Kako su digitalni mediji promijenili pojedinca i društvo u cjelini? – Promocija drugog izdanja knjige DIGITALNO DOBA Masovni mediji i digitalna kultura

Drugo prošireno i izmijenjeno izdanje ove izuzetno važne knjige autorice Nade Zgrabljić Rotar ima 440 stranica i 16 poglavlja koje potpisuje čak 25 medijskih stručnjaka.

Nenad Prelog, Ivan Buča, Nada Zgrabljić Rotar, Ernest Strika, Goran Batina

Promocija drugog izdanja knjige DIGITALNO DOBA Masovni mediji i digitalna kultura, urednice prof. dr.sc. Nade Zgrabljić Rotarodržana je 15. rujna 2020. godine u 18 sati, na otvorenoj terasi Arheološkog muzeja, u sklopu restorana Brewbites u Zagrebu. 

Drugo prošireno i izmijenjeno izdanje ove izuzetno važne knjige ima 440 stranica, 16 poglavlja, koje potpisuje čak 25 medijskih stručnjaka. Urednica knjige je prof.dr.sc. Nada Zgrabljić Rotar, izdavač Naklada Jesenski i Turk, a suizdavači su Sveučilište u Zadru Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu.  

Knjigu su predstavili prof. dr. dc.  Nenad Prelog, recenzent Institut za nove medije i elektroničku demokraciju u Zagrebu, mr.sc  Ernest Strika, rukovoditelj multimedijskih usluga HRT-a, Ivan Buča, novinar i urednik portala 24sata, prof.dr.sc. Nada Zgrabljić Rotar, autorica i urednica knjige, te Goran Batina, urednik izdanja knjige, Naklada Jesenski i Turk. 

„Knjiga popunjava potrebu za jačanjem medijske pismenosti, sposobnosti razumijevanja novih komunikacijskih tehnologija, vještinama rukovanja i smislenim korištenjem informacije, što je presudno za održivi razvoj pojedinca i zajednice u vremenu medija. S obzirom da su sva ta divergentna područja kulture i komunikacija povezana u knjizi procesom digitalizacije, iznimno je vrijedno što čitatelj na jednome mjestu može dobiti kako tumačenje termina, tako i recentnu literaturu“; istaknuo je prof.dr.sc. Nenad Prelog

„Danas je dovoljno da imamo jednog novinara s jednim uređajem na mjestu događaja da informacija o nekom važnom događaju ode u svijet. Takva moć koju nam je nova tehnologija omogućila može se upotrijebiti za pošteno i profesionalno novinarstvo, ali se može i zloupotrijebiti. Mislim da je situacija s koronom pokazala da se može dogoditi jedno i drugo. Sve što nam se dogodilo u posljednjih godinu dana ćemo tek u idućih nekoliko godina moći u potpunosti razumjeti i vidjeti kakve će to posljedice imati na medijsku industriju“, istaknuo je Ivan Buća, novinar i urednik portala 24sata.

Nenad Prelog, Ivan Buča, Nada Zgrabljić Rotar

„Kombinirajući opise tehnoloških trendova i dostignuća na promjene u proizvodnji, distribuciji i organizaciji kako samih medijskih sadržaja tako i medijskih kuća u cjelini čitatelj ove knjige dobiva važne informacije koje dodatno potiču na analitički pristup temeljnoj dvojbi oko stvarnog utjecaja današnjih digitalnih medija na pojedinca i društvo u cjelini. Zato se nakon čitanja ovog dopunjenog i prerađenog izdanja knjige, a slično osjećaju nakon cjelodnevnog gledanja cijele sezone nekog uspješnog filmskog serijala na digitalan način kroz “binge view“, postavlja očekivano pitanje kada se očekuje 3. izdanje“, istaknuo je mr.sc. Ernest Strika, rukovoditelj multimedijskih usluga HRT-a, otkrivši da bi za manje od dva mjeseca svi naši televizijski programi trebali biti dostupni u HD kvaliteti. 

Nada Zgrabljić Rotar, Goran Batina, Ernest Strika

„Ova knjiga, metodički sustavno i pregledno koncipirana, omogućuje i olakšava akademskoj, profesionalnoj, ali i laičkoj javnosti razumijevanje ključnih tema i teorijskih koncepata, praksi i pojmova vezanih za suvremenu medijsku i digitalnu kulturu“, naglasio je Goran Batina, urednik izdanja knjige Naklada Jesenski i Turk. 

Nada Zgrabljić Rotar

Na kraju se okupljenima obratila i urednica knjige prof.dr.sc. Nada Zgrabljić Rotar, istaknuvši: 

„Digitalizacija znači velike promjene za masovne medije u poslovno-ekonomskom smislu, u   organizacijsko-profesionalnom i u sadržajnom izrazu.  Internet kao platforma omogućio je do sada nevjerojatna bogaćenja pojedinaca i razvoj globalnih medijskih  korporacija. Profesije se mijenjaju brzo kao i tehnologija, novinarske redakcije organiziraju se kao multimedijalna okružja, a sadržaji sve većeg broja medija postaju sve sličniji i sve jednostavniji u sadržaju i stilu.  Ipak, ova knjiga nije kritički intonirana prema internetu i digitalnom dobu nego daje uvid u ono dobro što nam je donijelo. U knjizi se o prikazuje kako je digitalno doba omogućilo primjerenije arhiviranje građe, bogatije televizijske sadržaje i raznovrsniju televizijsku ponudu, razvoj građanskog participativnog novinarstva zahvaljujući sudjelovanju građana kroz komentare i ostale priloge na brojnim portalima,  razvitak konstruktivnog novinarstva, nove mogućnosti online oglašavanja, usavršavanje digitalne fotografije i profesije fotoreporter, digitalizaciju kazališta i kriptiranog koda kao važnog elementa novog sustava ekonomskog i medijskog komuniciranja. Knjiga sabire znanja različitih stručnjaka iz divergentnih područja, a namijenjena je ne samo studentima nego svima koje zanima nova digitalna medijska kultura oko nas.“     

Nada Zgrabljić Rotar i Mirela Holy

Na promociji su, među ostalima, bili bivša ministrica zaštite okoliša i prirode dr.sc. Mirela Holly,  čelnica udruge B.a.B.e., Sanja Sarnavka, prokuristica Media servisa, dugogodišnja direktorica i glavna urednica Entera Anita Šulentić, poznata odvjetnica Vesna Alaburić koja se dugi niz godina bavi medijskim pravom i stručnjak za odnose s javnošću u A1, Igor Duić.

Knjiga „DIGITALNO DOBA Masovni mediji i digitalna kultura“ može se nabaviti u svim bolje opremljenim knjižarama. 

Karla Horvat, Ivona Čulo i Nada Zgrabljić Rotar

Fotografije: Kristina Fazinić
 
***

GALERIJU s promocije pogledajte ovdje

FOTO | Promocija drugog izdanja knjige DIGITALNO DOBA – Masovni mediji i digitalna kultura