Srijeda, 5 veljače, 2025

Kritika pjesme i spota by Anđelo Jurkas: Božo Vrećo – Sevdalino

Daleko je Božo Vrećo od nevinašca kakvim se konstantno želi predstaviti, ali u novoj stvari bar pristojno zauzdava one teško probavljive komunikacije s višim silama razumijevanja

Oj Bosno pejzažna, Bosno predivna, Bosno janjadi puna, Bosno sevdalinkasta, Bosno iz kadrova novog spota Božjeg Dara Vreće. Ovaj puta daleko sustegnutije imperativa klečanja pred ‘high art konceptom’ u kojem se silovanje umjetnosti shvaća gomilanjem spomena duša, svevišnjosti njegove i inih, zapravo ispraznih motiva, koji ne znače puno osim skromne opće kulture tvorca idejnog predloška. 
 
Ono što mu se ne može poreći u novoj pjesmi je feminiziranost i glasa i pjeva, pa svoju isforsiranu homoerotičnost hrani činjenicom kako po sevdahu pokušava plasirati baladne fraze, vokalno interpretirane uglavnom dugim samoglasnicima i tipovanjem na prepoznatljivost motiva poput ‘Janje moje’ i sličnih. Ovog puta u balkanskom bluesu po traganju vječne, jelte, ah ljubavi. Puno Božo mrije i krije i spominje turcizama (burak, amajlije, alem kamen), ne bi li opjevao bosansko balkanski weltschmerz
 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Vreco Bozo (@bozovreco)



Između reciklaže i reinterpretacije

S vizualne strane, naslonjen na mitološke motive Hasanaginice, Božo Vrećo preskače sve Conchita Wurst usporedbe uskraćujući nas svog lika i djela u video spotu koji također potpisuje redateljski. Namjesto njegova milovanog i njegovanog lišca s bradom, tu se dugokosi bradati glumac i glumica u narodnim nošnjama nosaju po snijegu dok on ne odumre na kraju na njenim rukama. A sve prema motivu slike ‘Kosovke djevojke’ Uroša Predića kojom se i Bregović služio na omotu istoimenog albuma ‘Bijelo Dugme’, prvog nakon izlaska Bebeka. Čemu se mučit s inspiracijom, motivima i potragama za kulturnim identitetom, kad sve već postoji. Pa samo reciklirat u novoj kostimografiji i scenografiji i problem riješen. Malo se dronira iz ptičje perspektive, malo prati hod Muhameda prema brdu kad već brdo nije htjelo prema njemu, repetirajući podosta iz prethodnog singla i spota ‘Ibadullah‘ u kojem bjelina snijega treba alegorijom vrisnuti nevinost. 
 
Daleko je Božo Vrećo od nevinašca kakvim se konstantno želi predstaviti, ali u novoj stvari bar pristojno zauzdava one teško probavljive komunikacije s višim silama razumijevanja. Hvala mu na tome. 
 

Ocjena: 7/10

Naslovna fotografija: Screenshot YouTube 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime