Broj korisnika društvenih mreža godinama raste. Osim što su način održavanja kontakta s poznanicima, društvene mreže sve više ispunjavaju ulogu (neizravnog) prodajnog kanala. Sve više kupaca se odlučuje za kupnju proizvoda putem društvenih mreža, za trgovce na malo i modne brendove društvene mreže nude brojne mogućnosti.
Za optimalno korištenje različitih kanala važno je biti svjestan što se događa u online svijetu. Kakav razvoj možete očekivati kao modni trgovac/brend i kako reagirati?
Donosimo najveće trendove na društvenim mrežama koje možemo očekivati da će imati utjecaj na svijet mode u 2022. godini:
1/ Prodaja putem društvenih mreža je sve atraktivnija
Značajka Shopping na Instagramu i Facebooku postoji već neko vrijeme, a 2022. godine dobivat će sve više na značaju. Djelomično je to zato što Meta (matična tvrtka Instagrama i Facebooka, ur.) čini upotrebu ove značajke jednostavnijom. Tamo gdje je prije bilo složeno dobiti sve potvrde, otvaranje trgovine sada je puno lakše. Postoje upute korak po korak, koje omogućuju otvaranje trgovine svima. Može je otvoriti bilo tko.
Osim toga, funkcija Shopping je tijekom protekle godine dobila više funkcionalnosti. Marka ili trgovac na malo prvo bi mogao prenijeti samo pojedinačne artikle. Sada je također moguće to raditi s kolekcijama. Trgovci mogu grupirati proizvode prema vrsti artikla ili kolekciji, što potrošačima olakšava pronalaženje onoga što traže.
Prodaja će biti uspješnija ako pokažete više slika svakog proizvoda. Stoga nemojte samo uslikati tu jednu haljinu na bijeloj lutki, već pokažite i lifestyle kroz nošenje haljine. Po mogućnosti također koristite 3D fotografije ili video zapise, tako da potrošači mogu vidjeti kako se odjevni predmet kreće.
2/ Prodaja tijekom livestreama ili putem izravnih poruka
Osim značajke Shopping, sve popularniji su i drugi načini prodaje putem društvenih mreža. Vrlo jednostavan način prodaje putem Instagrama je putem izravnih poruka (DM). Da biste to učinili, snimite fotografiju na kojoj numerirate proizvode i neka pratitelji pošalju poruku ako su zainteresirani.
Još jedan trend društvenih medija za 2022.: prodaja tijekom livestreamova. Na platformi društvenih medija TikTok to je već moguće putem zasebne funkcije Live Stream Shopping. Gledatelji streama uživo vide ikonu na zaslonu kada proizvodi budu pokazani. Ako žele nešto kupiti, mogu kliknuti na ikonu za nastavak na webshop. S kupnjom uživo sljedbenicima nudite iskustvo koje se gotovo doima kao osobna kupovina. Kao trgovac možete pokazati razne odjevne predmete i dati savjete kako ih kombinirati. Štoviše, livestream nudi mogućnost izravnog odgovaranja na pitanja gledatelja.
3/ Moda u metaverzumu
Još jedna vruća tema u svijetu društvenih medija: metaverzum. Ovo je virtualni prostor koji povezuje sve virtualne svjetove korištenjem interneta i proširene stvarnosti. Prošle godine nekoliko modnih tvrtki najavilo je namjeru ulagati u njega u budućnosti.
U metaverzumu ćemo dobiti digitalne verzije sebe u obliku avatara. Naravno, oni također moraju nositi odjeću. To se već događa na Snapchatu i u digitalnom svemiru Roblox, gdje korisnici imaju svoj avatar kojeg mogu odjenuti u odjeću Urban Outfittersa i niz drugih brendova. Tu sigurno ima mogućnosti i za druge trgovce.
4/ Video ostaje popularan kao i do sada
Nastavite raditi i razvijati video sadržaj. Pokretne slike daju više iskustva i oživljavaju vaše poslovanje. Posebno među mlađom ciljnom grupom, Priče i Reels na Instagramu su iznimno popularni. Kroz ove kratke videozapise možete inspirirati kupce na zabavan način. Na primjer, napravite video s glazbu koja ima jasne prijelaze. Na tim prijelazima možete mijenjati odjeću da biste prikazali različite izglede jedan za drugim. Ili, primjerice, pokažite kako možete stilizirati jedan predmet na više načina.