Ponedjeljak, 16 rujna, 2024

KONCERT REPORT: Coldplay na Ernst Happel stadionu u Beču

Okus benda Coldplay uživo je silno jeftin, dancersko generički, bez uzbudljivih metamorfoza u glazbi i eksperimenata kakve su radili primjerice Talking Heads, David Bowie ili LCD Soundystem

Nova koncertna pravila i ekonomika svirki najvećih stadionskih actova znači višednevnu rezidenciju u nekom od najvećih europskih ili američkih gradova gdje Taylor Swift, Ed Sheeran, Adele ili Coldplay zasjednu par dana, a publika dolazi njima u goste, a ne obratno. Adaptacija je to i prilagodba modela koji je u sličnim smanjenim lasvegaškim hotelskim rezidencija principima radi dio tih high budget gažera ili onome što je Prince za života radio u londonskoj 02 Areni. Sad se taj model preslikava na stadionske prostore i proširio se u slučaju najvećih pop aktova globalne glazbene showbizz scene. Uostalom, Bejbe Lazanja će uskoro tri dana zaredom gostovati kao ‘domaćin’ na Šalati.
 
Nakon otkazane Taylor Swift zbog prijetnje potencijalnim terorizmom, 60 000 duša na istom Ernst Happel stadionskom mjestu par tjedana poslije je bilo na Coldplayu u sklopu njihove aktualne ‘Music Of The Spheres’ turneje. Četiri dana zakupljenog bečkog stadiona od 21. do 25. kolovoza. I svima je bilo magično, šareno, once in a lifetime, feelgood, mobitel iskustvo, wow. Skoro svima.

Je li Coldplay postao bezlični globalni proizvod? 

Od uvodnih taktova John Williamsova uvoda glazbe iz ‘E.T.’-a sve naznake svjedoče monumentalnosti i svemirskim furkama benda u kojima se doimaju vrlo grandioznima i većima od kapaciteta globusa te im univerzalizmi više odgovaraju ideji komercijalizacije i prostornosti glazbe.
 
Nastup benda je podijeljen u četiri poglavlja, pazite sad, vrlo koncepcijski imenovanih ‘Planets’, ‘Moon’, Stars’ i ‘Home, uslijed kojih će prosvirati the best of repertar, na žalost daleko više pazeći na ‘Higher Power’, ‘Paradise’, ‘Hymn For The Weekend’, ‘My Universe’, ‘A Sky Full Of Stars’ ili recentne singlove poput ‘feelskikeimfallinginlove te spuštanje na B i C pozornice gdje će biti fizički ‘bliži’ publici.
 
 
Dva sata sjajne i skupe video produkcije, konfeta, šarenosti, VR-a, video projekcija, hiperproduciranog razglasa, bend stavljaju u ulogu posluženih radnika koji odrađuju emocije za publiku jedino spremnu osjetiti ih u reverse situaciji. Tako što oni pakiraju paketiće zvane ‘osjećaji’ i pružaju ih s lažnim osmjesima šljakera na globalnoj pop traci.
 
Chris Martin i ekipa su baš ilustrativan slučaj prodaje ‘duše vragu’, komercijaliziranja i pakiranja glazbe u što bezličnije prompt idiome nauštrb megaslave i stadionske cirkus spektakl institucije. Poput novog starog U2-a, s tom razlikom što Chris Martin ne plješće za vrijeme koncerta za spas malih crnaca u Africi s crnim sunčanim naočalama, već jako pazi skakati uz dance beatove kao David Guetta. I njegov friend, nedavni zagrebački gost Ed Sheeran. I još više pazi da mu glazba više nema nikakav karakter i bude nalik bezličnim prompt music šprancama, jer tako se lakše prodaju stadioni.

Samo nek je vizuala, a za pjesme ćemo lako… 

Interesantno je kako od iznimno dragog indie brit pop rock benda i autora sposobnog napisati prelijepe melodične jednostavnosti poput ‘Yellow’, ‘Scientist’, ‘Fix You’, ‘Trouble’, ‘Clocks’, piano i guitar based pjesama na prva tri albuma, prođe nešto godina i sastanaka s menadžmentom, pa Coldplay počinju sve više izgledati i zvučati kao soundtrack za shopping mall centre. A poslovna odluka bude ulagati u impresivnu video produkciju daleko više nego se zamarati pjesmama. Uspiju u tom kontekstu napraviti doista senzacionalne i prekrasne vizualne spotove za ‘Up&Up’ i ‘Adventure Of The Lifetime’ ili bar scenografski šaroliko pripremiti recentnu ‘Music Of The Spheres’ turneju, ali nije im core biznis produkcija high budget video spotova ili scenografija za video show, nego rad nezaboravnih pop komada. Koji su odavna ostali u periodu njihova prva tri albuma.
 

 

Danas, na pragu skorašnjeg desetog ‘Moon Music’, zvuče generički kao AI promptovi, odakle im uspije izaći tek ako im u goste dođe britanska reperica Little Simz kao u novom singlu ‘Pray’. Inače je okus benda uživo silno jeftin, dancersko generički, bez uzbudljivih metamorfoza u glazbi i eksperimenata kakve su radili primjerice Talking Heads, David Bowie ili LCD Soundystem spajajući kreativno dance i rock idiom.
 
Tamo danas i u tim sferama koncertno i studijski Coldplay štancaju. I zvuče kao prateći bend Taylor Swift i Eda Sheerana. Najpopularniji su na svijetu na svom na novom stadion touru koji nudi spektakl. Cirkus. Vizuali. Šarenost. Glazbu za paljenje mobitela na stadionu. Od emocija su ostale emocije za generaciju Instagram klinaca koji misle da je emo ako nacrtaju olovkom suzu na faci. Toliko o autentičnosti. Treba imat želudac za stisnut sav taj blues i spektakle. 
 
Naslovna fotografija: Screenshot YouTube 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime