Hoćemo li svi biti odjeveni u lan sljedećih nekoliko sezona? Prema nedavnom izvješću modne tražilice Tagwalk i Europske konfederacije lana i konoplje (EFCL), to bi se doista moglo i ostvariti.
U prosincu je, primjerice, Alexandra Van Houtte, osnivačica Tagwalka, tijekom webinara u organizaciji EFCL-a, držala predavanje o lanu, otkrivši rezultate istraživanja o njegovoj upotrebi u kolekcijama raznih modnih kuća i brendova u proljetnoj sezoni 2021. godini.
Sve više luksuznih brendova radi odjeću od lana
Tagwalk je analizirao više od 200 milijuna podataka, a najznačajniji rezultat jest da je 2020. upotrijebljeno 25% više lana u odnosu na 2019. godinu, u odnosu na sve druge materijale. Iznenađujuće, čak je 64% brendova u izvješću prvi put koristilo taj materijal (Dior, Thom Brown, Fendi, Louis Vuitton), a treba istaknuti kako su gotovo četvrtina tih brendova su luksuzni. Po svemu sudeći lan izuzetno raste u popularnosti, kako kod luksuznih brendova, tako i kod ostalih modnih kuća.
Minimalizam, radna odjeća i odjeća po mjeri
Izvještaj također naglašava svestranu stranu ove tkanine. Materijal više nije ograničen samo na romantične i boemske stilove. Ove sezone lan se poigrava trendovima kao što su minimalistički (10,4%), otvorene boje (9,5%), androgeni (6,6%) ili radna odjeća (4,7%) – a primjenjuje se i na manje očekivane stilove poput odjeće po mjeri (28,9%).
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Zanimljivo je da se lan ne koristi na isti način za muškarce i žene. “Lanena odjeća za muškarce zimi je puno prisutnija od ženske”, objašnjava Van Houtte. U ženskim kolekcijama lan se češće koristi tijekom ljeta. Zapanjujuća je razlika, ali to je navika koja će se, prema brojkama studije, uskoro promijeniti. Još jedno pojašnjenje u vezi s muškim linijama – samo pet brendova imalo je lan u muškim kolekcijama do proljeća 2021. godine.
Lan: između inovacija i pristupačnosti
“Uz ekološke prednosti vlakna, lan je dostupan svima – to je materijal koji si svatko može priuštiti”, objašnjava van Houtte. Marie Emmanuelle Belzung, generalna predstavnica EFCL-a navela je primjer Uniqla, multinacionalne tvrtke koja surađuje s EFCL-om i nudi laneno platno po cijeni od 34,90 eura, koje se uzgaja na područjima između Caena i Amsterdama.
Belzung također najavljuje kako bi se vrlo skoro mogle raditi i kolekcije sportske i zabavne mode od laneninh materijala.
Inovacija u proizvodnji lana kao platna jedan su od glavnih razloga njegove sve veće upotrebe među (razvikanim) modnim brendovima. Lan koji smo do sada navikli viđati većinom kao posteljinu, postaje tako jedan od najpopularnijih i najpoželjnijih materijala u našem ormaru.