U Labinu je svečano otvorena izložba Ivana Midžića

Cijeli ciklus autor je nazvao Ikebana, jer je umijeće oblikovanja cvijeća transformirao u umijeće oblikovanja galerijskog prostora

U petak je svečano otvorena samostalna izložba akademskog umjetnika Ivana Midžića pod nazivom “Ikebana” u Gradskog galeriji Labin.

Autor se predstavio izborom skulptura i umjetničkih objekata iz recentnog ciklusa “Ikebana”. Neki radovi poput Izvor aluminija i Izvor čelika nastali su u posljednjih nekoliko mjeseci te su po prvi put predstavljeni u javnosti.

Na otvorenju su govorili voditeljica Gradske galerije Labin Tea Bičić, kustosica izložbe Sonja Švec Španjol i pročelnik UO za društvene djelatnosti Grada Labina Borjan Batagelj koji je i službeno proglasio izložbu otvorenom.

Voditeljica galerije Tea Bičić upoznala je posjetitelje s biografijom i djelovanjem umjetnika te rekla kako je Ivan Midžić rođen 1976. godine u Osijeku. Diplomirao je kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Šime Vulasa 2002. godine, a magistrirao je na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje u Ljubljani 2007. godine u klasi prof. Jože Baršija. Član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika Zagreb i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika, te je izlagao na mnogim skupnim i samostalnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu.

Kustosica izložbe Sonja Švec Španjol istaknula je kako je Ivan Midžić vjerojatno široj javnosti poznat kao dizajner i oblikovatelj umjetničkog nakita, no on je ujedno i akademski kipar i konceptualni umjetnik.

Predstavljene skulpture i objekti preuzimaju mnoge elemente iz svijeta dizajna nakita, poput korištenih materijala (aluminija i čelika) i dominantnih formi (kruga i spirala), no oni gube uporabnu funkciju koju su imali u svijetu nakita i postaju isključivo likovni radovi. Naglasak je na čistoj likovnosti i estetici te radove treba doživjeti onako kako ih je sâm autor oblikovao – spontano, intuitivno i vodeći se emocijama koje su same od sebe navirale prilikom oblikovanja pojedinog djela.

Sonja Švec Španjol istaknula je kako je vjerojatno najveća vrijednost cijelog ciklusa specifičan suodnos suptilnog oblikovanja materije i robusnosti upotrijebljenih materijala što se ponajbolje vidi na dva međusobno najdistinktivnija rada Velika bijela rozeta i Ikebana.

Cijeli ciklus je autor nazvao Ikebana, jer je umijeće oblikovanja cvijeća transformirao u umijeće oblikovanja galerijskog prostora svojim umjetničkim objektima stvarajući specifičnu atmosferu utemeljenu primarno na energiji samih djela.

Izložba ostaje otvorena do 9. studenoga 2019. godine.