PARANGALL | Cubismo & Jazz Orkestar HRT-a, Tumbao – Osvježavajući ljetni cuba libre

"Tumbao" je nezaobilazan za fanove Cubisma i sve ljubitelje kubanskog jazzy "groovea"

Piše: Zlatko Gall

CUBISMO & JAZZ ORKESTAR HRT-A
Tumbao
Aquarius Records
****

Osvježavajući ljetni cuba libre

 

I kompilacija nekih općih mjesta u dosadašnjem diskografskom portfelju te zanimljiva kolaboracija Cubisma s Jazz Orkestrom HRT-a, album „Tumbao“ je podjednako zanimljiv i starim fanovima i novoj publici sklonoj „cubani“ ne baš najbolje upoznatoj s opusom zagrebačkih „kubanaca“. Ili, preciznije, odlično domišljen projekt za obilježavanje 25 godina djelovanja benda.

Novi aranžmani su itekako pogođeni jer i skladbama poput „Tempere“ – tog nezaobilaznog koncertnog standarda znanog iz različitih verzija raskošnim puhačima i upečatljivim solom tromboniste Grahovca daju novu dimenziju.

Album koji je snimljen na sessionima od 2018. do 2020. u svakom od deset brojeva naime daje baš upečatljiva sola pa je, primjerice, u uvodnom „Tumbao“ – otvorenom na tragu Santaninih stilizacija Tita Puentea – bljesnula i puhača sekcija Cubisma (Križić, Grahovac) i vatrometni udaraljkaši Rupčić, Hierrezuelo i Tabain a u nježnoj baladi „Ljubav, samo ljubav“ (u kojoj meko srastaju sazvučja New Orleansa i „cubane“) trubač Križić i klavirist Mario Penton Hernandez.

„Lijepa si danas“ je pak odlična kolaboracija Cubisma i Jelenićevih (čvrstog jezgra Nole): upečatljivog vokala Gabriele koja se idealno sparuje uz glas Ricarda Luquea te Marijana uz „širokopojasne“ puhače, razigrane udaraljke i Igrecovu gitaru (koja daje nešto od začina Kida Creolea). Skladba – također plod autorske suradnje Marijana Jelenića i Cubisma – rasni je broj koji bi morao naći mjesto u eteru domaćih radija. Kao i duhovita „Krumpira“ dok bi se „Ballando cha cha cha“ u neka druga vremena (dok je radijima harao „Autobus calypso“) nametnula kao favorit plesnjaka. Isto vrijedi i za „B.P. Club Blue Cha Cha“ s odličnim puhačima i solima saksofoniste Jocića, izvrsne Igrecove gitare te ritmičke potke Rupčića i Hierrezuela.

Za kraj albuma odabrana je u uvodu sfumatozna, gotovo ambijentalna, laganica „Dani u Havani“ a potom raspojasana  zvučna razglednica s iznimnim solima (Igrec, Križić, Kadoić, Grahovac, Bočić…) i bogatim jazz puhačima s lebdećim flautama i gipkom ritmičkom podlogom. Uz smirujuću završnicu koja polako klizi u „sumrak“.

„Tumbao“ je, rekoh, nezaobilazan za fanove Cubisma i sve ljubitelje kubanskog jazzy „groovea“ u kojem se zagrebačka družina i Jazz Orkestar HRT-a s dirigentom Mironom Hauserom na čelu, vraški dobro snalaze.