Tonči Huljić u izolaciji sklada – misu!

"Kako ću mjesec, dva ili tko zna koliko biti u kući, radim strukturu mise i to mi je veliki izazov. Jako mi je zanimljivo učiti"

Tonči Huljić, glazbenik, tekstopisac i glazbeni producent, već desetljećima stvara glazbu i hitove za mainstream publiku te ima više od tisuću naslova koje potpisuje. No, osim za Magazin, Petra Grašu, Jelenu Rozgu, Danijelu Martinović, Doris Dragović i niz drugih, prije nekoliko godina pokrenuo je i glazbeni pop/etno sastav Tonči Huljić&Madre Badessa. Starosplitski govor i etno utjecaji različite pripadnosti okupili su oko njega i neku sasvim drugačiju i zahtjevniju publiku.

Osim toga, Huljić se okušao i u crossover glazbi; autor je svjetskih hitova poput „Victory“ u izvođenju ženskog violonističkog kvarteta Bond te „Croatian Rhapsody“ u izvođenju pijanista Maksima Mrvice, a pisao je glazbu za film i mjuzikl. Čak je četiri puta sa svojim pjesmama sudjelovao na Eurosongu, kao producent okušao se i u telenovelama, a i bio je član žirija u brojnim glazbenim emisijama… No, usprkos tome vrlo impresivnom i raznolikom opusu, njegovo područje interesa zaista ne poznaje granice te trenutačno radi na nečemu apsolutno drugačijem – skladanju glazbe za misu!

“Kako ću mjesec, dva ili tko zna koliko biti u kući, radim strukturu mise i to mi je veliki izazov. Jako mi je zanimljivo učiti” – ističe Tonči, dodajući da mu je ta glazbena forma više nego zanimljiva te poručio čitateljima da poslušaju Agnus Dei, Samuela Barbera:

“Prekrasna je, svečana i plemenita, velika i intimna u isto vrijeme. Pomaže i diže na neku drugu razinu” – naglašava glazbenik koji je krajem veljače snimao ploču u Londonu. Radio je tamo nove materijale, za koje je njegova kći Hana napravila većinu orkestracija i ugodno se osjećao među standardnom ekipom s kojom inače radi izvan Hrvatske.

“Vratio sam se 28. veljače i nisam primijetio nikakvu nervozu među ljudima, ništa što bi bilo alarmantno. Nakon toga sam otišao u Beograd jer sam 3. travnja tamo trebao imati veliki koncert sa Simfonijskim orkestrom. Došao sam na snimanje promotivne emisije i trebala je već krenuti reklama na televiziji. Htio sam malo vidjeti situaciju, ali sve je još bilo OK, nitko nije bio nervozan, nije se očekivala eskalacija događaja. I onda pet dana nakon toga policijski sat, sve je odgođeno, niti jedna manifestacija ne ide. Sve to upozorava na to koliko je situacija potpuno nepredvidiva” – ističe Tonči.

Koncert u beogradskoj Kombank dvorani odgođen je za jesen. Novi datum koncerta i početak prodaje ulaznica biti će objavljen uskoro, a na pitanje kako kao glazbenik, kojemu je kao mnogim njegovim kolegama posao jednostavno stao, gleda na cijelu situaciju odgovara:

“Ova pandemija pogodila je cijeli svijet, ne samo glazbenu industriju, pa na situaciju gledam u širem kontekstu. Cijela situacija i civilizacijski trenutak bio je prenapregnut – trebalo se nešto dogoditi. Ovo je bilo krajnje očekivano, ali naravno i neočekivano. Svi kod kuće smo ozbiljno shvatili ovu situaciju i ovdje smo zajedno u Splitu.”

Ipak, nada se da će 7. lipnja u rodnom Splitu održati koncert sa Zagrebačkom filharmonijom koji bi trebao biti u kamenolomu.

“Teško je sve to predvidjeti, turneja je isto na čekanju. Kao i pjesma “Rain” koju sam napravio za Madre Badessu. Čeka i nova pjesma Magazina, zaustavljena je pjesma Jelene Rozge i Petra Graše u radu – ističe Tonči koji trenutačno sluša i Bacha, Vivaldija, Mozarta i Čajkovskog.

“Prošao sam fazu aklimatizacije. Najprije je bilo hektično jer su se svi usredotočili samo na problem, a sad smo se već lagano privikli i počeli funkcionirati normalno!”

Nađa Irena Fišić za Mixer.hr