Srijeda, 14 svibnja, 2025

Preslušali smo – TOP 5 favorita za Eurosong 2025: Vrsne mainstream pop balade, PR trikovi, dramska prepjevavanja i šaljivi hop cup pokušaji

Osim činjenice da je novim generacijama površnih slušatelja broj klikova nepobitnim dokazom validnosti i kvalitete, kladionice udovoljavaju popularnom

Prije detaljnog preslušavanja svih kandidata za dva polufinala i eurovizijsko finale ove godine  švicarskom Baselu, prema kladionicama Eurovisionworld stranice, provjerili smo prvih TOP 5 kandidata. I ostali nemalo iznenađeni što i zašto je na prvih top mjesta izdvojeno favoritima.



Osim činjenice da je novim generacijama površnih slušatelja broj klikova nepobitnim dokazom validnosti i kvalitete, izostavljajući potrebni kritički kontekst i odnos prema čutom, kladionice udovoljavaju popularnom prije nego kvalitetnom.

U tom kontekstu, redom najklikanijih preslušali smo i čuli sljedeće:

1. KAJ – Bara Bada Bastu (Švedska)

Harmonikom vođena hop cup pjesmica trojice komičara, uz standardizirani refren, zvuči kao jedna od klasičnih planinsko jodlerskih pjesmica zemalja čije kravice ne proizvode ružičasto ni purpurno mlijeko. I koje su već godinama ispadale od nacionalnih izbora i pripetavanja uglavnom u donjim dijelovima ždrijeba. Jer osim tog funny momenta kojem je njihov vid zezancije u 3 minute shemi zabavan i ritmike razumljive bakama iz Hercegovine jednako kao i Milovanima s autocesta, pjesma nema osobitih razloga bit shvaćana tolikim favoritom.

Ocjena: 6/10 

2. JJ – Wasted Love Love (Austrija)

Rubno operetni ‘bečki dječarac’, čiji su visoki tonovi i registri više izazov za uho i izdržljivost nego prostor za klimanje i zijanje visokoj umjetnosti i pjevačkim umijećima. Sve bi trebalo biti silno sudbonosno i dramatično i težnja visokom C. Dečko izgledom podsjeća na naturaliziranog Tajlanđanina koji je zapravo žena (bez slike i prilike po glasu nemate ni teoretske šanse odrediti spol) i čije vokalne egzibicije spadaju u opernu školu, prije nego impresioniranje ‘izložba publike’. Balada postaje zanimljivija posljednjih 20 sekundi kad je presvuku u electro beat, ali tad je kraj. Naporno, daleko više nego impresivno i slušljivo.

Ocjena: 6/10

3. YUVAL RAPHAEL – New Day Will Rise (Izrael)

Iznimno korektno raspisana i otpjevana baladična pop pjesmica pjevačice za koju se tvrdi da do pred koju godinu nije pjevala, ali je ležala polumrtva u ruševinama prilikom jednog od dobrosusjedskih bombardiranja na ratom zahvaćenom području. Uz refren i naslov prepun nade. Treba li više?

Ocjena: 8/10 

4. LOUANE – Maman (Francuska)

Kao i uvijek, klasificirani kao jedni od favorita na nečuveno, Francuzi se uvijek potrude davati modernu produkciju u kojoj glazba i pjesma nikad nije potisnuta u područje gimmicka. Ili će pomiriti balade i šansone, ili će uvesti stvar tribalnim ritmovima i naznačiti prostor za iznimno lijep i zvonak glas odnosne pjevačice. Unatoč kraćim momentima prepjevavanja refrena riječju ‘maman’ u kojima pretjerane vokalize odvraćaju pažnju od više nego školski loženog eurovizijskog aranžmana, da su je uspjeli zauzdati imali bi jednu od najljepših pjesama ovogodišnjeg izbora. Ovako će pretjeran dramatičnost plijeniti pažnju više od svih drugih sjajnih elemenata pop stvari.

Ocjena: 7.5/10 

5. CLAUDE: C Est La Vie (Nizozemska)

Claude je na francuskom raspjevani, stilizirani i fino u plesnu ritmiku presvučeni baladični emo mulat. Kroz family friendly i disneyevskim mjuziklima prilagođenu pitku estetiku video spota, mladi pjevač opravdava poziciju među prvih top 5 favorita i naznačuje više nego korektno spajanje popratnih glazbenih motiva uz pjesmu kao bazu i nositelja. Otprilike sve što bi tim Marka Bošnjaka htio, kad bi razumijevali razliku između pulp pop manifestacije u kojoj sudjeluju i visoke umjetnosti kojoj teže.

Ocjena: 7.5/10 

Naslovna fotografija: Screenshot YouTube 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime