Kreativni nukleus Headoneasta, Aleksandar Ljiljak, glazbenu scenu oblikuje svojim radom i nemalim brojem radijskih hitova posljednjih dvadeset godina, što onih nastalih s Yammatom što napisanih za druge glazbenike, no ključan susret bio je onaj s glazbenom i životnom partnericom, konceptualnom umjetnicom Rebekom Ljiljak. Ovaj trenutak označio je novi početak glazbenog projekta Headoneast koji se na scenu vratio prošle godine sjajnim urbanim pop albumom “Tu”.

Godinu dana kasnije prepoznatljiv autorski potpis i senzualni vokali zasjali su nekim novim sjajem uz objavljeni singl “Svjetlimo” kojim je Headoneast zasjeo na sam vrh radijskih top ljestvica ali i najavio novo studijsko izdanje. O kakvom se zvučnom susretu radi otkrili smo u razgovoru s Aleksandrom.

Točno godinu dana je prošlo od promocije vašeg posljednjeg albuma ”Tu”. Sad, s jednim vremenskim odmakom, kako ste zadovoljni s njegovim prijemom kod publike i glazbene kritike? 

Oduvijek sam zadovoljan prijemom kod kritike i osobito radijskih urednika, a čini mi se da smo našim drugim albumom, uz dosadašnju publiku, uspjeli zainteresirati i neku novu, za koju imam osjećaj da je vrlo radoznala i otvorena. 

Rado ćemo se osvrnuti na prethodne mjesece i izvući najsvjetlije trenutke 2017. u kontekstu benda. Po čemu je posljednja godina ostala pamtljiva za vas? 

Svakako je izlazak albuma bitan moment u prošloj godini, no kao što to biva s nama, stvari se nisu odvijale po ustaljenim obrascima. Mi smo odmah nakon promocije zahladili odnose s našom tadašnjom izdavačkom kućom, te tijekom godine i raskinuli ugovor s njima. Svijetli trenutak u cijeloj toj nezgodnoj situaciji je da smo vrlo brzo našli novog izdavača. Treba spomenuti i da smo napokon počeli svirati uživo, a to je ujedno i ono čemu ćemo biti posvećeni u narednom periodu. 

Nije tajna da se radi i na novom materijalu. Okusili smo ga u fragmentima već s objavom najnovijeg singla “Svjetlimo”. Gdje se nalazimo po pitanju novog albuma? 

Proces nastajanja našeg novog albuma upravo traje, a odvija se paralelno na par razina. Neke pjesme jednostavno vrište da ih se snimi i finalizira, dok druge, njih par, još uvijek traže svoj konačni oblik. Još dvojim koju odabrati za slijedeći singl. 

Novi album vodi li nas u još jedan sanjiv, intimistički svijet? Koje ideje i emocije nose novo izdanje? 

Album će svakako zagrepsti po samom dnu duše, to činim već u “Svijetlimo”, s tim da će ovaj put poziv na društvenu promjenu s tendencijom odbacivanja okova bilo koje vrste i s mišlju kako je prosvjećivanje nasušna potreba u ovako uspavanim, da ne kažem obamrlim zajednicama kakva je naša, ali i zajednice u okruženju/regiji.  

Uvijek se ističe činjenica da je na tom stvaralačkom putovanju najveći izazov pronaći prave ljude da rade na albumu. Do sada ste na sceni surađivali s brojnim renomiranim imenima… U tom kontekstu, možemo li s novim izdanjem očekivati kakvih zanimljivih kombinacija? 

Već sam odabir, a onda i suradnja na “Svijetlimo” s Jurom Ferinom i Pavlom Miholjevićem kao glazbenim producentima daje odgovor na pitanje o zanimljivim kombinacijama. Njih će se dvojica na novom albumu vjerojatno pojaviti kao neka vrsta savjetnika u slučaju na štogod zaškripi. Veseli i to što na ovu studijsku avanturu krećemo s još jednim iznimnim glazbenikom i producentom – Ivanom Božanićem, a u pripremi je i jedno vokalno gostovanje na jednoj mojoj staroj pjesmi koju ćemo uvrstiti na novi album. 

Headoneast je označio početak jedne nove ere za vas kao autora. Javnost vas je najbolje upoznala kroz Yammat. Prije petnaest godina čekao vas je novi početak, nova postava benda, novi albumi…novi doživljaj. Što za vas predstavlja ova nova era Headoenasta? 

Ako ne bismo išli predaleko u prošlost, onda možemo priču podijeliti na par faza. Prva s Yammatom od 1998-2003., zatim period plodne suradnje sa Samirom Kadribašićem od 2003-2011. i ovu fazu s Rebekom koja traje od 2013. Upravo se nalazimo na početku nove faze, a o njoj ćemo kad prođe neko vrijeme.        

Razlaz s ključnim ljudima Yammata u početku nije bio najugodniji, no primjećujemo da su se posljednjih godina stvari promijenile i da se nastavila ugodna suradnja. Koliko poslovno komunicirate sa starim suradnicima? 

Kad se više ne možete sjetiti zbog čega ste s nekim uopće došli u sukob i kad imate razloge za djelovanje u sadašnjosti i plan za budućnost, a manje ste okrenuti prošlosti, tada prestaju razlozi za taj sukob.  

Dok puno faktora utječe na naš odabir suradnika i prijatelja, “kemija” u bendu zaista je ključan faktor. Što vi vidite kao najbitniji element koji spaja Headoneast? U ovom novom kreativnom momentu, kako funkcionira kemija među članovima benda? 

Uvjeren sam da su pjesme inicijalno zaslužne za to da se netko odluči uključiti u, kako ti veliš, to moje putovanje. Tako je bilo i s Rebekom, koja je danas neizostavan dio Headoneasta i sigurno naše zajedničko životno putovanje daje ton i ritam cijeloj priči, a spominjao sam novu fazu u kojoj će nam se pridružiti i četvero telentiranih i dovoljno odvažnih ljudi s kojima ćemo pokušati uživo isporučiti dio glazbenog arsenala koji se skuplja godinama i sada već sasvim pristojnu količinu poznatih melodija. To su: Marino Vinja, Đuro Dobranić, Anđela Zebec i Juraj Krešo Lovrić. 

Što smatrate najvećim, najponosnijim trenutkom svojeg glazbenog putovanja? 

Vjerojatno to što sam uspio zadržati i sačuvati autentičnu nit koja je gotovo neprekinuto prisutna od kad znam za sebe, a to je sad već jako dug vremenski period. Čini se da ta igra koja traje, s godinama  ne gubi na  lucidnosti i još k tome danas poprima obrise ozbiljnog rada, uz snažnu podršku  struke i publike. 

Oduvijek vam je bilo bitno da imate mogućnost slobodnog izražavanja. Ono se nije svodilo samo na pisanje pjesama za vaše glazbene projekte ili druge izvođače, već ste stvarali glazbu za serije i dokumentarne filmove. Radite li i dalje na ovakvim zanimljivim projektima mimo autorskog stvaralaštva u Headoneastu? 

Trenutno je sve podređeno snimanju novog albuma i postavljanjem livea, a uz roditeljske dužnosti i svakodnevne obaveze, u danu uvijek fali koji sat. Tako da i kad bih prihvatio angažman na nekom projektu, bez makar dva asistenta, ne bih ga uspio odraditi.   

U tom jednom kreativom kontekstu, veliku pozornost ste uvijek pridavali video spotovima i naslovnicama albuma. U vašem filigranskom pristupu glazbi, vidite li vizualni aspekt kao ekstenziju svoje glazbe? 

Prije sam to prepuštao drugima, no već neko vrijeme sami se bavimo i vizualnim djelom priče. Moj problem je operacionalizacija ideja kojih uvijek ima u izobilju, pa tu uskače Rebeka sa čitavom paletom svojih vještina, a kako dolazi iz svijeta likovnjaka, stvari djeluju smisleno, konzistento i kao pripadajući i sastavni dio glazbe. 

Posljednje vrijeme ste isticali kako vas izuzetno privlače koncertni nastupi. Što vas posebno privlači u svijetu pozornica i nastupa uživo? 

Želim se napokon sresti uživo s publikom, oči u oči (smijeh) i probati ih odvesti na putovanje na kojem ćemo skupa uživati. Sad za to imam i adekvatne ljude, dovoljno samopouzdanja, solidan fundus poznatih pjesama i ono najvažnije – želju, volju i vjeru da to i mogu. 

Kakva koncertna sezona očekuje Headoneast? Možemo li očekivati da vas skoro gledamo uživo? 

Kako sad izgleda, čeka nas uzbudljiva godina u svakom pogledu, nadam se samo da će se većina planova realizirati, a među njima su svakako i nastupi uživo. Bit ćete na vrijeme obaviješteni o datumima i lokacijama naših nastupa. 

(Emanuela Tomino/Mixer.hr)