PARANGALL | Rade Šerbedžija & Zapadni kolodvor band @ HNK Zagreb – Radino glazbeno kazalište

Prava audio i video poslastica za sve fanove


Piše: Zlatko Gall

RADE ŠERBEDŽIJA & ZAPADNI KOLODVOR BAND @ HNK ZAGREB
Croatia Records (CD / DVD)
****

Radino glazbeno kazalište

 

Na ono Arsenovo uglazbljeno putanje „što je pjesma meni i što sam ja njoj“, Rade Šerbedžija bi mogao odgovoriti kategoričnim – sve! Jer već godinama, sve više i više, Radina glazbena djelatnost gotovo da je „prešišala“ onu glumačku. Iako, za reći pravo, između njih i nema tako mnogo razlike jer Rade-glumac i Šerbedžija-interpretator/pjevač na glazbenoj su pozornici jedna te ista osoba.

Još od kada je govorio stihove na Arsenovoj „Ne daj se Ines“, Šerbedžija je pokazao da je s melodijom „na ti“, da ju ima i osjeća, da „ćuti“ ritam uglazbljene poezije sljubivši ju sa svojom poetsko-glumačkom vizijom glazbe. Pokazao je to – po tko zna koji već put – i na koncertu iz studenog 2019. u zagrebačkom HNK podržan sjajnim glazbenicima pratećeg Zapadni kolodvor banda.

Sfumatozni uvodni broj „Vrijeme je draga, vrijeme je“ (u odličnom aranžmanu Maria Igreca s violinskim jecajima) to zorno dokazuje a „Protuletje se otpira“ – vremešni međimurski tradicional kojeg je u sazviježđe akustičarskog uvoda „Stairway To Heaven“ odveo Branko Bogunović Pif – dodatno potvrđuje. Cover „Barbare“ Fabrizia De Andrea – u čardaš/gypsy aranžmanu Mira Tadića – te znana „Imam pjesmu za tebe“ (s Pifovim gitarskim arabeskama te mandolinskim umetcima i diskretnom harmonikom) demonstriraju i instrumentalno umijeće Zapadnog kolodvora i uspješnost suradnje Šerbedžije s vrhunskim bandom. Posve na tragu suradnji Leonarda Cohena na recentnijim izdanjima s družbom glazbenika koji su tkali slojevitu no nenametljivu glazbenu potku u koju je uvijen sugestivan vokal glavne zvijezde.

Štulićevu „Meni se dušo od tebe ne rastaje“ Zapadni kolodvor (čitaj: Pif) je odveo prema nježnim country-stilizacijama (uz ženske pozadinske vokale kojima su bili tako skloni i Dedić i Cohen)a u Radinom „Povratku ratnika“ prema rocku (s violinom Antuna Stašića koja daje začine negdašnjih prog-rockera Flock vozeći na tragu riffa „I’m A Man“). Zgodan umetak „Bella ciao“ dao je skladbi poseban šarm, sidrište u željeni vremenski okvir i začin. U Hačaturijanovom „Plesu sablji“ Zapadni kolodvor je „zabrijao“ putem kojim su davno krenuli Dave Edmunds Rockpile (s Pifovom gitarom) začinivši broj i gypsy stilizacijama (violine i harmonike) pokazavši svo svoje sviračko umijeće kao i u sljedećem a la country/bluegrass brzacu „Rastanak“ (s Radom na vokalnom Štulićevom tragu).

Tijardovićeva „panonska“ laganica „Milo’vo sam garave i plave“, Radina „Filipa Kljajića 32“, narodna „Moj spomenče plavo cvijeće“ te „Čekaj me (Sjećanje na Jesenjina) s upečatljivom harmonikom Marjana Krajna (i sugestivnom Šerbedžijinom recitacijom)… nose duboke brazde slavenskog spleena dok su „Brodovi“ (odlična Radina uglazbljena poezija Momčila Popadića) okađeni Mediteranom i začinjeni nježnom harmonikom i akustičnom gitarom. Novkovićev hit „Ostala si uvijek ista“ (u aranžmanu Ante Gela) iz Mišine se „napadačke“ manire pretumbala u nježnu baladu nimalo ne izgubivši dramatičnost izvornika. Zaključan broj je, očekivano, amblematska „Ne daj se Ines“ – i ona u odličnom aranžmanu i izvedbi Zapadni kolodvor banda.

Album snimljen u zagrebačkom HNK – a posebice njegovo Blu Ray/DVD izdanje s bonusima („Iskra“ s gostovanjem Urbana, „Green Grass“ u kojoj se Radi pridružila Mimi te „Ostala si uvijek ista“ s gostom Vlatkom Stefanovskim) – najbolje je u dosadašnjoj Šerbedžijinoj diskografiji. Štoviše, prava audio i video poslastica za sve njegove fanove.

Fotografija: VEDRAN KARUZA