Petak, 24 rujna, 2021

‘Sleep divorce’: Odvojeno spavanje ne mora biti bauk!

Sleep divorce ne znači pravi razvod, već odvojene krevete kako biste se oboje mogli dobro naspavati. Stručnjaci otkrivaju kad je pravo vrijeme za odvojene postelje

Jeste li ikada razmišljali kako san utječe na vaš ljubavni život? Vjerojatno niste previše pažnje pridavali tome, ali je vrlo važno. Tijekom dana nesvjesno primjećujemo što se događa s našim partnerima, ali što se događa preko noći? Što je s onim večerima kada ste užasno umorni ili očajnički pokušavate zaspati? E pa, takve večeri zaslužuju jednako pažnje kao i dani.

“Važno je za parove da razmisle o činjenici kako trećinu života provedu spavajući i koliko je spavanje važno za njihovo povezivanje”, objašnjava Wendy Troxel, dr. bihevioralnih i društvenih znanosti i autorica knjige Sharing the Covers: Every Couples Guide to Better Sleep, koja izlazi u travnju iduće godine.

Imajte na umu! Sleep divorce može biti koristan, ne kraj odnosa.

Velika je stvar ako vi i vaša bolja polovica lako zadrijemate jedan pored drugog. Brzo zaspati pored nekoga znači ugodno se osjećati s tom osobom, no nisu svi takve sreće. S druge strane, ako ne možete spavati jer vam navike partnera remete san, mogli biste razmisliti o takozvanom sleep divorce trendu. Ne radi se o pravom razvodu, već se ideja krije u spavanju u odvojenim krevetima i/ili prostorijama kako biste oboje mogli dobro spavati.

Trend je komentirala dr. Troxel koja podržava koncept, ali ne i naziv. “Riječ ‘razvod’ ima negativne konotacije”, izdvaja i nastavlja: “Parovi bi trebali razmisliti o tome da će oboje od ovoga imati koristi, ne da je to i kraj odnosa.”

Naime, mnogi se stručnjaci slažu da se previše naglašava važnost dijeljena postelje u romantičnim vezama, te da odluka o odvojenom spavanju nije toliko različita od ostalih stvari koje samostalno radite kada ste u vezi. Prema mišljenju W. Chris Wintera, liječnika i autora knjige The Sleep Solution zajedničke su aktivnosti važne, ali ne i nužne. Ako oba partnera vole trčanje, nema ništa loše u tome što je netko jutarnji ili popodnevni tip.

Sviđa li vam se ovo što ste dosad pročitali i mislite kako biste i sami mogli pokušati sa sleep divorceom, evo još nekoliko informacija koje će vam pomoći da lakše donesete odluku.

Tko bi točno trebao isprobati sleep divorce trend?

Svi oni čiji san prekida partner. Možda je problem u hrkanju, čestom okretanju po krevetu ili radnom vremenu koje se ne poklapa s partnerovim. Mala beba koja se budi noću također će remetiti san i jednog i drugog partnera. Možda je jedan partner dozvolio psu dolazak u krevet, iako se drugi s tim ne slaže. U svim tim slučajevima zajedničko spavanje može štetiti vezi jer se podižu tenzije, a odvojeno spavanje može dovesti do ponovnog zbližavanja jer svima pomaže dobar san.

Koje su prednosti trenda?

Sjetite se posljednjeg puta kada ste probdjeli noć i osjećaja tijekom sljedećeg dana. Vjerojatno ste bili mrzovoljniji, nestrpljiviji i razdraženiji nego inače. I istraživanja pokazuju kako su ljudi manje tolerantni prema partnerima i slabije razumiju svoje osjećaje zbog neispavanosti. Tako će neispavanost uzrokovati začarani krug svađa, osjećaja i stresa te još manje spavanja. Dakle, možemo reći da je prednost sleep divorcea u stvaranju boljih odnosa među partnerima.

Kako predložiti odvojeno spavanje?

Ovo je pitanje na koje vas zasigurno jako zanima odgovor ukoliko razmišljate o tome da sleep divorce trend predložite partneru. Iskradanje iz spavaće sobe i spavanje na kauču može dovesti do ogorčenosti, pa to niti ne pokušavajte. Umjesto toga, otvoreno razgovarajte s partnerom, iznesite mu svoju ideju i objasnite zašto mislite da bi to bilo dobro za vas. Započnite s ‘ja’ izjavama, a zatim poslušajte što partner misli o tome. “Važno je realno prikazati situaciju: neispavanost utječe na moje ponašanje prema tebi, a to mi smeta”, objašnjava dr. Troxel. Neka odvojenost preko noći bude zajednički cilj koji će biti dobar za odnos, a ne nešto što radite iz inata kako bi se vaš partner osjećao loše.

Hoće li odvojenost preko noći utjecati na intimnost?

Važno je istaknuti kako odvojeno spavanje nije nužno trajna situacija. Na odluku ćete se možda odlučiti zbog novorođenčeta ili neusklađenog radnog vremena, ali ćete za nekoliko tjedana ili mjeseci poželjeti ponovno zajedno spavati. Ono što dr. Winter savjetuje je planiranje. Smatra kako je dobro odabrati dvije noći u tjednu, primjerice ponedjeljak i četvrtak, u kojima ćete spavati u različitim prostorijama. Takva je kombinacija dobra početak, no ne i drastična promjena.

Odlučite li spavati odvojeno, ne znači da ćete biti manje intimni. “Parovi koji odvojeno spavaju češće su intimniji i više cijene zajedničko vrijeme u krevetu prije spavanja zbog maženja i intimnih odnosa”, izdvaja dr. Troxel. Intimne odnose obično imamo u dijelu dana kad nismo rastrgani na sve strane i u kaosu. Kako je to najčešće noću, sad ćete se samo potruditi da se i dalje događaju, možda ranije nego što ste navikli. Zatim otiđite u prostoriju u kojoj spavate i vratite se ujutro zadovoljni i odmorni.

 

Fotografije: Unsplash

Pročitajte još...

Trebate li zakazati termin za – seks?

Iako planiranje ljubavnog života ne zvuči nimalo romantično, može vam pomoći održati bliskost u dugotrajnoj vezi. Ako je suditi prema istraživanjima, čini se kako je sve više parova koji (možda upravo sada) prave raspored za seks

Erotsko štivo u doba koronavirusa postalo je još pohotnije

istraživanja pokazuju da priče o seksualnim zabavama ili sklonostima sve više dobivaju na značenju zbog činjenice da je uslijed koronavirusa fizički kontakt gotovo postao tabu. A ljudi traže inspiraciju koja će im pomoći da vrijeme karantene brže prođe...

Mitovi o maratonu: koliko doista traje prosječan seksualni odnos?

Vjerojatno je to pitanje koje muči generacije muškaraca i žena, a vjerujemo kako su se njime bavili i ljudi koji su živjeli stoljećima prije...

5 najboljih esencijalnih ulja koja nam pomažu da zaspimo poput – bebe!

Koliko god bili svjesni da je san od vitalne važnosti za naše zdravlje, zapravo je često ili podcjenjen ili nam je teško uspostaviti zdrave navike koje bi utjecale na kvalitetu spavanja. A zašto ne biste pokušali problem riješiti uz pomoć eteričnih ulja?

Povezano

Jasna Jasna Žmak: Žene učim da o seksualnosti govore na otvoren i pozitivan način

Jasna Jasna autorica je knjige 'One stvari – eseji o ženskoj seksualnosti' a na vodi radionice na kojima je fokus na ženskoj seksualnosti, ali je i nekoliko kraćih, jednodnevnih radionica na temu "autanja" i biseksualnosti. U budućnosti se nada, jednom kada pandemija to dopusti, da će češće održavati radionice na različite teme – o grudima, menstruaciji, poliamoriji, sramežljivosti, masturbaciji, mršavosti

Zvoni li vam alarm? Ovo su znakovi da se nalazite u toksičnoj vezi!

U ljubavnom odnosu bi se trebali osjećati kao da cvjetate, a ako je on toksičan, osjećate se iscrpljeno, istrošeno. U takvom odnosu velika je doza kroničnog nepoštivanja i emocionalne nesigurnosti. Koji su znakovi da trebate bježati iz veze/braka

Učite od generacije Z: 7 savjeta kako što uspješnije dejtati – online?

Ako ste samac, i tražite ljubav - bez obzira na godine, nije loše pitati nekoga tko pripada generaciji Z za nekoliko savjeta. Mi smo skupili 7 ključnih savjeta koji će vam u startu dati prednost koju trebate

Muke po roditeljima: Kako očuvati zdrav i intiman odnos s partnerom

Ne zaboravite: normalno je da roditelji imaju spolne odnose! Seks je dobar za vaše zdravlje i vašu vezu - a kada je vaša veza na dobrom mjestu, to će vam dugoročno poslužiti da budete još bolji roditelji.

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime