Utorak, 18 veljače, 2025

POP COOLTURA: Thompson umjesto Oasisa na Hipodromu – cijena domoljublja

Naravno, postavlja se pitanje ne samo kulturnog standarda – je li ovo logičan nastavak globalne trendovske komercijalizacije gdje publika bira, a organizatori se vode isključivo profitom? Ili je riječ o još jednom simptomu podijeljenosti društva, gdje Thompson nije samo glazbenik već politička činjenica?

Početkom srpnja tekuće godine, nakon kratkih i efikasnih ping pong pregovora s upravom prostora, zagrebački Hipodrom ugostit će Marka Perkovića Thompsona. S obzirom na njegovu dešnjačku reputaciju, to će bit daleko više od samo koncerta. To će biti jedan od najmasovnijih, najspektakularnijih i najkontroverznijih pop-kulturnih događaja u Hrvatskoj posljednjih godina, ako ne i cijelog novog milenija.



Dok su ranijih godina i desetljeća na istom mjestu ranije svirali globalni rock ili pop titani. sinonimi za urban movement, poput Rolling Stonesa, Red Hot Chili Peppersa, Metallice i Eda
Sheerana, sad će istu binu zauzeti čovjek čija je glazba nesumnjivo najvažniji izvozni proizvod hrvatskog desnog spektra i koji je jedini hrvatski izvođač zadnjih 35 godina sposoban napuniti takav prostor. A ima i pjesme o konjima, baš kao i Stonesi. Od njih još nije pobrao motive, kao od ABBE, Dela Shannona, Iron Maidena, srpskih narodnih pjesama, Drugog Načina i inih izvođača na čije se pjesme rado naslanjao tijekom karijere.

Lokalni izboru su iza ugla

Kalkulacija zarade, to jest cijena domoljublja je superjasna. Hipodrom može primiti do sto tisuća ljudi, a uz prosječnu cijenu ulaznice od 30 eura, prihod od prodaje karata zabit će se do 3 milijuna eura. Kada se odbiju troškovi organizacije i porezi, ZAMP-ovi, osiguranja, produkcija koncerta, ostaje barem 2 milijuna eura čiste dobiti. Čini se da domoljublje, kada se pretoči u komercijalni proizvod, ima vrlo konkretnu cijenu. I to je fascinantna točka ‘MP’
fenomena. Gledali ga bilo kao Muziku Potkapacitiranih ili Marka Perkovića.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Marko Perković Thompson (@thompson_hr)

Thompsonov nastup nije samo koncert, on će biti manifestacija ideologije, dio političkog narativa i svojevrsni performans u kojem publika ne dolazi samo radi glazbe, već radi potvrde identiteta. Njegovi koncerti su rijetki, ali kada se dogode, oni su više od zabave – oni su kolektivno iskustvo onih koji se u njegovim pjesmama prepoznaju. Dok se liberalni i salonsko-ljevičarski atrofirani pseudointelektualni Zagreb pita kako je moguće da Thompson svira na istom mjestu gdje su nekada nastupali rock klasici, on i njegova publika likuju nad ovim simboličkim trijumfom. Tik pred nove gradonačelničke izbore.

Koliko košta domoljublje? 

Naravno, postavlja se pitanje ne samo kulturnog standarda – je li ovo logičan nastavak
globalne trendovske komercijalizacije gdje publika bira, a organizatori se vode isključivo profitom? Ili je riječ o još jednom simptomu podijeljenosti društva, gdje Thompson nije samo glazbenik već politička činjenica? Njegov nastup na Hipodromu nesumnjivo će pokazati koliko je njegova publika spremna platiti za ‘domoljublje’, a čistih 2 milijuna eura zarade dokazat će da ideološki kapital može biti i vrlo unosan biznis. S druge strane, ostaje pitanje –  ako patriotizam ima svoju cijenu, tko je u tom lancu doista idealist, a tko je samo vješt trgovac emocijama?

Na pitanje ćete kao i u svemu, rasiječete li posred Hrvatske, dobiti uvijek dvije istine. I onda će se istinoljupci krenut rukovat jedni ljevicom, drugi desnom. Za to vrijeme će MP Thompson fino kapitalizirati vječnu ulogu žrtve i glazbeni bezukus mase, nudeći im tuzemnu varijantu cajke umotane u zastavu, umjesto skraćene na minusu.

Nema nevinih. A braća Gallagher pričekat će reunion iza 2050. kad se treći puta okupe, tad ih možda Hrvati odaberu radije od svog Marka The Silnog.

Naslovna fotografija: Screenshot YouTube 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime