Kako način na koji spavate – šteti vašoj koži?

0
564

Kome nije na vrhu liste prioriteta zdrav i kvalitetan san? No čak i ako ste se pobrinuli za najudobniji krevet i opuštajuće okruženje u spavaćoj sobi, vjerojatno ipak niste znali da način na koji spavate znatno utječe na izgled vaše kože!

Većina ljudi shvaća važnost spavanja svake noći i učinak koji dovoljno sna može imati na poboljšanje tonusa kože, njezinu teksturu i izgled. No, ono što je manje poznato jest da i položaji u kojima spavamo mogu biti ili naši saveznici ili neprijatelji – kada je u pitanju anti-age borba.

Horizontalni položaj uzrokuje velike promjene u tijelu, jer se ravnoteža tekućina u stanicama raspodjeljuje prema gornjem dijelu i zato ujutro izgledamo tako (prokleto) natečeno!

Srećom, natečenost brzo nestane kratko nakon što se ustanemo, posebno ako licu pružimo redovitu jutarnju masažu. No, ovakvo ciklično otjecanje, odnosno kontrakcije ligamenata koji podupiru mišiće lica, s vremenom ipak utječe na starenje kože.

Kako bi što više umanjili (neophodnu) ‘štetu’ preporučuje se spavati u položaju koji je ipak najbolji anti-age saveznik – na leđima! Koliko god vam to bilo mrsko (jer najmanji postotak ljudi spava u ovom položaju) on omogućuju da se krv i tjelesne tekućine ravnomjerno rasporede po tijelu – za razliku od drugih položaja koji opterećuju jednu stranu više od druge.
Na ovaj način nastaje i manje bora na dekolteu i vratu (jer ne ‘gužvamo’ kožu) a vaša noćna krema će se (konačno) upiti u lice – umjesto u jastučnicu!

Najugroženija skupina za starenje!

Spavate li na trbuhu? Žao nam je što vam moramo reći ali vi ste najugroženiji od preranog starenja! Naime, u ovakvom položaju najviše se nakuplja tekućine ispod očiju, a vaše je lice pod dodatnim pritiskom koji posljedično vodi do ranijeg pojavljivanja bora i drugih nabora na licu.

Slično je i sa spavačima na boku – jedna je strana tijela na kojoj spavaju pod stalnim pritiskom te vjerojatno u gorem izdanju zbog interakcije s jastučnicom. Kratkoročno to ne mora nužno dovesti do preranog starenja kože lica, no dugoročni su učinci prilično loši na facijalne mišiće i njihovu elastičnost.
Nažalost, ne postoji čaroban trik kako možete vježbati promjenu položaja spavanja – osim da se potrudite zadržati što duže na leđima dok ste budni i nadati se najboljem. Vježbom do savršenstva!

No, da ne biste digli ruke odmah od svega ipak postoji niz sitnih trikova koji vam mogu pomoći u što dužem zadržavanju mladolikosti lica.

  1. Mijenjajte redovito jastučnicu. Tako nećete na lice prenositi dodatnu prljavštinu. Birajte jastučnicu od pamuka jer su nekomedogene i prozračne i od svile jer su hipoalergene i otporne na grinje.
  2. Budite li se ujutro natečeni – vrijeme je da glavu poduprete s dva jastuka i spavate na njima.
  3. Čišćenje lica prije spavanja neka bude vaš obavezni večernji ritual. Na kraju još dobro operite lice mlakom vodom pa nanesite u debljem sloju hidratantnu kremu na lice. Preporučujemo kreme s retinolom i antioksidansima – jer je noć najbolje vrijeme da se koža regenerira i ‘popravi’. Čak i ako tijekom noći završite na boku, barem će se jedna strana lica nahraniti kremom.
  4. Ostavite preko noći čašu s vodom na noćnom ormariću – za dodatno vlaženje prostorije i kože.
  5. Na koncu, pobrinite se da ipak odspavate barem sedam/osam sati svake noći jer bez obzira na sve – i vi i vaša koža ipak zaslužujete kvalitetan odmor!

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime