Stručna preporuka | Vodite dnevnik

Mnogo je načina na koje možemo voditi dnevnik. Pisanje je samo jedan od njih!

Ilustrativna fotografija: PixaBay

Mixer.hr redovito vam donosi savjete stručnjaka

VODITE DNEVNIK!

 

Kada predložim svojim klijentima da vode dnevnik, većina njih teško uzdahne i odmahne glavom. Prvo na što pomisle je pisanje, a pisanje doživljavaju kao vrlo zamornu i dosadnu aktivnost, za koju, uostalom, niti nemaju vremena. Međutim, toliko je mnogo načina na koje možemo voditi dnevnik. Pisanje je samo jedan od njih.

Svoje misli, doživljaje i događaje možemo nacrtati. Ako crtanje nije kanal kroz koji se izražavamo, ali ipak više volimo slike od riječi, foto-dnevnik je izvrsna opcija. Kvaliteta crteža ili fotografija nije nimalo važna. Jedino je važno to da naši zapisi, crteži i/ili fotografije imaju osobno značenje, neki nama jasan smisao i vrijednost.

Dnevnik je moguće voditi i putem dnevnih ili tjednih audio zapisa na mobitelu. Dovoljno je odvojiti nešto vremena navečer prije spavanja ili ujutro dok pijemo jutarnju kavu. Možemo izrađivati kolaže, režući i sastavljajući razne fotografije i slova iz novina i časopisa. Naš dnevnik može biti glazbeni dnevnik, tako što ćemo svaki dan zabilježiti pjesmu koja najbolje reprezentira naše trenutno raspoloženje, emocije, stanje duha.

Dnevnik možemo otplesati. Dnevnik možemo otpjevati. Dnevnik možemo uobličiti kroz glinu ili plastelin.

A zašto uopće dnevnik?

Evo vam barem 5 razloga:

  1. Dnevnik nam pomaže da razbistrimo misli, da usporimo, da “probavimo” doživljena iskustva. Jer gomilanje iskustava samo po sebi ne čini nas niti boljom niti zrelijom osobom ako ih na neki način nismo “isprocesuirali”, emocionalno doživjeli i proživjeli i konačno uklopili u okvir osobnog smisla i percepcije svijeta.
  2. Dnevnik nam omogućuje da neke važne trenutke života ovjekovječimo, spasimo od zaborava.
  3. Dnevnik nam omogućuje da jasno vidimo svoj napredak, promjene, svoj put prema većoj zrelosti– posebice je ovo važno za osobe koje su sklone podcjenjivanju, pesimizmu i negativnom mišljenju.
  4. Dnevnik nam pomaže da otpustimo dio nakupljene negativne energije, stresa, frustracija, nezadovoljstva. Pisanje, crtanje, slikanje, pjevanje, sviranje i slične kreativne aktivnosti jedan su od načina na koje izbacujemo višak energije van, umjesto da je potiskujemo.
  5. Iako izgleda kontraproduktivno u dnevnik bilježiti loša iskustva i događaje, jer bismo njih nekako najradije maknuli u stranu i zaboravili, upravo vođenje dnevnika nam može pomoći da s nekim povredama i neželjenim ishodima lakše izađemo na kraj. Strukturiranje misli i njihovo stavljanje na papir ili u zvučnik pomaže vratiti osjećaj kontrole i samoefikasnosti koji je itekako narušen kada smo suočeni sa stresnim događajima.

Zato, odaberite svoje kreativno oružje za unutrašnje bitke i krenite!

***

Andrea Gerčar rođena je 1986. godine. Diplomirala je psihologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 2010., a nakon toga je završila četverogodišnju edukaciju iz gestalt psihoterapije prema kurikulumu Instituta za integrativnu gestalt terapiju iz Würzburga pri IGW centru Zagreb. Dodatno se usavršavala u području art terapije, transakcijske analize, kognitivno-bihevioralne terapije te terapije usmjerene na samo-suosjećanje.
Ciljne skupine s kojima radi su adolescenti i odrasli s poteškoćama kao što je anksioznost, depresija, nisko samopoštovanje, izloženost traumatskim iskustvima, problemi u komunikaciji i bliskim odnosima, sagorijevanje i/ili konflikti na poslu, problemi identiteta i životnih faza.
Osim psihologije i psihoterapije, trajan izvor inspiracije su joj priče ispričane kroz film, kazalište, glazbu, ples, slikarstvo i knjige. Vjeruje u moć ljudske kreativnosti i u to da smisao ne pronalazimo, nego ga stvaramo.

***
Moglo bi vas zanimati: