Knjiga „Bowie i njegovo doba“ kameleonski proučava kameleona pop-rocka

O Davidu Bowieju nikada neće biti napisana definitivna knjiga – niz reinterpretacija tog najvećeg reinterpretatora pop kulture nastavit će se daleko u budućnost – ali knjiga „Bowie i njegovo doba“ (448 str.) iz pera britanskog rock kritičara Paula Morleya, u nas objavljena u nakladi Vuković & Runjić, u prijevodu Saše Stančina, u izvedbi je jednako osebujna kao i njezina tema. 

Čovjek bi se ponadao kako je svijet dovoljno evoluirao da naprednije škole uvedu predmet pod nazivom David Bowie. Predmet koji bi učenicima pomogao objasniti koliko se svijet izmijenio od pedesetih godina prošlog do drugog desetljeća ovog stoljeća, tako što bi se bavio njegovim iznimnim, jedinstvenim životom, analizirao koliko se izmijenio on sam, kao izvođač, kao čovjek. Odraz je šezdeset godina promjena u svijetu, od kojih je mnoge potaknula baš popularna kultura koju je volio kako to samo opsesivni obožavatelj može, da bi mu potom postala život. Pretvorio se u svojevrsni glazbeni indeks cijele povijesti popularne kulture,” Morleyjeve su riječi.

Paul Morley (1957) pisac je, autor i voditelj televizijskih i radijskih emisija te kritičar kulture. Jedan je od osnivača glazbenog kolektiva Art of Noise i član Royal Academy of Music. Autor je knjiga “Ask: The Chatter of Pop”, “Words and Music: A History of Pop in the Shape of a City”, “Piece by Piece: Writing About Joy Division 1977–2007”, “Earthbound”, “The North” te “Nothing”. S glazbenom ikonom Grace Jones surađivao je na pisanju njezine autobiografije “I’ll Never Write My Memoirs”.