Knjiga „ABC filma“ Rondolina i Tomasija stručno upućuje u komponente filmskog izražavanja

„ABC filma“ talijanskih teoretičara filma Giannija Rondolina i Darija Tomasija, proučava  sve komponente filmskog jezika: od scenarija do priče, od točke motrišta filmske kamere do one junaka, od kadra do kretanja kamere, od montaže do odnosa zvuka i slike, s opširnim analizama scena i sekvenci iz filmova koji pripadaju različitim razdobljima povijesti filma, različitim žanrovima, stilovima i autorima.

Knjiga je prvi put objavljena 1995. i ubrzo je postala polaznom točkom za podučavanje filmskoga jezika na mnogim talijanskim sveučilištima. Ovo izdanje obogaćeno je dijelovima posvećenim novim horizontima pripovijedanja, virtualnim mjestima događanja, naglašenoj i, poradi veće atraktivnosti, vrlo raširenoj upotrebi neuobičajenih točaka gledišta. Poglavlje o montaži, kao i ono posvećeno kadru, obogaćeno je nizom dugih zapažanja o načinu na koji je suvremeni film, tehnikama digitalne montaže, nametnuo ritmičku naglašenost nizanja slika, odlučujući se za sve kraće trajanje kadrova i za povratak, i na ovoj razini, koncepcije filma kao atrakcije. Na ovu se dimenziju nadovezuju zapažanja o 3D filmu koji iznova aktualizira rad na dubini polja i zapažanja o virtuoznoj prirodi koju su kadrovi sekvence (bilo stvarni ili skriveni) sve više poprimali, gubeći svoju izvornu realističku prirodu.

Razmatranjem konstitutivnih elemenata filma „ABC filma“ – objavljena u okviru projekta Kinoliber udruge Kinookus, uz potporu Hrvatskog audiovizualnog centra i Grada Dubrovnika – učinkovito odgovara potrebama osvješćenije upotrebe slike koja se nalazi u osnovi audovizualne komunikacije, dominatne u suvremenom društvu.

Osnovni cilj Kinolibera publiciranje je djela renomiranih autora iznimne didaktičke vrijednosti koja studentima filmskih akademija i stručnih škola te ljubiteljima filma pružaju mogućnost uvida u najsuvremenije pristupe sedmoj umjetnosti.

Gianni Rondolino predavao je Povijest i kritiku filma na Sveučilištu u Torinu. Autor je brojnih eseja, među kojima „Povijest filma“ (2006.) i „Priručnik za povijest filma“ (2010.) te biografija „Luchino Visconti“ (2003.) i „Roberto Rossellini“ (2006.). Dario Tomasi predaje Povijest filma na Sveučilištu u Torinu. Autor je brojnih knjiga i eseja među kojima su zapaženije „Lekcije režije“ (2004.) i „Film Dalekog istoka“ (2010.).