PARANGALL | JURICA PAĐEN & AERODROM “Dnevni rituali” – Između popa i gitarskog praska

Pađen i prijateljska ekipa iskusnih i više no kompetentnih glazbenika, složili su baš solidan album klasičnog gitarskog rocka "za ugodno starenje".



Piše: Zlatko Gall

JURICA PAĐEN & AERODROM
Dnevni rituali
Croatia records
*** ½

Pađen i prijateljska ekipa iskusnih i više no kompetentnih glazbenika, složili su baš solidan album klasičnog gitarskog rocka „za ugodno starenje“. Pađenovi su prsti tu u prvom planu – i autorskom i sviračkom – pa je album, naravno, reprezentativan presjek njegovih temeljnih glazbenih utjecaja.

Može se tu možda prepoznati i nadahnuće Caleom i ranim Patom Mathenyjem uz Juri tako drage gitarske dvoglase koje su „proslavili“ i Eagles i Wishbone Ash, spoj bandova poput Camela i balkanskog melosa ali i bazičnu rokersku „prtljagu“ ranog Parnog valjka, infekciju country rocka i rockabillyja (…) „All Stars“ i njegovih 12 brojeva nekako sam najskloniji pročitati kao ozbiljno Pađenovo pismo o namjerama…“.

Citat iz moje davnašnje recenzije Jurinog samostalnog albuma zapravo je logičan uvod u friški album Pađena & Aerodroma koji je, ajmo to tako kazati, barem dijelom bendovska ekstenzija samostalnog projekta. Što je, naravno, dobra vijest. Baš kao i povratak na onaj dobitni put Aerodroma početkom osamdesetih s mekim srastanjima Pađenovog vječnog osjećaja za pop melodiju s refrenom koji lovi na prvu (zbog kojeg su ga nerijetko gurali u kategoriju estradnih humpa-cumpala) te rock riffova, praskavih ili melodioznih gitarskih umetaka i „poetike“ na pola puta između bazičnog rock zvuka, power popa, novovalnih upliva i šlagera. Spomenuta formula čini se nigdje nije tako dosljedno i dobro provedena kao na novom albumu. Meka srastanja o kojima je riječ tako određuju karakteristike uvodnog broja „Varka oko nas“, brze teme s efektnim pozadinskim vokalima i rockerskom gitarskom vožnjom a la šezdesete te zaraznim refrenom, „Nafte i benzine“ i „Sva sirotinja“ s natruhama Aerodroma iz vremena „Tango Bango“, najavnog singla „Sunce mi se smije“, „Vozi, mademoiselle“ sa osunčanom melodijom, back vokalima i odličnom gitarom ili „Živjeti svoj san“ s himničkim „we will rock you“ elementima.

„Mistična dama“ je gitarski podsjetnik na rane „boogie“ dane Valjka s Pađenom u bendu i dotjeranim claptonovskim gitarskim solom a „Hej, bludnice“ na tragu križanca Huljića s Magazinom iz osamdesetih i rockerskih gitara. „Ja te jednostavno volim“ okađena je gitarskim novovalnim pop-rockom osamdesetih (koje Jura odlično poznaje), „Neka bude“ pitki radiofoničan broj s funk/ska gitarom (kao i „Ispod tuša“ u kolaboraciji s Kockom) uz efektne ulete žešćih gitarskih dionica i naglašenijih klavijatura a „Titanik“ zgodna riffoidna tema kao podsjetnik na Stonese. Zaključna „Od sutra ne pušim“ je zezalica u ska maniri  koja bi na koncertima mogla podizati atmosferu te biti radiofonski hit na Narodnom radiju.

Novi album Jurice Pađena & Aerodroma nije za „hard core“ rock publiku no besprijekorno je skockan projekt glazbenika koji je u sebi uvijek nosio „dušu“ rockera stare škole i šlager-mahera.