Srijeda, 10 kolovoza, 2022

Danas slavimo Dan pobjede i domovinske zahvalnosti: U spomen na najdraže naučimo biti istinski zahvalni!

Iskoristimo blagdan ne samo da se prisjetimo onih kojih nema, nego da napravimo nešto dobro za sebe i zaista istinski budemo zahvalni na onome što imamo. Zahvalnost pomaže ljudima osjetiti više pozitivnih emocija, uživati ​​u dobrim iskustvima, poboljšati zdravlje, nositi se s nedaćama i izgraditi čvrste odnose

Na Dan pobjede i domovinske zahvalnosti svi se prisjećamo hrabrih hrvatskih branitelja koji su dali živote kako bi oslobodili našu zemlju, ali i brojnih nevinih žrtava tijekom vojno-redarstvene akcije Oluja. Oni više fizički nisu s nama, ali i dalje žive u našim mislima i sjećanjima. Bolne su to i istodobno lijepe uspomene, trenuci u kojima slavimo prošlost, ali i gledamo prema budućnosti.



Teško se ponekad pomiriti s činjenicom da onih koje smo toliko voljeli više nema svaki dan pokraj nas, no s druge strane, trebamo biti zahvalni što smo imali priliku uživati u njihovoj ljubavi, pažnji dok su bili živi. I baš zbog toga, a i u spomen na njih, treba iskoristiti svaku priliku koju nam život pruža i biti zahvalni na svakom danu koji je pred nama.

Iskoristimo stoga ovo vrijeme da napravimo nešto dobro i za sebe jer je zahvalnost izrazito važna za našu psihu. Psihološka istraživanja su još davno pokazala da je zahvalnost snažno povezana s osjećajem sreće. Zahvalnost pomaže ljudima osjetiti više pozitivnih emocija, uživati ​​u dobrim iskustvima, poboljšati svoje zdravlje, nositi se s nedaćama i izgraditi čvrste odnose.

Također, važno je znati da ljudi osjećaju i izražavaju zahvalnost na više načina. Znanstvenik Robert Emmons napisao je nekoliko radova o psihologiji zahvalnosti, pokazujući da veća zahvalnost može dovesti do povećanja razine blagostanja (Emmons & Crumpler, 2000). U nekim svojim radovima Emmons se bavio zahvalnošću u vjerskom okruženju, ističući kako osjećaj zahvalnosti prema višoj sili može dovesti do boljeg tjelesnog zdravlja (Krause i sur., 2015.).

Prema istraživanjima, psihologija danas poznaje minimalno devet benefita povezanih s zahvalnošću:

1) Poboljšan opći osjećaj blagostanja

Zahvaljivanje može poboljšati vaš opći osjećaj blagostanja. Istraživanja pokazuju da su zahvalni ljudi su ugodniji, otvoreniji i manje neurotični (McCullough et al., 2002; McCullough, Tsang, & Emmons, 2004; Wood, Maltby, Gillett, Linley i & Joseph, 2008; Wood, Maltby, Stewart, Linley et al., 2008).

Osim toga, zahvalnost je obrnuto povezana s depresijom, a pozitivno sa zadovoljstvom životom (Wood, Joseph i Maltby, 2008). To ne znači da bi “depresivni ljudi” jednostavno trebali biti zahvalniji, jer je depresija vrlo ozbiljna i kompleksna bolest i treba joj ozbiljno pristupiti. No, različite prakse vježbanja zahvalnosti trebaju biti dio terapije i liječenja za ljude koji se bore s depresijom.

2) Dublji međuljudski odnosi

Zahvalnost je također moćno oruđe za jačanje međuljudskih odnosa. Ljudi koji izražavaju zahvalnost jedni prema drugima skloniji su oprostiti drugima i manje su narcisoidni (DeShea, 2003; Farwell & Wohlwend-Lloyd, 1998).

Zahvalnost pomaže u stvaranju, jačanju i održavanju odnosa, kao i međusobnom povezivanju te osjećaju zadovoljstva u određenom odnosu (Algoe i sur., 2008; Algoe, Gable i & Maisel, 2010).

3) Poboljšani optimizam

Emmons i dr. McCullough proveli su 2003. istraživanje koje je istraživalo utjecaj prakticiranja zahvalnosti na optimizam. Nakon 10 tjedana, njihovo istraživanje pokazuje da su ljudi koji su se usredotočili na zahvalnost pokazali više optimizma u mnogim područjima svog života, uključujući zdravlje i tjelovježbu.

Kad su ljudi optimistični u pogledu svoje dobrobiti i zdravlja, veća je vjerojatnost da će djelovati na način koji podržava zdrav način života.

 4) Dugotrajan osjećaj zadovoljstva i sreće

Toepfer, Cichy i Peters (2011.) proveli su istraživanje tražeći od ljudi da napišu i dostave pismo nekome kome su zbog nečega zahvalni. Nakon odrađenog zadatka razina njihove sreće i zadovoljstvo životom bila je dramatično povećana – čak i tjednima kasnije.

U potrazi za srećom i zadovoljstvom životom, zahvalnost nudi dugotrajan učinak u svojevrsnoj kombinaciji pozitivnih povratnih informacija. Dakle, što više zahvalnosti doživljavamo i iskazujemo, to ćemo pronaći više situacija i ljudi prema kojima možemo izraziti zahvalnost.

5) Jača samokontrola

Samokontrola pomaže u disciplini i usredotočenosti. Samokontrola nam pomaže da se držimo “boljeg izbora” za svoje dugoročno zdravlje, financijsku budućnost i dobrobit. Studija DeSteno i sur. u 2014. otkrila je da se samokontrola značajno povećala kada su ispitanici odabrali zahvalnost umjesto sreće ili osjećaja neutralnosti.

Jedan od autora studije, profesor Ye Li, istaknuo je: “Pokazivanje da emocije mogu potaknuti samokontrolu te otkrivanje načina za smanjenje nestrpljenja jednostavnom vježbom zahvalnosti otvara goleme mogućnosti za smanjenje širokog spektra društvenih anomalija – od impulzivne kupnje i nedovoljne uštede do pretilosti i pušenja.”

Zahvalnost nam može pružiti odlučnost koja nam je potrebna za donošenje odluka u našim životima koje će nam, emocionalno i fizički, dugoročno život napraviti boljim i kvalitetnijim. 

6) Bolje fizičko i mentalno zdravlje

Istraživanja provedena 2015. pokazala su da se pacijentima sa zatajenjem srca, koji su vježbali zahvalnost, smanjila upala, imali su bolji san i bili su bolje raspoloženi.

Veza između uma i tijela je takva da zahvalnost može imati dvostruku korist. Primjerice, osjećaj uvažavanja pomaže nam da imamo zdraviji um, a time i zdravije tijelo.

7) Sveukupno bolji život

Tijekom posljednja dva desetljeća dokazi koji podupiru dobrobiti zahvalnosti jako su se povećali. Osim toga, psihološka istraživanja pokazuju kako vježbanje zahvalnosti, u ovom slučaju zahvalnosti prema višoj moći, može smanjiti razinu stresa (Krause, 2006) te razinu depresije i anksioznosti (Kashdan & Breen, 2007).

8) Pomaže sportašima

Studije istraživača Lung Hung Chena otkrile su da razina zahvalnosti sportaša za njihov uspjeh može utjecati na njihovu razinu uspješnosti (Chen, 2013; Chen & Wu, 2014). Točnije, adolescenti sportaši koji su zahvalniji u životu istodobno su i zadovoljniji te imaju tendenciju imati višu razinu samopoštovanja.

Zahvalnost utječe i na ljubitelje sporta (Kim & Jeong, 2015 .; Kim i sur., 2010.). Razine zahvalnosti obožavatelja utječu na njihovu sreću, povezanost i identitet s timom. Zauzvrat, jača podrška navijača i ponos mogu utjecati na uspješnost momčadi za koju ti navijači navijaju.

Teri McKeever primijenila je rezultate ovih istraživanja u praksi i postigla nevjerojatan uspjeh. Kao trenerica plivanja i ronjenja na kalifornijskom sveučilištu Berkeley, McKeever je u svoje treninge uvrstila vježbe zahvalnosti te u dvadesetogodišnjoj karijeri osvojila tri nacionalna prvenstva.

9) Pojačava aktivnost dijelova mozga

U posljednje vrijeme znanost počinje istraživati ​​što zahvalnost čini tajanstvenom ljudskom mozgu. Jedna je studija tako mjerila odgovor mozga na osjećaj zahvalnosti pomoću funkcionalne magnetske rezonancije (Fox i sur., 2015.). Ovi su istraživači izazvali osjećaj zahvalnosti kod svojih ispitanika i otkrili da zahvalnost povećava aktivnost u područjima mozga koja se bave moralom, nagradom i prosuđivanjem.

Osim svega navedenog, psiholozi tvrde kako zahvalnost može transformirati tjeskobu. Možda ne znate uvijek zašto, kako i kada se nešto događa, ali svoju perspektivu možete preoblikovati zahvaljivanjem na onome što imate. U svakoj, pa i u najlošijoj situaciji možemo pronaći nešto zbog čega možemo biti zahvalni.

Tijekom ove pandemije, koja nas je sve iznenadila i u potpunosti nam promijenila način života, primjerice, svi smo proveli više vremena kod kuće s obitelji i voljenima i na tome možemo biti zahvalni. I zato budimo istinski zahvalni na ljude i događaje koji su nas kroz život oblikovali i s kojima smo imali čast zajedno živjeti, kao i na onome što imamo i što nas u budućnosti još očekuje!

Pročitajte još...

Budi sebičan – volontiraj! I svijet će biti bolje mjesto za život…

Puno je razloga zašto netko volontira, no svima je zajedničko to da im nagrada nikad nije novac, nego zadovoljstvo da nekome mogu darovati svoje vrijeme, znanje i sposobnosti kako bi svijet oko sebe učinili boljim mjestom za život. Sve te univerzalne životne vrijednosti dijeli i Klub volontera HT Grupe na čelu s Nives Fakin

Blagdani u svijetu: Ušli smo u domove i saznali božićne običaje širom svijeta

Švedska, Španjolska, Meksiko, SAD, Tajland, Norveška... Kako se tradicionalno provodi božićno vrijeme u ovim državama, što se jede, kako se čestita Božić, kome darove nosi mali Isus, a kome Sv. Tri kralja?

Čista aromaterapija i spiritualni alat: Mirisne svijeće s hrvatskim potpisom

Upoznajte tri hrvatska brenda svijeća koji će vas oduševiti: Marie Ame brend stvara manifestacijske i energetske mirisne svijeće s posebno složenim mirisima i kristalima, brend Kosnica.eu izrađuje svijeće od pčelinjeg voska koje su potpuno prirodne i eko friendly, kao i one od biorazgradivog sojinog voska koje se ručno izrađuju u radionici Bijeli Glog

Hrvatski dizajn i afrička inspiracija = divna priča o pomoći siromašnima

Upoznajte Hrvaticu Petru Balenović koja je većinu života provela u Tanzaniji, a povratkom u Hrvatsku odlučila je na najljepši način spojiti dva doma. Otvaranjem trgovine na Lošinju – u kojoj među inim prodaje i stilizirane i rukom rađene predmete žena iz Tanzanije, financijski im pomaže da sebi i obiteljima pruže bolji život!

Povezano

Savjet psihologinje: Kako najbolje iskoristiti godišnji odmor?

Uz nekoliko stvari koje možete učiniti za sebe prije, tijekom i nakon godišnjeg odmora, moguće je izvući maksimum iz svakog, pa i ne baš idealnog godišnjeg odmora.

Ljeto – prekretnica i vrijeme za nove životne odluke i ciljeve

Za stvarne promjene važni su vrijeme i dosljednost pa stoga ne čudi kako je ljeto - druga 'prekretnica' po popularnosti u donošenju odluka za novim promjenama i izazovima. No, što učiniti da nam se one ipak ostvare i kako doći do željenih ciljeva?

Oni koji čine razliku: Instagram profili roditelja koji su i za nas edukativni

Roditeljstvo je beskrajna ljubav koju osjećate i put na kojem ste do kraja vašeg života jer otkad dijete počne rasti ispod vašeg srca, vi postajete odgovorni za tu osobu. Stvaranje života, znači i stvaranje uvjeta za život

Po jutru se dan poznaje: 7 jutarnjih rituala za produktivniji dan

Orzaniziranijim jutrom  podići ćete si raspoloženje i samopouzdanje, a kroz dan ćete kročiti smireniji i sretniji. Na tom će vam sigurno biti zahvalni obitelj i prijatelji, ali i kolege s posla jer će se poboljšati i vaša produktivnost

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime