Nehotično Ogenj su prilikom foto naslikavanja na opatijskom preddorskom ‘blue carpetu’, dovodeći svinju, prokomentirali podosta točno stočni sajam RH glazbene estrade i ono u što se cirkusarija u gerijatrijskoj Opatiji pretvorila. Ma koliko grubo na prvu moglo zvučati kod silno osjetljivih organizatora ili pak pseudoumjetnika i quasiumjetnica, nije daleko od programatske istine.
View this post on Instagram
Naime, festival glazbe koja to nije, pretvoren u paradu estradnog bezukusa s Temua, već je u selekciji probranog potvrdio kako ovo nema nikakve veze sa sadržajem i glazbom itself, već isključivo PR-ovskim prenemaganjima i kopiranjima ‘uspješnih’. Samozadovoljavanja TV realizatora pri produkciji TV emisija zvanih ‘Dora 1′ i ‘Dora 2’ jedino je bitno. Od lani su već pokazali da čak ni u polju masturbiranja na tehniku i stiskanja playa za vrijeme livea nisu vični odraditi matrica i playback show bez problema. O scenarističkom dijelu pisanja kardinalno neduhovitih dosjetki voditeljicama i voditeljima, priča je za sebe. Ali kao da ste uključili na autopilot najneduhovitije hrvatske stand up-ere i onda im još oduzeli pravo kopiranja i ćopavanja tuđih fora pa dali zadatak – napravite od toga scenarij.
Najkvalitetnija pjesma nije izborila plasman
No, obzirom na ponuđeno, kategorija internih i externih kladionica u natjecanju trčanja s polupjesmama na 110 metara s preponama ponudila je, nakon glasanja, izbacivanje, odnosno neodglasavanje jedine pismene pjesme, ne samo cijele večeri već svih 24 kandidata. I činjenice da je statistički teže ispasti nego biti kvalificiran (bira se 8 od 12 finalista).
Jelena Radan s Tereza Kesovija momentom ‘Salut’ nije prepoznata među 8 finalista od 12 ponuđenih. Bravo glasači i sms i televoting publiko. Well done. Nedostatak svijesti o TikToku i paradiranju po društvenim mrežama Radanicu će koštati dodatne travestije sudjelovanja na festu prenemaganja i mlaćenja prazne slame. Zato je od 8 odabranih polufinalista tek Magazin s klasičnim Huljićevskim estradiziranjem, Lelek s male Ladarice momentom i Nipple People s polaganjem prava na urbanu pop bezličnost donio nešto čega te kao gledatelja ne bi trebalo biti pretjerano sram i nutkati pisati hashtagove #susramlje.
Dalje se nisu kvalificirali spomenuta Jelena Radan, grozomorna zavijačina Teenah, samodiskvalificirani Marekovićevi Swingersi čija je stvar bila sasvim banalno podobna za finale i nitko ne zna zašto i kako uopće postojana Martha May.
Kako smo već o svim pjesmama ispisali detalje, na ovom mjestu ćemo samo u kratkim crticama podsjetiti na viđeno i uglavnom zažaliti što nas sve čeka u finalu.
Ono što je izglasano kao prolazak jest, redom kvalitete ili manje nekvalitete
MAGAZIN – AaAaAa
Huljićevska manufaktura u Shakirasto orkestriranoj nabijačini na engleskom gađaju uptempo catchy refren stvar koja ima full eurosongovskog smisla, a Laureen sjajno pjeva. (7.5/10)
LELEK – The Soul Of My Soul
Kad bi Ladarice, Jeke Primorja, Putokazice i slične ženske zborne glasačice bile Lelek, zvučale bi ovako – tehnički bez prigovora, jedino moment autohtone etno originalnosti ozbiljno nedostaje. (7/10)
NIPPLE PEOPLE – Znak
I bez ‘Frke’ Zdenke Kovačićek, nitko ne bi mogao oduzeti autorski modernizam i više nego urbanu dance produkciju. (7/10)
MARKO TOLJA – Through The Dark
Mia Dimšić je pomogla pjevaču Tolji zazvučati emotivnije u crno bijelom prilikom opjevavanja jedne od ‘johnnyloganovskih’ piano driven balada, u kojima je naglasak na čist vokal i orkestraciju aranžmana. Solidnost je stala na pola puta od Michaela Bublea do Saše Lozara. (6/10)
NATALLI – Dom si srcu mom
Alka Vuica na tekst aparatima, ali kad imaš ovoliko prelijep glas i stas valjalo je modernizirati produkciju i aranžman posložiti orkestralno bogatije i pompoznije od Balmix i Dizdar. 6/10)
EoT – Bye Bye Bye
Promptovski AI ououou tune koji želi zvučat najbliže Bejbe Lazanji ostaje tek bezlični oououo tren vokalno snažne djevojke, a la nova Linkin Park chic, ali je zapela u dance patternima. (5/10)
MATT SHAFT – Welcome To The Circus
Još jedan reciklaža Bejbe Lazanja momenta cirkuskog pristupa, s još jednim vooooououuu modelu bildanja refrena i pokušaju sklizavanja violinama u narodski štih. Maštovito, kao i uzor Lazanja. (5/10)
IVXN – Monopol
Uzmite Žaka i oduzmite mu kile, Luku Nižetića i uzmite mu boje, Božu Vreću i uzmite mu ženskost, dobit ćete momka zaključanog između silnog napora predstaviti se ‘umjetničkim’ i još jednog estradnog emo trasha za ljubitelje Žakovih i Cjepinskijevih ’emocija’. (4/10)
Naslovna fotografija: Screenshot YouTube