Utorak, 25 ožujka, 2025

Pop Cooltura: EUROSONG 2025: Kladionice će nas doći glave

I kao što ste uspjeli primijetiti, sve oko Eurosonga pitanje je paketiranja poza. U kojem je pjesma u tercijarnoj pozadini, a valjala bi biti prioritet

Kontekstualizacija izbora za pjesmu Eurosonga kao referentne i relevantne glazbene manifestacije, uslijed sve većeg spuštanja i nepostojanja relevantnih i referentnih kriterija utemeljenih na sadržaju, reći će kako su kladionice koje predviđaju (ne)uspjeh kandidata određenih zemalja postale centralno mjesto okretanja glave jednom kad su nacionalni izbori svih zemalja članica – završeni.



Što predviđaju kladionice?

U vrijeme kad se upiru sve sile mladima poručiti kako kocka, casino, kladionice, lota i ini poker aparati, kao vidovi oslonaca uspjeha u životu, nisu nešto osobito uvjerljiv put u usporedbi s imanjem škole i znanjem imanjem. I kako je omjer dobiti i oslonaca tipkanja na sreću tog tipa 90% ljudi vodilo u propast i siromaštvo prije nego zadovoljan život, ostaje još uvijek da su mainstream mediji silno koncentrirani na to što kladionice predviđaju.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Eurovision Song Contest (@eurovision)

I da, ‘fanovi Eurosonga’ (čitaj: najpovršnija kategorija publike koja se oduševljava nečijim PR momentima i tragičnim ili zabavno – karikiranim životnim pričama, ili pripadnostima interesnim pro ili contra seksualnim klanovima) daleko prije reagiraju na sve popratne ‘zabavne’ kategorije nego samu pjesmu. Pjesma je svedena na povod i uzrok, ali nikako na posljedicu. Ako se poklopi da je dovoljno šareno, ekstravagantno, maskirano, bradato, dvospolno, binarno ili kako god nazovete, a pjesma ima strukturu i dinamiku u okviru tri minute variranja strofe, bridgeva i referena, a da pritom pjevačica ili pjevač nemaju problema s tremom, falšanjima ili sličnim pucanjima glasa u odsudnim momentima, hopla, evo momenta koji se zove karijerom.

Što su i koji su točno parametri konstituiranja kladionica?

Prema navodima Eurovisionworld stranice, parametri koji utječu na kladioničke kvote:

1) Povijest uspjeha zemlje na Eurosongu: Zemlje s dosadašnjim visokim plasmanima često su favorizirane.

2) Prepoznatljivost i popularnost izvođača: Poznati umjetnici s velikom bazom obožavatelja povećavaju šanse za dobar rezultat.

3) Kvaliteta i atraktivnost pjesme: Melodija, tekst i produkcija pjesme ključni su za dobar dojam na publiku i žiri.

4) Scenski nastup i koreografija: Inovativni i upečatljivi nastupi često ostavljaju snažan dojam.

5) Medijska prisutnost i promocija: Intenzivna medijska kampanja može povećati  vidljivost i popularnost izvođača.

I onda na scenu stupaju statističari. Koj izračunavaju kako je TOP 5 favorita ove godine, redom: Švedska. Austrija. Izrael. Francuska, Nizozemska. Dočim je naš predstavnik tamo gdje mu PR team ne da spominjati.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Eurovision Song Contest (@eurovision)

Oko površnosti i fake prirode kompletne manufakture proizvodnje pop zvijezda dovoljno je samo promotriti slučaj talijanske ‘rock’ senzacije Manneskin. Koja je kao ‘rockerski’ pobjednik Eurosonga za pozer rockere tipa Leynnja Kravitza, čija publika više brine o njegovim torzima nego pjesmama, slovila kao sjajna ‘rock’ grupa.

Ni tri godine nakon pobjede se raspala, ne bi li frontmen Damiano David preuzeo potpuno suprotni mainstream pop narativ neke nadokrpane verzije Robbieja Williamsa iz baladnog perioda karijere. Bez štucanja. Manneskina se kao referentnog benda sjećaju samo oni kojima je tinitus činio 90% slušnog aparata. Bend se nakon drugog albuma raspao na znak prve loše kritike. Prije toga su otpozirali 256 photo sessiona i nadavali se intervjua o svojoj važnosti i umjetnosti.

Kako su kladionice veličale Purišiša, tako pokapaju Bošnjaka 

Brzi flashback na domaćeg predstavnika i post Bejbe Lazanja nadu, Marka Bošnjaka. Koji uz više nego solidnu inozemnu pjesmicu ‘Poison Cake’, prepunu hookova i dramskih breakova, od solidne melodije do infantil brojalice, prednjači sa začelja na tim kladionicama koje su lani favorizirale zamjenu Bejbe Lazanju, gledajući u leđa srpskom predstavniku Princu od Vranje, Brnje, Tranje, tako nečeg bitnog.

Taj isti Bošnjak pod PR ravnanjem i upravljanjem karijere od strane istog lika koji je ‘odgovoran’ za Bejbe Lazanju i njegove medijske simpatičnosti, svoja medijska ukazanja bazira na ‘ponosu jer je gej’ i činjenici da time referira na ‘napade’ onog zatucanog pećinarskog desničarsko konzervativno katolibanskog dijela publike kojima u nedostatku osnovne škole smeta i komarac, ako se ne deklarira kao heteroseksualni katolik kojem je između Boga, obitelji i domovine svetiji samo uspjeh :-). Penetracija u logiku na sve strane. I silno vješti savjeti i potezi.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Eurovision Song Contest (@eurovision)

Kao što su kladionice veličale Purišića, tako pokapaju Bošnjaka. Što je referentno otprilike kolika je pouzdanost da će Baby Lasagna uspjeti napisati pjesmu u karijeri bez pomoći promptova i tuđih melodija. Ali, ako nije smetalo Jaji, Husu i ostalim velikim pop rock skladateljima ovih terena, zašto bi to ikome predstavljao problem? Ili da će Marko Bošnjak od svojih mladih godina i neiskustva uspjeti staviti se i sagledati kontekst u kojem ne izigrava niti divu, niti žrtvu. Već se fokusirati na pjesmu i pokušati na Eurosong stage otpjevati je uživo uz matricu, bez da mu glas propuca kao svaki puta na polufinalu i finalu Dore. Visoki registri nisu bauk pjevačima koji se nemaju potrebu zahvaljivati sebi samima na pozornici, jer su sa svojih 21 godinom uspjeli otpjevati 50 tuđih pjesama.

I kao što ste uspjeli primijetiti, sve oko Eurosonga pitanje je paketiranja poza. U kojem je pjesma u tercijarnoj pozadini, a valjala bi biti prioritetom. Nekom iznimno zanimljivo, potpisiniku teksta iznimno trivijalno i površno.

No, kako kladionice ne lažu i kad nam idu i kad nam ne idu u prilog, nemamo brige ove godine da će nam predstavnik izboriti finale, a kamoli nadati se pobjedi. To bi tek zabavna avantura bila.

Naslovna fotografija: Screenshot YouTube 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime