Spotify nastavlja testirati nove opcije za maksimalno uživanje u glazbi

(Fotografija: Facebook @Spotify)

“Tražeći nove puteve za povezivanje glazbenika i njihovih fanova uvijek paralelno testiramo i nove opcije za poboljšanje iskustva slušanja glazbe.” poručuju iz digitalnog glazbenog servisa Spotify koji se potpuno posvetio planu da slušateljima omogući što jednostavnije i što savršenije uživanje u glazbi.

Premium korisnici nedavno su dobili pristup novim opcijama, među kojima su personalizirani Spotify radio te “What’s new” opcija koja slušatelje, ovisno o izvođačima i žanrovima koje vole, obavještava o glazbenim novostima. Treba uzeti u obzir činjenicu da Spotify, u svrhu povećanja kvalitete usluge često provodi testiranja, te da još nema službene potvrde da će navedene opcije poostati standardni benefiti ove glazbene platforme.

Najnovija, vjerojatno i najmodernija do sad, službeno potvrđena opcija izrada je personalizirane playliste složene na temelju DNA korisnika: omogućivši korisnicima da unesu svoje jedinstvene podatke s AncestryDNA web stranice Spotify nudi opciju kreiranja jedinstvene glazbene playliste generirane na temelju korisnikove genetike i obiteljskog stabla. Nova opcija nastoji “ohrabriti publiku da istraže soundtrack svog života i obiteljskog naslijeđa” – poručio je Danielle Lee iz Spotifyja.

Kada je personalizacija glazbene liste na temelju DNA uvedena pojavile su se diskusije o zaštiti prava i dostupnosti privatnih podataka. U izjavi za Pitchfork, iz Ancestryja objašnjavaju: “Zaštita privatnosti naših korisnika je najveći prioritet. Spotify ne može samostalno pristupiti DNA podatcima niti jednog našeg korisnika. Korisnici u Spotifyjev sustav sami mogu prenijeti određene podatke na temelju kojih se kreira jedinstvena playlista generirana iz mnoštvo dostupnih pjesama, brojnih izvođača i raznih glazbenih žanrova.” Zaključno dodaju: “Sve informacije korisnik samostalno unosi, cjelokupno iskustvo je opcionalno te u potpunosti ovisi o odluci pojedinca.”

Više od 180 milijuna korisnika pogodnosti ove glazbene platforme koristi u 65 zemalja svijeta, a na “svom dlanu” mogu pronaći više od 40 milijuna pjesama i 3 milijarde playlista.

Spotify još uvijek nije dostupan u Hrvatskoj, no čini se da bi čekanje uskoro moglo doći kraju budući da je na službenom stranicama Hrvatskog društva skladatelja (HDS ZAMP) objavljeno kako je krajem rujna potpisan ugovor o licenciraju prava za katalog hrvatskih autora na ovom vodećem svjetskom streaming servisu. Ne zna se još točan datum klada možemo stisnuti “play” na popularnom glazbenom servisu, a iz ZAMP-a obavještavaju kako realizacija ovisi o tehničkim detaljima i poslovnoj odluci samog servisa.

Osim testiranja za poboljšanje kvalitete samog servisa, Spotify često provodi i razna zanimljiva istraživanja na temelju kojih se saznalo s koliko godina prestajemo otkrivati novu glazbu te koji glazbeni žanr ima najvjernije fanove.

Kad navršimo 33 godine prestajemo slušati novu glazbu