Prince “Originals” – Posthumno remek-djelo

Posthumna kolekcija Princeovih uradaka pisanih za druge izvođače idealan je dodatak najznačajnijim albumima ionako bogate Princeove "best of" kolekcije

Piše: Zlatko GALL

PRINCE
“Originals”
Prince Estate/WB
*****

Objavljen polovinom lipnja – taman na početku vrućeg ljeta- posthumna kolekcija Princeovih „uradaka“ pisanih za druge izvođače – idealan je dodatak najznačajnijim albumima ionako bogate Princeove „best of“ kolekcije. Sjajan gitarist, genijalan producent, pjevač i autor hrpetine hitova znan kao radoholičar koji je u Paisley Park studiju mahnito snimao s ovom kolekcijom “originala“ još jednom je predstavljen kao genijalan autor koji s lakoćom preskače žanrovske torove. Naravno, onaj specifičan vokal ili gitarski zvuk objedinjuju skladbe namijenjene izvođačima različitog profila u smislenu cjelinu. Što, album odvlači iz kategorije kurioziteta u prostor vrhunskog autorskog i izvođačkog ostvarenja.

„Sex Shooter“ kojeg je snimila Appolonia  rasni je komad funka na tragu brojeva Revolutiona s upečatljivim sintovima i razigranim basom, a „Jungle Love“ slično postavljen komad funkoidnog R’n’B-ja  kojim su The Time – još jedna družina Princeovih protegea – imali uspjeha. Uzgred, dio recepture princeovskih kombinacija soula, funka, rocka… odnosno „Minneapolis sounda“ dvojac iz The Timea, Jimmy Jam and Terry Lewis uspješno su kao producenti prenijeli i na albume Janet Jackson. „Manic Monday“ je bio globalni hit Banglesa, ženskog kvarteta poniklog iz scene „Paisley undergrounda“ no Princeov „oriđiđi“ je još lepršaviji komad osunčanog melodioznog popa sa zaraznim refrenom. „Moon Rendezvous“ za Sheilu E je pak falsettom otpjevana nježna laganica s upečatljivim bubnjem(tomovima), „Make –Up“ za još jednu Princeovu vokalnu trojku Vanity 6, minimalistički mračni funk s ubojitim basom, a „100 mph“ kojeg otvara sjajna gitara – jedini hit R&B banda Mazarati kojeg je utemeljio bivši basist Revolutiona Brownmark – eksplozivni funk raspašoj s bogatim slojevima sinta u podlozi i čudesnim gitarskim umetcima. „You’re My Love“, hit napisan za country zvijezdu Kennyja Rodgersa, predstavlja Princea u ulozi prvorazrednog country rock izvođača koji bezgrješno spaja soul i rock. „Holly Rock“ – još jedan broj za Sheilu E. – fantastičan je komad psihodelijom ozračenog funka s reperskim izgovaranjem teksta, „Baby You’re Trip“ – skladba Jill Jones, još jedne iz ergele Princeovih pozadinskih vokala te „Gigolos Get Lonely Too“ (za The Time) čudesne su laganice odnosno rasne princeovske balada koje mogu uz bok onih s „Purple Rain“. „Glamorous Life“ (Sheila E) koju otvara free jazz saksofon, razigrana je plesna funk tema kao reprezentativan broj rukopisa iz osamdesetih ili iz vremena „Sign O’Times“, a još jedan broj za istu omiljen u suradnicu, tema „Dear Michelangelo“ funk brzac s genijalnim saksofonskim dionicama. „Love…Thy Will Be Done“ napisana za Martiku besprijekoran je pak pop broj po svim uzancama poetike osamdesetih s fascinantnim pozadinskim vokalima u dijalogu s Princeom dok je novi šestominutni rokerski funk urnebes građen oko repetitivne fraze donijela „Wouldn’t You Love To Love Me?“ naposana za Taju Sevelle. Album zaključuje „Nothing Compares To U“  koja je bila hit i za Princea i Sinead O’Connor, no izvorno napisana za The Family – Princeov band s ekipom iz Paisley Undergrounda.  ije mogla biti bolja završnica iznimnom albumu. Usudit ću se kazati i najbolja od svih ikada snimljenih verzija. Jer doista, da parafraziram naslov skladbe, ništa se nije moglo usporediti s Princeom!