“Programiranje igranog filma“ Nikše Sviličića traži znanstvenu formulu za komercijalni uspjeh

Knjige “Programiranje igranog filma 1” i “Programiranje igranog filma 2” Nikše Sviličića (naklada Funditus) nastoje dati znanstveni odgovor na pitanje kako napraviti igrani film koji će “osvojiti publiku”, postavljajući hipoteze koje ekspresivnost semiotičko-naracijskoga scenarističkog izraza koreliraju s recepcijom publike hrvatskoga igranog filma.

Autor analizira velik broj različitih narativno-semiotičkih, scenografskih i mizanscenskih atributa i motiva za koje pretpostavljamo da utječu na raspoloženje gledatelja, a upotrijebljeni su u hrvatskim igranim filmovima od samostalnosti RH do danas. Cilj knjiga jest provjeriti u kojoj mjeri određeni narativno-semiotički filmski motivi posredno i/ili neposredno koreliraju s izvjesnošću uspjeha hrvatskoga dugometražnog filma. Kriterij uspjeha filma zadan je i mjerljiv trima nezavisnim varijablama, odnosno osvajanjem nagrade publike, nagrade stručnog žirija i nagrade kritike na Filmskom festivalu u Puli.