Petak, 14 veljače, 2025

Kritika pjesme by Anđelo Jurkas: Thompson: Nepročitano pismo

Na stranu politiziranja, antipatije s bilo koje strane lijevo-desnih ideologija, ovakvim bi razvojem i smjerom karijere MP Thompson mogao bitno popravljati krvnu sliku svojih nepismenih štovatelja

Za razliku od prethodnog, kontroverznog, a banalnog nacional elegičnog i jedva pismenog hita ‘Ako ne znaš što je bilo‘ u kojem se dobrano poslužio ritmikom Dela Shannona iz pjesme ‘Runaway’, a pri kojem se MP akronim lako mogao spočitati pod Muziku Potkapacitiranih, Marko Perković Thompson novim singlom više nego ugodno iznenađuje kontekstom u daleko blažem i rubno edukativno-ljubavnom historiografskom smjeru.
 
Od bonjovijevskog uvoda na akustičnoj gitari iz perioda ‘Wanted Dead Or Alive’, do pratećeg zbora ženskih vokala, Branimir Mihaljević je aranžerski sjajno usmjerio razvoj i gradaciju nove Thompsonove povijesne elegije. 
 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Marko Perković Thompson (@thompson_hr)

S druge strane Gibonnijevog ‘Drva’, u jednako epskim trajanjem produženom šestominutnom epopejom, Thompson je odlučio podsjetiti na nekoliko stoljeća davnu povijest hrvatskih banova. Ovog puta bez jasnih ideoloških dociranja, birajući ljubavnu temu čiji se patos tek nazire kroz rime i obraćanje junaka mu pjesme.  

‘Nepročitano pismo’ je interesantan povijesno-mitološki odabir inspiriran događajima uslijed smaknuća Petra Zrinskog i Frana Krste Frankopana 1671. te oproštajnog pisma koje je Petar Zrinski napisao svojoj supruzi Katarini prije pogubljenja.

Thompson u ulozi bana Petra Zrinskog 

Thompson u prvom licu preuzima ulogu patnika heroja bana Petra Zrinskog obraćajući se voljenoj ženi pred smrt i na tragu svog nježnijeg naličja, kao u ‘Samo je ljubav tajna dvaju svjetova’, gorde face ustaje pred sve one koji mu ne mogu oprostiti koketiranja s ustašlukom i šutnju, pa zapoje ovo ljubavlju inficirano oproštajno pismo. Zbog limitiranosti stiha i rime, patos je teško potpuno izbjeći, ali u dramskom i interpretativnom smislu, za publiku odraslu na tursko meksičkim sapunicama i našim nemuštim imitatima iste, njegov hrapavo rašpasti glas prizvučja Tifa meets Alen Islamović i B posada pjevača Dugmeta, više nego funkcionalno prepričava svoju verziju naklona voljenoj Kati.
 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Marko Perković Thompson (@thompson_hr)



Svi njegovi omiljeni motivi su prisutni. I nebo i konji srebrni i mačevi i večernja zvona i herojstva i staze nebeske i urote i križevi i barjaci i megdani i domovina. Kombiniranje rima je pučkoškolski jednostavno, ali nasreću izostaje onaj rubno docirajući moment nerijetko korišten u predniku ‘Ako ne znaš što je bilo’. Ono što mu se ne može opovrgnuti niti poreći je dosljednost praćenja svog svetog trojstva omiljenih tema kombiniranjem motiva između obitelji, Boga, domovine, čemu je sad opet pripojio i sklonosti tom herojsko mitološkom povijesnom kontekstu balkanskog mača u kamenu. Na tragu pjesama poput ‘Kletva kralja Zvonimira’, ‘Dolazak Hrvata’, ‘Anica, Kninska kraljica’ i nova će stvar ublažavati sve ranije sporne prijepore vezane uz koketiranja s U kao jedinim samoglasnikom, uz koje će ga ljevici skloni neljubitelji njegova stiha i poja navijeke vezati. 

Ovo je dobar smjer u kojem pjevač ide 

Na stranu politiziranja, antipatije s bilo koje strane lijevo-desnih ideologija, ovakvim bi razvojem i smjerom karijere MP Thompson mogao bitno popravljati krvnu sliku svojih nepismenih štovatelja. I djelovati kudikamo edukativnije na one koji se dokidaju u nerazumijevanju ičega osim nasilja te im, kroz moć glazbene poruke u smjeru jednako korektne budnice ‘Lijepa li si’, poručivati daleko afirmativnije i na kraju krajeva povijesno neupitnije poruke, vezane uz periode prošlosti ljubljene mu domovine. 
 

Ocjena: 7.5/10

Naslovna fotografija: Screenshot YouTube 

 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime