Nedjelja, 6 srpnja, 2025

KONCERT REPORT: Thompson na Hipodromu – Hodočasnici bez incidenta

Kada se sve zbroji, koncert Marka Perkovića Thompsona na Hipodromu 2025. bio je monumentalno okupljanje bez monumentalne glazbe. Njegova najveća vrijednost bila izvan zvučnika. U miru, redu, organizaciji i dojmu da se Hrvatska - barem za jedno poslijepodne - može okupiti i bez da se pobije

Subotnje poslijepodne na zagrebačkom Hipodromu ušlo je u anale, ne kao glazbeni događaj desetljeća, nego kao ogledni primjer civilizacijski vrlo složenog, ali iznimno mirnog masovnog okupljanja, unatoč medijskoj histeriji. 
 
Marko Perković Thompson okupio je, prema procjenama između 300 i 350 tisuća ljudi – svakako manje od napuhanih ‘službenih’ 504 tisuća, no i dalje dovoljno da se radi o najvećem okupljanju na jednom glazbenom događaju u povijesti Hrvatske i svijeta.
 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Marko Perković Thompson (@thompson_hr)

Struktura publike bila je zanimljivo podijeljena: s jedne strane tradicionalno ‘brđansko’ navijačko-domoljubno jezgro, s druge strane konzervativno-kulturni hodočasnici, većinom obitelji, stariji i mlađi pristojno odjeveni ljudi s hrvatskim obilježjima i molitvenicima. Unatoč političko-identitetskom naboju imena izvođača, u publici nije bilo ni jednog jedinog značajnijeg incidenta. Tridesetak intervencija hitne pomoći bile su uglavnom vezane uz vrućinu, pad šećera, dehidraciju ili starije s povišenim tlakom, ništa van okvira tako masovnog događaja.

Bilo je, naravno, i nešto ‘klasike’: majice s ustaškim parolama, ‘Za dom spremni’ u tragovima, i pokoji pogled uperen prema kamerama više kao poza, nego poruka. No čak ni to nije prelazilo u ekstremizam. Niti jedan fašistoidni ispad, nikakva nasilja. ‘Namještali su se za fotke kao da smo na Norijadi’, rekli su nam iz jednog od snimateljskih timova.

Organizacija i sigurnost: državna matura

 
Policija? Impresivna. Civilna, uslužna, spremna. Specijalci diskretno raspoređeni, prisutni, ali ne prisilni. Sve je štimalo: od ulaza, regulacije prometa, zaštitarskih službi do raspodjele zona i hitnih timova. Pravi pokazni primjer kako izgleda kada institucije i logistika surađuju. Da ne znaš gdje si, mogao bi pomisliti da si na velikom rock festivalu u UK-u, Švedskoj ili na Jarunu. Bez ironije.
 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Marko Perković Thompson (@thompson_hr)



Vizualno, Thompson se potrudio. Dronovi su crtali simbole, hrvatske zastave, križeve i biblijske motive iznad glava posjetitelja, sve u stilu kakav bi pristajao jednom vitez-pjevaču domovine. Iako većini okupljenih nije trebalo dodatno pojačavanje poruke, produkcija se potrudila iz svakog kadra izvući mitsku notu spoja vjere, nacije i stradanja.

Dio mise, onaj duhovni – imao je više duše nego ostatak koncerta. Ili barem više svega. 

U glazbenom smislu – ništa nova 

No sada ono najosjetljivije – glazba. Ovdje stvari staju. Ili stenjaju. Novi album ‘Hodočasnik’ prošao je gotovo neprimjetan – glazbeno ravan kao Slavonija nakon berbe. Gotovo sve pjesme su u molu, tempo sličan, harmonijske strukture predvidljive, a polovica fraza kao da su prepisane iz drugih domoljubnih pjesmarica ili poznatih pop-rock hitova uz ‘hrvatizaciju’ stihova. Thompsonov glas djeluje umorno, a bend korektno – ali bez ikakve dinamike ili improvizatorske slobode. Čak su i stari hitovi (‘Geni kameni’, ‘Lijepa li si’, ‘E, moj narode’) odrađeni po špranci, bez svježine.
 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Marko Perković Thompson (@thompson_hr)

Nakon prvih 15 minuta koncert postaje napor, više oblik kolektivne liturgije nego glazbenog užitka. No, važno je reći – do publike to nije dopiralo kao problem. Za većinu okupljenih to nije bio koncert u klasičnom smislu, već ritual. Proslava. I s te pozicije cilj je ispunjen.

Kada se sve zbroji, koncert Marka Perkovića Thompsona na Hipodromu 2025. bio je monumentalno okupljanje bez monumentalne glazbe. Bio je to skup simbola, emocija, kolektivne identifikacije – ali ne i umjetničke kvalitete. I upravo je zato njegova najveća vrijednost bila izvan zvučnika. U miru, redu, organizaciji i dojmu da se Hrvatska – barem za jedno poslijepodne – može okupiti i bez da se pobije.
 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Marko Perković Thompson (@thompson_hr)

Za koncert koji mnogi nisu ni htjeli da se dogodi, ispalo je civilizacijski iznenađujuće dobro. Za glazbeni spektakl, nije bilo spektakla.  Ali tko je došao slaviti, otišao je sretan. I to je, očito, bilo dovoljno.

Naslovna fotografija: Screenshot YouTube 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime