarskoj nostalgiji nikad dovršene priče između Tram 11 i fanova, već o novom poglavlju hip-hop povijesti koju General Woo i Target ispisuju najavljujući novu studijsku epizodu pored nadolazećih ljetnih i festivalskih nastupa. Nastup u Domu sportova i dvodnevna rezidencija u Tvornici kulture dokaz su koliko je publika zahvalna i gladna nastavka cijele priče pa je nebitno hoće li amplituda euforije pokazivati uspone ili padove, bitno je da titra.

Činjenica jest da hrvatska hip-hop scena nikada nije bila šarenija jer se u ovom gibanju, pored jakih rap imena koja na leđima nose temelje regionalnog hip-hopa, pojavila sva sila mladih snaga koje donose neke nove svjetske trendove glazbenog izričaja. No, u ovim trenucima instant zadovoljština teško da će se ostaviti toliko značajni trag na pop kulturu kao što su to učinili hrvatski velikani hip-hopa prije toliko godina svojim promišljanjima i filigranskim pristupom slaganju rima i sampleova. Vremena jednostavno nisu takva.

Koliko je autentična i britka liričnost ovog dvojca i dalje aktualna i nakon dvadeset godina dokazuje publika koja uglas repa svaku stvar i odajući poštovanje pognute glave diže prst u zrak. „Hrvatski velikani“, „Jedno“, „Samo kod nas“, „Pad sistema“ i „Vrućina gradskog asfalta” tek su neke od pjesama koje nose bezvremenski beat i bude stari bunt.

Kada se ovaj moment tokom dva dana dodatno amplificira live bendom koji čine prekaljeni instrumentalisti poput Zdenka Ivanušića, Mihaela Kvorke, Ivana Kneza i Roberta Domitrovića, a zvučna slika koncerta podeblja zanimljivim imenima poput Lu Jakelić, Stoleta, Gordana Radočaja, kolektiva ONI, Dekadenti, Suicidala, Pendreka i neizostavnog Domagoja Neumanna aka DJ Noki Nole, servirana je receptura za vruću klupsku atmosferu, a Tvornica kulture postaje melting pot u kojem se stapaju izgubljene generacije, stare i nove. Da Tram 11 i ekipa briju kao jedno pokazuje i bezrezervna podrška kolega poput Renmana i Smoke Mardeljana, nositelja krune najtvrđeg rapa regije, koje susrećemo na svakom održanom nastupu brojnih aktera naše domaće hip-hop scene i tu još jednom ovim iznimkama potvrđujemo vjerodostojnost onih koji povijest stvaraju djelima, ne prodavanjem priče. Kao da odlična setlista i funky groove benda nije dostatan, zagrebački breakdanceri na stageu su drugu večer pokazali što znači zapaliti dvoranu.

Servirajući još pokoji sat lektire za sve ljubitelje hip-hopa, General Woo i Target su u Tvornici kulture dokazali da bez fige u džepu, bez imalo pretencioznosti i s puno poštovanja prema svjetlima pozornice imaju još štogod za reći, ostaviti poruku novim generacijama.

U galerije fotografija dvodnevne rezidencije Tram 11 u Tvornici kulture zavirite na poveznicama: GALERIJA 1 i GALERIJA 2.