Stručna preporuka | Smanjite očekivanja od godišnjeg odmora – i odmorite se!

Čega se želite sjećati kada o tome budete pričali godinama kasnije?

Ilustrativna fotografija: Pixabay

Mixer.hr redovito vam donosi savjete stručnjaka

Smanjite očekivanja od godišnjeg odmora – i odmorite se!

 

Ljeto je vrijeme koje većina nas povezuje s odmorom, morem, suncem, zabavom i opuštanjem. Međutim, istraživanja pokazuju kako se čak 40% ljudi s godišnjeg odmora vraća ne osjećajući se ništa bolje nego kad su na taj odmor otišli, a u nekim slučajevima se osjećaju i gore. Što je tome razlog i na koji način možemo bolje iskoristiti prednosti godišnjeg odmora?

Problem često leži u našim visokim očekivanjima. Dok gledamo fotografije naših prijatelja, poznanika ili slavnih osoba na društvenim mrežama kako uživaju na plaži u kristalno plavom moru s omiljenim koktelom u ruci, teško je oduprijeti se želji da i sami ne sudjelujemo u toj utrci.

A ako i nismo skloni uspoređivanju s drugima, lako ćemo upasti u zamku nastojanja da sve čega se možemo sjetiti a što ne stižemo napraviti i doživjeti tijekom godine uguramo baš u ta tri ljetna tjedna  – posjetiti najbolju prijateljicu na drugom kraju države, konačno okrečiti stan, početi meditirati, puno spavati, puno se sunčati i puno plivati, zdravo jesti, upoznati nekog novog, otići na dugo željeno planinarenje po Velebitu, „stati na loptu“ i usporiti, raditi na sebi, isprobati nove recepte… Ako svoj odmor provodite pod stresom zbog pridržavanja rasporeda koji vas uvijek vodi u žurbu, onda ste svoj odmor proveli loše – bez obzira na sva cool mjesta koja ste uspjeli nagurati u raspored!

Za one koji ove godine ostaju kod kuće, javlja se problem što odgovoriti na pitanje koje svi postavljaju nakon ljeta: Gdje si bio? Što si radio? Jesi li se odmorila? Jesi li se zabavila?

Zapamtite, za dobar odmor nije potrebno niti puno novca niti ekstreman odmak od rutine. Dovoljno je da ste usredotočeni na ono što tog trenutka radite. Umjesto gomilanja površnih iskustava koja vas ionako drže u euforiji samo kratko vrijeme, bolje je da isplanirate nekoliko manjih aktivnosti u kojima ćete uživati svim svojim osjetilima. To može biti lagana šetnja borovom šumom, mirisna kupka ili uživanje u voćnoj salati koju ste si pripremili za doručak. Istraživanja su pokazala da jedan veliki, egzotični odmor ima manji učinak na dugotrajno podizanje našeg raspoloženja od više manjih, a kraćih aktivnosti koje možemo prakticirati cijele godine i koja će nam pružiti stabilniji osjećaj opuštenosti i zadovoljstva.

Osim toga, općenito smo puno sretniji kada ono što radimo možemo povezati s nečim za što vjerujemo da našem životu daje svrhu. Razmislite zašto ste odabrali baš takav odmor kakav ste odabrali i što on za vas znači. Čega se želite sjećati kada o tome budete pričali godinama kasnije? Otkrivanje novih kultura? Probijanje vlastitih granica? Provođenje kvalitetnog vremena s bliskim osobama? Boravak u prirodi? Svi mi imamo vrijednosti koje usmjeravaju naše ponašanje – čak iako ih nismo u potpunosti svjesni. I što više možete uskladiti svoje putovanje s tim vrijednostima, bit ćete ispunjeniji!

***

Andrea Gerčar rođena je 1986. godine. Diplomirala je psihologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 2010., a nakon toga je završila četverogodišnju edukaciju iz gestalt psihoterapije prema kurikulumu Instituta za integrativnu gestalt terapiju iz Würzburga pri IGW centru Zagreb. Dodatno se usavršavala u području art terapije, transakcijske analize, kognitivno-bihevioralne terapije te terapije usmjerene na samo-suosjećanje.
Ciljne skupine s kojima radi su adolescenti i odrasli s poteškoćama kao što je anksioznost, depresija, nisko samopoštovanje, izloženost traumatskim iskustvima, problemi u komunikaciji i bliskim odnosima, sagorijevanje i/ili konflikti na poslu, problemi identiteta i životnih faza.
Osim psihologije i psihoterapije, trajan izvor inspiracije su joj priče ispričane kroz film, kazalište, glazbu, ples, slikarstvo i knjige. Vjeruje u moć ljudske kreativnosti i u to da smisao ne pronalazimo, nego ga stvaramo.

***
Moglo bi vas zanimati: 

 

Stručna preporuka | Mitovi i istine o perfekcionizmu

 

Stručna preporuka | Budite suosjećajni prema sebi

 

Stručna preporuka | Tvoj izbor je tvoja odgovornost

 

Stručna preporuka | 10 strategija za smanjivanje anksioznosti

 

Stručna preporuka | Kako se promijeniti?

 

Stručna preporuka | Kako reći NE bez grižnje savjesti

 

 

Stručna preporuka | Priručnik za samopomoć ili psihoterapija?

 

Stručna preporuka | Prestanite živjeti tuđe živote!

 

Stručna preporuka | Ne sudite ljude prema glazbi koju slušaju

 

Stručna preporuka | Naučite kako se ispričati

 

Stručna preporuka | Vodite dnevnik

 

Stručna preporuka | Oprezno s relaksacijskim tehnikama!

 

Stručna preporuka | Na pusti otok možete ponijeti različite stvari, ali se možete i riješiti nepotrebnog tereta

 

Stručna preporuka | Naučite se smijati samima sebi!

 

Stručna preporuka | Priznajte sebi da niste savršeni

 

Stručna preporuka | 14.000 stvari zbog kojih vrijedi živjeti

 

Stručna preporuka | Izradite svoj rječnik emocija – u slikama!

 

Stručna preporuka | Vratite se u sadašnji trenutak kroz vježbu svjesnog opažanja!

 

Stručna preporuka | Što učiniti kad vas uhvate crne misli?